کد خبر 254481
۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۴

در گفتگو با «حیات» مطرح شد:

هیات رئیسه مجلس فردا انتخاب می‌شوند/ جزئیات انتخاب هیات رئیسه و فراکسیون‌های مجلس از زبان نائب رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی

هیات رئیسه مجلس فردا انتخاب می‌شوند/ جزئیات انتخاب هیات رئیسه و فراکسیون‌های مجلس از زبان نائب رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی

نائب رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی اعلام کرد که بعدازظهر امروز (دوشنبه هفتم خردادماه) کاندیداهای کرسی‌های مختلف مجلس دوازدهم، ثبت‌نام‌های لازم را انجام می‌دهند و فردا نیز هیات رئیسه مجلس انتخاب می‌شوند.

محمدصالح جوکار، نائب رئیس موقت فراکسیون انقلاب اسلامی و عضو فراکسیون ایثارگران در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات، در رابطه با انتخاب هیات رئیسه مجلس و همچنین فراکسیون ایثارگران گفت: انتخابات هیات رئیسه مجلس فردا (سه‌شنبه هشتم خردادماه) برگزار می‌شود و پس از مشخص شدن هیات رئیسه، فراکسیون‌ها شکل گرفته و انتخابات هیات رئیسه فراکسیون‌ها نیز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این هفته، مجلس دوازدهم شروع به کار کرد و فردا نیز انتخاب هیات رئیسه مجلس را داریم، انتخابات فراکسیون‌ها هفته آینده انجام شود.

نائب رئیس موقت فراکسیون انقلاب اسلامی اضافه کرد: فراکسیون انقلاب اسلامی برای تصمیم‌گیری در این زمینه، بعد از ظهر امروز جلسه‌ای تشکیل خواهد داد، کاندیداها نیز بعدازظهر امروز ثبت‌نام می‌کنند و فردا نیز در صحن علنی مجلس، رای گیری می‌شود که رئیس و اعضای هیات رئیسه مجلس مشخص خواهند شد.

وی در ادامه تصریح کرد: چنانچه در جلسه بعدازظهر، تصمیم بر این شود که فراکسیون انقلاب اسلامی انتخابات را پیش ببرد، این کار توسط این فراکسیون انجام می‌شود ولی اگر نظر اعضای فراکسیون این باشد که انتخابات هیات رئیسه در صحن مجلس برگزار شود، در این‌صورت تصمیم‌گیری در صحن مجلس انجام می‌شود و انتخابات به‌صورت لیستی برگزار نخواهد شد.

جوکار با اشاره به اینکه فراکسیون‌های تخصصی همانند فراکسیون ایثارگران، پس از تصویب اعتبارنامه‌ها تشکیل می‌شوند، اظهار کرد: در حال حاضر اسامی هیچ یک از نماینده‌ها برای فراکسیون‌ها مشخص نشده است زیرا بعد از ظهر ثبت‌نام‌ها شروع شده و نمایندگان با توجه به تمایل خود به فراکسیون‌ها، بارگذاری‌های لازم را انجام می‌دهند و پس از آن است که انتخاب هیات رئیسه‌ها مشخص می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال این وجود دارد که رئیس فراکسیون ایثارگران انتخاب شود یا نه؟، خاطرنشان کرد: بنده برای حضور در این فراکسیون اعلام آمادگی کرده‌ام ولی این بدان معنا نیست که حتما به‌عنوان رئیس انتخاب شوم و تمایل دارم فضا برای جوانان و نمایندگان جدید با توانمندی‌های جدید فراهم شود و ما نیز در کنار این عزیزان کمک‌شان می‌کنیم.

نائب رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی در پایان در رابطه با انتخابات هیات رئیسه این فراکسیون گفت: این فراکسیون برای اینکه امورات مربوط به انتخاب هیات رئیسه مجلس به سهولت انجام شود، به‌صورت موقت، هیات رئیسه خود را انتخاب کرد که پس از انتخابات رئیس، نواب و دبیران مجلس مجددا تشکیل و به مدت یک سال هیات رئیسه خود را انتخاب کرده و این هیات رئیسه موقت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha