کد خبر 254545
۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۹

در نشست مدیران ارشد بنیاد شهید و امور ایثارگران؛

راه عاقبت به‌خیری در خدمت به مردم است/ در دوره خدمت شهید آیت‌الله رئیسی به مدیریت جهادی اوایل انقلاب برگشتیم 

راه عاقبت به‌خیری در خدمت به مردم است/ در دوره خدمت شهید آیت‌الله رئیسی به مدیریت جهادی اوایل انقلاب برگشتیم 

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: باید بدانیم که راه رضایت الهی از درون بندگان عبور میکند و کسب رضایت الهی در کسب رضایت بندگان خداست و این عاقبت به‌خیری است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، نشست مدیران ارشد بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت شهدای خدمت با حضور  دکتر سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و حجت الاسلام موسوی مقدم نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید عصر امروز هفتم خردادماه در ساختمان بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

حجت الاسلام موسوی مقدم نماینده ولی فقیه در این نشست ضمن تسلیت مجدد بابت ضایعه شهادت رییس جمهور کشورمان گفت: خداوند در سوره حشر اشاره میکند که نکند مانند کسانی باشید که خود را فراموش کرده اند و اینها افرادی هستند که فاسق هستند. خودفراموشی منشاش خدافراموشی است؛ این اتفاقات تلنگر مهمی برای ما بازماندگان است که دنیا محل گذر است و تنها خدمت و بندگی باقی می ماند. 

وی ادامه داد: ما با محاسبات عقلانی کار میکنیم و خیلی از ما مقامات عالی سیر و سلوک را طی نمیکنیم و با همین محاسبات عادی روبرو ایم. باید بدانیم که راه رضایت الهی از درون بندگان الهی عبور میکند و کسب رضایت الهی در کسب رضایت بندگان خداست و این عاقبت بخیری است.

حجت الاسلام موسوی مقدم اظهار کرد: این انبوه جمعیت که برای تشییع رییس جمهور شهید و همراهان ایشان آمده بودند؛ نشان میدهد خداوند از آنان راضی بود باید در جهت خدمت رسانی به بندگان خدا هیچ فرصتی را از دست ندهیم. در واقع یکی از مهمترین نکاتی که این روزها  گفته میشود تلاشهای صادقانه شهید رییسی است که برگرفته از اخلاص و تعهد دینی و اعتقادی بود. 

وی تشریح کرد: یکی از بزرگترین و اصلی ترین کارهای آیت الله رییسی در این دوره سه سال خدمتشان این بود که ما دوباره به همان دوره های جهادی و انقلابی اوایل انقلاب برگشتیم و این رویکرد و چرخش انقلابی بسیار مهم است. شهید آیت الله رییسی موفق شد شعار  آیت الله بهشتی را محقق کند و فلسفه وجودی انقلاب اسلامی نیز چیزی جز خدمت به مردم نیست؛ جابجایی های قدرت در نظام اسلامی هدف نیستند بلکه وسیله برای خدمت به مردم هستند. 

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید گفت: برای اینکه بتوانیم بهتر خدمت بکنیم باید ببینیم چقدر ظرفیت داریم و از آنها حداکثر استفاده کنیم، در این باب اگر بنا بر خدمات جهادی باشد خیلی از موضوعات شانیت ندارد.ما در دهه اول انقلاب توانستیم مدیریت جهادی را پیاده کنیم ولی هرچه جلوتر رفتیم ما را از اهداف اصلی دور کرد. ارزش یک مدیر به میزان اثرگذاری او مربوط است. 

وی بیان کرد: بزرگترین خدمتی که شهید رییسی به انقلاب و نظام کرد برگشت رویکرد و اصلاح ساختاری است. روحیه جهادی و مدیریت انقلابی مستلزم تجدید نظر جدی است و این اتفاقات تلنگر بزرگی برای ما مدیران است تا در جهت رفع مشکلات مردم گام برداریم و اگر وظایف خود را درست انجام دهیم خداوند معادلات دنیوی را درست میکند. در واقع همان برکتی که از شهادت شهید بهشتی به وجود آمد همان ها را نیز شهادت آیت الله رییسی رقم زد. شهید رییسی بر تارک تاریخ ایران، اسلام و بشریت خواهد درخشید و هر چقدر زمان بگذرد چهره ایشان برملاتر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha