کد خبر 259054
۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۷

آئین گرامیداشت چهلمین روز شهادت رئیس جمهور در حال برگزاری است

آئین گرامیداشت چهلمین روز شهادت رئیس جمهور در حال برگزاری است

آئین گرامیداشت چهلمین روز شهادت رئیس جمهور و همراهان در مصلی امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.

به گزارش گروه سیاسی حیات، آئین گرامیداشت چهلمین روز شهادت رئیس جمهور و همراهان در مصلی امام خمینی (ره) آغاز شد.

حجت‌الاسلام «محمد محمدی گلپایگانی» رییس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری، آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه، سرلشکر ایزدی، احمد وحیدی وزیر کشور، اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیر آشتیانی وزیر دفاع و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری، نمایندگان گروه‌های مقاومت اسلامی و کشورهای مختلف، سفرای مقیم تهران و مردم قدر شناس ایران اسلامی در این مراسم حضور دارند.

شرکت‌کنندگان در اربعین شهادت رئیس جمهور، عکس نوشته‌هایی از رهبر معظم انقلاب اسلامی و شهید آیت الله رئیسی در دست دارند که جملاتی از رهبر انقلاب در توصیف آیت الله رئیسی روی آن نقش بسته است.

شهروندان از گروه‌ها و اقشار مختلف، همراه با فرزندان همچنان در حال ورود به شبستان مصلای تهران و حضور در آیین چهلمین روز شهادت شهدای خدمت هستند، حضور نوجوانان و جوانان در این آیین چشمگیر است.

صورت تازه از جمهوری اسلامی در چله اشک ظهور کرد

 خانم علم الهدی همسر شهید رییسی در این مراسم بیان کرد: مسئولیت اقامه عدل هم بر عهده شهروندان هست و هم بر عهده مسئولان، فریبکاری هم از جانب مسئولان بد است و هم از جانب مردم کسی که باید اقامه عدل بکند مسئولان هستند و آنها باید اقامه عزل بکنند اینجاست که عارف بزرگ ایران زمین مولوی بر آبادی تاکید می‌کند و می‌گوید نی خواهم که خواهد شه شناس شاه را بشناسد اندر هر لباس، تشخیص ولی و تبعیت از ولی بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: هوای نفس اگر سبب تصمیم گیری مردم یا مسئولین شود این هر دو ظلم است. تفاوت جمهوری اسلامی با حکومت‌های مردمی دنیای غرب زده در همین هست. خدمت به مردم ولی به خاطر خدا پیروی از رهبری ولی به خاطر خدا، هوای نفس خود و یا هوای نفس مردم را اگر محور قرار دهیم یا فریبکاری کردیم یا سراغ ظلم و جور رفته‌ایم.

علم‌الهدی ادامه داد: من از مادران زحمتکش مخلص و بانوان ایران زمین که هرگز زحمت آنها دیده نمی‌شود و از پدران مسئولی که گرفتاری‌های روزمره مسئولیت پدری را از آنها سلب نکرده این است که نسل خودتان را چه برای شهروندی و چه برای کارگزاری مطابق با تعالیم قرآن کریم تربیت کنید و این الگوی جمهوری اسلامی را به عنوان الگوی برتر به جهان عرضه کنید. عرایض من پایان را یافت و جز دعای خیر کار دیگری بلد نیستم.

وی گفت: دیگر تقاضا می‌کنم از خداوند کریم که پاداش این همه محبتی که من لایقش نبودم و شما به ما ابراز کردید را خود خداوند و به دست ولی اعظم به شما اجر جمیل عطا کند و السلام علیکم و رحمت الله و برکاته.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهور کشورمان یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ماه) و هیات همراه حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور، امیر سرتیپ دوم خلبان سید طاهر مصطفوی، امیر سرتیپ دوم خلبان محسن دریانوش و سرهنگ دوم بهروز قدیمی در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده و به مقام رفیع شهادت نایل آمدند.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در این مراسم سخنرانی می‌کند.

منبع مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha