کد خبر 248900
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۸

مدیرکل اداره محیط‌زیست استان تهران:

پسماندسوزی اطراف پایتخت کاهش می‌یابد

پسماندسوزی اطراف پایتخت کاهش می‌یابد

مدیرکل اداره محیط‌زیست استان تهران گفت: پسماندسوزی اطراف شهر تهران به ویژه نیمه دوم سال منبع آلودگی هوا است؛ در تلاشیم این روند امسال به صفر برسد و تا حداقل کاهش یابد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، علیرضا مزینانی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته زمین پاک ( ٣ تا ٩) اردیبهشت افزود: مسأله پسماندسوزی با جدیت دنبال می‌شود و برای این منظور مرتب از فرمانداری‌ تهران این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا در نیمه دوم سال پسماند سوزی به حداقل ممکن کاهش یابد.

وی اظهارداشت: در تهران روزانه ۵ تا ۶ هزار تن پسماند عادی تولید می‌شود و مهمترین بخش آن که مافیا هم دارد؛ پلاستیک است؛ در واقع، ١٠ درصد این پسماندها پلاستیک است که موجب تخریب محیط زیست می‌شود.

مدیرکل اداره محیط‌زیست استان تهران تاکید کرد: دوره گردهای تهران این مسأله را تحت تاثیر قرار می‌دهند؛ بنابراین با تفکیک از مبدا می توان تا حد بسیار زیادی این روند را کاهش داد.

مزینانی گفت: در این زمینه از نظر قانونی مشکلی نداریم؛ جانمایی‌ها هم به خوبی انجام شده است اما مشکل اصلی در این روند، تفکیک پسماند از مبدأ است.

وی یادآور شد: البته مدیریت پسماندسوزی‌ها بر عهده شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌ها است که باید با جدیت بیشتری به این مسأله بپردازند. سال گذشته کارگروهی برای این منظور تشکیل و به همه استان‌ها ابلاغ شد تا پیگیر این مسأله باشند.

مدیرکل اداره محیط‌زیست استان تهران تاکید کرد: پسماند در تهران به معضلی تبدیل شده است اما شهرداری گاهی با شدت و گاه ضعیف نسبت به این مسأله ورود می‌کند.

مزینانی تاکید کرد: از نظر قانونی مشکلی نداریم در اجرا هم نمی‌خواهیم شکایتی صورت گیرد. از شهرداری‌ها می‌خواهیم که ورود و خروج پسماندها را کنترل کنند. نمونه این مسأله آرادکوه است که باید هر چه زودتر مدیریت شود.

وی گفت: شهرداری سال گذشته اقدامات خاصی انجام نداد اما قول داد که امسال در زمینه مدیریت پسماند عملکرد بهتری نسبت به سال گذشته داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha