کد خبر 254544
۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵

در نشست مدیران ارشد بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح شد: 

شهید آیت الله رئیسی میان مردم و صف اول پیوند زدند/ در 2 ماه باقی مانده باید کارها پرفشارتر انجام شود

شهید آیت الله رئیسی میان مردم و صف اول پیوند زدند/ در 2 ماه باقی مانده باید کارها پرفشارتر انجام شود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مدت طولانی به نظر می‌رسید که میان صف‌اولی‌ها و مردم فاصله افتاده اما آیت‌الله شهید رئیسی بین مردم و صف اول پیوند زدند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، در نشست مدیران ارشد بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت شهدای خدمت دکتر سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، با درود به روح آیت‌الله شهید رییسی و همراهان ایشان گفت: امیدوارم از این عزیزان الگو بگیریم. خداوند عده ای را در عالم به شهادت می رساند تا نمونه های موفق را به سایر بندگان ارایه کند که برای دیگران الگو و نمونه باشند. خداوند گاهی نمونه های موفق را در اعصار و صنفهای مختلف نشان میدهد تا به ما نشان دهد ضعف از ما و بی‌همتی ما است. مدت طولانی به نظر میرسید که میان صف اولی‌ها و مردم فاصله افتاده اما ایشان بین مردم و صف اول پیوند زدند.

وی ادامه داد: ما باید افتخار کنیم در دوره ای کار کردیم که با این عزیزان همکار بودیم و این فرصت مغتنمی برای ما بوده است. از آنجایی که فرصتها زود میگذرد و ما غافلیم این فرصتها نیز زود گذشت و افسوس می خوریم. از همه همکارانم که در جریان تشییع مخلصانه و گمنام تلاش و فعالیت کردند قدردانی میکنم. دوستان ما توانستند خوب نقش‌آفرینی کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: آخرین جلسه ای که با شهید رئیسی داشتیم، دیدار با برخی از خانواده شهدای مازندران بود. خودم را از مشهد به آنجا رساندم و ایشان زمانی که مرا دیدند کمی از خصوصیات شهید نقوی برایشان گفتم و شهید رییسی آهی کشید و گفت که ببینید چه کار خوبی در زندگی کرده اید که فضلیت مشحور بودن با شهدا دارید. در واقع کار در بنیاد شهید برای شهدا و پاسداشت نام شهدا فضیلیتی وجود دارد و این مقام بالایی است که به هر کسی داده نمیشود. اینجا حرمی متعلق به انقلاب و اسلام است و کار ارزشمندی در آن صورت می گیرد.

وی افزود: در دولت باقی مانده ما  باید طوری برنامه ریزی کنیم که کاری برای دولت بعد باقی نماند و باید آنها را به نتیجه برسانیم؛ محکم و استوار آنگونه که ایشان دوید و کار کرد و مورد تایید امام و مردم بود. نباید زمان را از دست بدهیم تا این دو ماه به روزمرگی بگذرد. اگر زمان را از دست بدهیم و اقدامات به تعویق بیفتد این ضرر به بیت المال خواهد بود. 

قاضی‌زاده هاشمی در ادامه تاکید کرد: شهید رجایی مدت بسیار کمی رییس جمهور بودند اما راه را پیش بردند؛ باید در روزهای باقیمانده برنامه زمانبندی کوتاه مدت تنظیم و در قالب برنامه‌های عملیاتی کار را پیش ببریم.

وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: در این مدت باقی مانده باید مجموعه فعالیت‌هایی که در طول این دو سال انجام شده ثبت شود؛ همچنین وضعیت کنونی را در چه شرایطی تحویل می دهیم ثبت و ضبط کنیم؛ در واقع  یک شناسنامه از بنیاد شهید شامل نقاط قوت و ضعف ثبت و ضبط کنید. حتما کم کاری‌های ما زیاد بوده است و دلیل این است که تصور می‌کردیم زمان داریم. بخاطر دارم که آیت‌الله شهید رییسی، از روز اول دولت بیان میکردند که وقت نیست. همه این کارها باید در تعامل و همکاری و سرعت عمل انجام شود تا به نتیجه برسند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: باید یک برنامه دو ماهه تنظیم شود و این موضوع نباید از برنامه عملیاتی عبور بکند، برای اقدامات و به ثمر رساندن کارها نقطه پایان بگذارید؛ همچنین این ایام جابجایی دولت است، به شایعات و حاشیه توجه نکنید.

وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: ما الان کار بنیاد شهید را بر عهده داریم و تا زمانی که هستیم باید در بستر مناسب کار را به افراد بعدی برسانیم مبادا این موضوع روی ما سایه بیندازد.

قاضی‌زاده هاشمی در پایان گفت: این دو ماه باید کارها پرفشارتر انجام شود. امیدوارم خداوند رحمان کمک کند که ما از از فرصت‌ها به خوبی استفاده کنیم. به فرصت خدمت و کار به‌عنوان بستری برای بندگی و عبادت نگاه شود و با همین نگاه در اقدامی جهادی از این فرصت باقی مانده استفاده کنیم تا در دوماه بافی مانده کارها را به نتیجه برسانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha