کد خبر 254533
۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۸

صالح جوکار در گفتگو با «حیات»:

فراکسیون انقلاب هنوز برای انتخابات هیات رئیسه به جمع‌بندی نرسیده/ اعتبارنامه نمایندگان پس از انتخاب هیات رئیسه بررسی می‌شود

فراکسیون انقلاب هنوز برای انتخابات هیات رئیسه به جمع‌بندی نرسیده/ اعتبارنامه نمایندگان پس از انتخاب هیات رئیسه بررسی می‌شود

نائب رئیس موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس گفت: در جلسه امروز عصر، تعیین می‌کنیم که آیا مجمع عمومی فراکسیون به نامزدهای قطعی خود برای هیات رئیسه برسد یا اینکه اساسا فراکسیون هیچ نامزدی را به‌طور رسمی معرفی نکند.

محمدصالح جوکار، منتخب مردم یزد در مجلس دوازدهم و نائب رئیس موقت فراکسیون انقلاب اسلامی (فراکسیون اکثریت) امروز (دوشنبه 7 خردادماه) در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات، در رابطه با جمع‌بندی نهایی اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی برای انتخابات هیات رئیسه مجلس دوازدهم گفت: در مجموع ما تاکنون 210 نفر عضو فراکسیون داریم که در روز گذشته هیات رئیسه موقت را تعیین کردند؛ امروز عصر هم جلسه‌ دیگری داریم که در آن کلیات اساسنامه را به رای خواهیم گذاشت.

وی افزود: در جلسه امروز عصر، پس از رای‌گیری درباره اساسنامه فراکسیون یک رای‌گیری دیگر خواهیم داشت تا تعیین کنیم که آیا مجمع عمومی فراکسیون به نامزدهای قطعی خود برای هیئت رئیسه برسد یا اینکه اساسا فراکسیون هیچ نامزدی را به طور رسمی معرفی نکند و افراد خودشان در صحن علنی در این‌باره تصمیم بگیرند. 

نائب رئیس موقت فراکسیون انقلاب اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار حیات، درباره آرایش سیاسی اعضای فراکسیون انقلاب و اینکه آیا براساس اظهارات رئیس موقت فراکسیون، محمدباقر قالیباف از اکثریت آرا نمایندگان عضو برخوردار است یا خیر ؟ اظهار کرد: ما هنوز در مجمع فراکسیون رای‌گیری در این زمینه نداشته‌ایم؛ امروز اگر رای‌گیری در این زمینه انجام شد و به نتیجه رسیدیم نتیجه را رسما اعلام می‌کنیم.

وی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار حیات، در رابطه با چگونگی فرآیند تایید اعتبارنامه نمایندگان نیز اینگونه اظهارنظر کرد: دررابطه با اعتبارنامه‌ها اگر تا ساعت 2:30 بعدازظهر روز چهارشنبه هفته جاری اعتراضی نسبت اعتبارنامه نماینده‌ای در هریک از شعبات پانزده‌گانه ثبت شده باشد؛ اعتراض در شعبه مربوطه بررسی و به رای گذاشته می‌شود و سپس نتیجه گزارش برای رای‌گیری نهایی به صحن علنی مجلس می‌رود. اگر تا زمان فوق‌الذکر در رابطه با نماینده‌ای هیچ اعتراضی در شعبه مربوطه ثبت نشده باشد مشکلی برای تایید اعتبارنامه آن نماینده وجود نخواهد داشت.

جوکار همچنین درباره چرایی تقدم زمانی انتخابات هیات رئیسه مجلس بر بررسی اعتبارنامه‌های نمایندگان نیز گفت: مساله این است که مجلس مادامی که هیات رئیسه مستقر نداشته باشد، نمی‌تواند اعتبارنامه‌های نمایندگان را به رای بگذارد؛ از این‌رو ابتدائا انتخابات هیات رئیسه مجلس در جلسه بعدی برگزار، و سپس وضعیت اعتبارنامه‌ها بررسی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha