کد خبر 242245
۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵

در همایش «انتخابات راه درست» مطرح شد:

حضور پای صندوق‌های رای تبلیغ اهداف شهداست

حضور پای صندوق‌های رای تبلیغ اهداف شهداست

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: نباید بگذاریم دشمن به اهداف خود دست یابد و این مهم با میزان حضور ما پای صندوق‌های رای اتفاق خواهد افتاد. در واقع باید اهداف شهدا را تبلیغ کنیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات، همایش «انتخابات راه درست» عصر امروز سه‌شنبه با حضور حجت‌الاسلام سیدرمضان موسوی‌مقدم نماینده مقام معظم رهبری در بنیاد شهید و امور ایثارگران، اصحاب کریمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ و جمعی از خانواده شهدا و ایثارگران در هتل پارسیان انقلاب برگزار شد. 

حجت‌الاسلام سیدرمضان موسوی مقدم نماینده مقام معظم رهبری در بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و خیرمقدم به خانواده معظم شهدا گفت: حضور من اینجا هدفی جز خشوع در برابر شما ندارد. کشور در حال حاضر در شرایطی است که بیشتر باید پای صحبت‌های شما نشست تا در مسیر خدمت به شما کوتاهی نکنیم. 

وی ادامه داد: بررسی‌ها از مجموعه وصایای شهدا در سراسر کشور نشان می داد که یکی از کلمات پرتکرار و پرکاربرد موضوع اسلام و قرآن است. توجه به این نکته که جوانان بر مبنای آموزه های دینی به جبهه رفته و به شهادت رسیدند، پیام بزرگی برای بازماندگان دارد و آن این است که اولین هدف و مقصد شهدا و رزمندگان اسلام، تحقق ارزشهای اسلامی بود؛ آنان با این دیدگاه به جبهه رفتند. 

نماینده مقام معظم رهبری در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: ما در برابر تجاوز دشمن به تمامیت ارضی کشور ایستادیم و این وظیفه ملی ما بود؛ اما اگر فرض کنیم در جبهه دو پرچم امام حسین (ع) ، اسلام و پرچم ملی بود؛ رزمندگان ما که در طول تاریخ جایگاه معنوی دارند، ابتدا پای پرچم اسلام می رفتند و بعد پرچم ملی خود را به دوش می گرفتند.  در واقع آنان براساس باورمندی‌ها و اعتقادات در جبهه حضور داشتند. بخش عمده وصایای شهدا مراقبت از اسلام و قرآن بوده است تا مبادا دیگران در تحقق اهداف اسلامی از شما پیشی بگیرند. 

وی در ادامه تاکید کرد: اگر موضوع حجاب، ولایت فقیه و... از زبان شهدا گفته می شد، بخشی از آموزه‌های دینی ما بوده است. در واقع  نسل‌های گوناگون پای منبرها رشد کردند، مجموعه شجاعت و حماسه‌گری آنچنان در جوانان ما پرورش یافته بود که عرصه دفاع مقدس به وجود آمد و آنان خود را نشان دادند تا برای حفظ دین راسخ بایستیم و این موضوع تحقق اهداف شهدا است.

حجت‌الاسلام موسوی اظهار کرد: یکی از مظاهری که در اسلام به آن تاکید شده است «انتخابات» است. خداوند می‌فرماید سرنوشت هیچ قومی مگر با دست خود تغییر نمی یابد. در واقع بخشی از سرنوشت ما بر مبنای  ارزشهای معنوی است، مانند شب‌های قدر و امثالهم.  اینها مسایل معنوی است و بخشی از سرنوشت ما در عرصه های سیاسی، فرهنگی و .. است و اگر به آن توجه نکنیم بعدها به مشکل خواهیم خورد. بی توجهی به سرنوشت ما را دچار مشکلات بزرگی خواهد کرد. در واقع آنچه در طول تاریخ مصلحان فریاد می زدند ناشی از همین نکته بود. 

وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: امروزه تکنولوژی های که در اختیار ما قرار میگیرد باید در خدمت ما باشد نه اینکه بر ضد ما استفاده شوند. بزرگترین مشکل این است که ما خود را فراموش کردیم و سرنوشت خود را به دیگران سپرده ایم. در شبکه های ماهواره ای میبینیم که غوغایی علیه کشور و انتخابات ما به راه افتاده است. این همه دشمنی نشان می‌دهد که ما راه را درست رفته‌ایم.  ما مستقل‌ترین کشور هستیم و بر منابع کشور تسلط کامل داریم؛ همچنین بر سرنوشت خود مسلط هستیم و مشکلات کشور درون خانوادگی است.

نماینده مقام معظم رهبری در بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: نباید بگذاریم دشمن به اهداف خود دست یابد و این مهم با میزان حضور ما پای صندوق‌های رای اتفاق خواهد افتاد. در واقع باید اهداف شهدا را تبلیغ کنیم. حضور پای صندوق‌های رای یک وظیفه شرعی مسلمانان است. ما به خون شهدای‌مان پایبند هستیم.

وی اضافه کرد: وظیفه سیاسی، ملی و دینی ما است تا برای پاسداری خون شهیدان تا جایی که می توانیم تبلیغ کنیم و در این مسیر نباید نقش دشمن را نادیده بگیریم.

حجت‌الاسلام موسوی در پایان گفت: رسالت شهدایی که بر دوش ما گذاشته شد، نباید فراموش شود؛ چراکه خانواده شهدا از گروه‌های تاثیرگذار جامعه محسوب می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha