کد خبر 258408
۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۱

«حیات» گزارش می‌دهد؛

نگاه مسئولین به زباله‌سوزی به چه اندازه کارشناسی است؟

نگاه مسئولین به زباله‌سوزی به چه اندازه کارشناسی است؟

زباله سوزی یکی از آسیب‌زاترین اقداماتی است که موجب آسیب به محیط زیست و آلودگی هوا می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، زباله‌سوزی یکی از روش‌های نابودسازی منسوخ شده زباله‌ است که طی آن پسماندهای آلی، در کوره‌هایی سوزانده می‌شوند. در این روش آلودگی‌های ایجاد شده از زباله‌سوزی باعث آسیب به محیط زیست می‌شود.

این اقدام از سوی مسئولین و سیاستمداران نیز منع شده و برای آن جریمه‌ها و جزاهای متنوعی قرار داده‌اند اما باز دفعاتی شده است که به صورت گسترده زباله‌ سوزی صورت گرفته است.

سرپرست وقت اداره حفاظت از محیط زیست بروجرد اعلام کرده بود که با کسانی که شبانه در مراکز مختلف جمع آوری پسماندها اقدام به سوزاندن ضایعات می کنند برخورد قانونی می شود.

زهرا علیرضایی خبر از برخورد جدی با متخلفانی که اقدام به سوزاندن پسماند های تولیدی خود در سطح شهر می کنند، داده بود.

حالا در تازه‌ترین اتفاق، علی سلاجقه نیز خبر از برخورد با زباله سوزان داد، او در پاسخ به خبرنگار حیات، توضیح داد: یکی از منابعی که متاسفانه هوای شهرها را آلوه می کند زباله سوزی است، مخصوصا در حاشیه جنوبی و جنوب غرب تهران مشکل را داشت که کاملا این منطقه را رصد و پایایش کردیم و از جنبه قضایی وارد مسئله شدیم و از شهرداری هم خواستیم که به شکل مطلوب به این قضیه ورود پیدا کنند .

وی ادامه داد : در حال حاضر مشکل خاصی نداریم و کسانی که به این موضوع تمکین نمی کردند پرونده قضایی برای آنها تشکیل شده است.

چندی پیش که گزارشاتی مبنی بر زباله‌سوزی به حیات، رسید که در آن دود غلیظی در اتوبان آزادگان به هوا برخاسته بود و این موضع باعث نگرانی شهروندان شده بود، خبرنگار حیات، به سراغ مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران رفت و علت را جویا شد اما او این ویدیو را مربوط به تهران ندانست و زباله سوزی در پایتخت را منتفی دانست.

وی با اشاره به زباله سوزی در تهران، تشریح کرد: در سال ۱۴۰۲ تصویب کردیم که در سال ۱۴۰۳ مطالعه‌ای صورت گیرد که میزان آلاینده شهر تهران چقدر است و چه آلاینده‌هایی را شامل می‌شود. حتما هم موضوع زباله‌سوزی در اطراف شهر تهران و حتی داخل شهر مورد مطالعه قرار می‌گیرد. باید این موضوع مورد مطالعه قرار بگیرد که میزان آلودگی زباله سوزی به چه اندازه است و به هر میزانی که باشد، استانداری تهران وظیفه پیگیری این موضوع را دارد و سازمان محیط زیست باید پیگیری های لازم را انجام دهد و جلوی عمل دستگاه هایی که متولی این عمل هستند گرفته شود و تمهیداتی را در این خصوص داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha