کد خبر 258147
۲ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۲

از شهدا بیاموزیم:

خاطره‌ خواندنی رهبر انقلاب از شهید اندرزگو

خاطره‌ خواندنی رهبر انقلاب از شهید اندرزگو

رهبر معظم انقلاب در خاطره ای جذاب گوشه ای از شجاعت و بی باکی شهید اندرزگو را نشان می دهند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ در کتاب «وصال» که چهل روایت از دلداگی شهدا به امام زمان (عج) را روایت می کند، به موضوعی می رسیم که گوشه ای از شجاعت و مجاهدت شهید اندرزگو را در راه مبارزه با ناحق بیان می کند. این کتاب را انتشارات ابراهیم هادی چاپ کرده است. در برشی از کتاب می خوانیم:

«امیرالمؤمنین علی (ع) در بیان اوصاف یاوران مهدی (عج) میفرمایند آنها در شبها مانند مادر جوان مرده از خوف خدا گریه میکنند و به عبادت مشغول اند و روزها را روزه می گیرند.»

دائماً در حال مبارزه بود، ساواک بیشتر تیم های تجسس خود را برای دستگیری او بسیج کرده بود. هر بار به طریقی توانسته بود از دست آنان فرار کند. فکر آقا سید خیلی باز بود میگفت باید رژیم شاهنشاهی از بین برود باید جمهوری اسلامی ایجاد شود تمام تلاش او بر این معطوف بود که شاه از بین برود. یک بار طرح ترور شاه را آماده کرد و شش ماه هم روی این طرح برنامه ریزی کرد. اما در زمان اجرا به دلیل لو رفتن طرح چند نفر از همراهان آقا سید دستگیر و ایشان هم فراری شد.

رفته بود خارج از کشور انواع سلاح را با خودش آورده بود و به مبارزان مسلمان تحویل می داد. مقام معظم رهبری از ایشان به نیکی یاد می کردند. یک بار فرمودند در مشهد آقا سید علی اندرزگو را دیدم با لباس مبدل راه میرفت. سبدی را که داخل آن خروس قرار داشت در دست گرفته بود. وقتی به من رسید سلام کرد و گفت: تا حالا دیده اید خروس تخم بگذارد؟! وقتی تعجب من را دید، خروس را کنار زد. دیدم که زیر پای خروس چند قبضه سلاح کمری است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha