کد خبر 223238
۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۰

معاون سازمان اموال تملیکی در گفتگو با «حیات»:

جزئیات حراج خودرو توسط سازمان اموال تملیکی/ اسم خودروهای آمریکایی خط خورد

جزئیات حراج خودرو توسط سازمان اموال تملیکی/ اسم خودروهای آمریکایی خط خورد

معاون بهره‌ برداری و فروش سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه خودروهای آمریکایی از مزایده اخیر این سازمان حذف شد، گفت: برخی از خودروهای خارجی حاضر در مزایده به دستور مقامات قضایی از لیست فروش خارج شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ سعید غلامی باغی در پاسخ به این سوال که خودروهای مزایده ای صفرکیلومتر هستند یا کارکرده؟ گفت: در لیست مزایده سازمان اموال تملیکی برای مزایده، هم خودروهای صفرکیلومتر است و هم خودروهای مستعمل. تمامی این خودروها توسط کارشناسان رسمی دادگستری بازدید و توسط آنها ارزش گذاری و قیمت گذاری می شود. بنابراین در هنگام قیمت گذاری به مستعمل و سالم بودن آنها کاملا توجه می شود.

خودروهای آمریکایی از مزایده حذف شد

معاون بهره ‌برداری و فروش سازمان جمع ‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: در مزایده خودروها، آنگونه که مقرر شده هیچ خودروی آمریکایی عرضه نمی شود و اگر خودروی آمریکایی در لیست مزایده بوده، از لیست خارج شده است.

غلامی در پاسخ به سوال «حیات» مبنی بر اینکه آیا برنامه ای برای مزایده خودروهای آمریکایی موجود در انبارهای سازمان اموال تملیکی در دستور کار است؟ گفت: این خودروها در مزایدات آتی بعد از هماهنگی های با مسئولان مرتبط، تعیین تکلیف می شود. خودروهایی که مجوز دارند و توسط راهور پلاک می شوند و توسط استاندارد تاییدیه های خود را خواهند گرفت، حتما در مزایدات آتی عرضه خواهند شد.

چرا خودروهای مزایده ای موتور خاموش عرضه شدند؟

معاون بهره ‌برداری و فروش سازمان جمع ‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: استاندارد تمامی خودروهای عرضه شده در مزایده سازمان، به صورت قطعی یا مشروط گرفته شده است.

غلامی در پاسخ به سوال «حیات» مبنی بر اینکه چرا برخی از خودروها در لیست مزایده به صورت موتور خاموش عرضه شده اند؟ گفت: زیرا خودروهایی که ۲، ۴ یا ۵ سال در گمرکات و بنادر مانده، ممکن است یک سری نواقص و ایرادات داشته باشد. به طور مثال، باتری خودرو خوابیده باشد یا دچار استهلاک شده باشد. بنابراین خریدار خودرو با بازدید آن و با اطلاع از شرایط فیزیکی و قیمت کارشناسی شده آن خودرو، در مزایده شرکت خواهد کرد. از این نظر سازمان اموال تملیکی، مسئولیتی را نمی پذیرد چون دولت نمی تواند تک تک این خودروها را به نمایندگی هایشان ببرد و در صورت وجود کسری یا مشکلی در خودرو، آن را رفع کند؛ اما خریدار می تواند با توجه به وجود این کسری ها پیشنهاد قیمت بدهد و آن را رفع نقص کرده و در کشور تردد کند.

فروش خودروهای غیرقابل شماره گذاری در مزایده

معاون سازمان اموال تملیکی در مورد فروش برخی خودروها به صورت اوراقی و غیر قابل شماره گذاری در مزایده اخیر گفت: تلاش می کنیم که چنین خودروهایی در مزایده ها عرضه نشود؛ ولی اگر خودرویی نیز به صورت اوراقی و غیرقابل شماره گذاری در مزایده عرضه شود، خودروهایی هستند که فاقد اصالت اند. به عبارت دیگر، امکان دارد که شماره پلاک، شماره شاسی و شماره بدنه یک خودرو با هم مطابقت نداشته باشد. بنابراین این خودرو نباید به صورت کامل استفاده شود و سازمان اموال تملیکی، چنین خودروهایی را به صورت اوراقی می فروشد و تنها امکان استفاده از قطعات این خودروها برای برنده این خودروها وجود دارد.

غلامی در مورد تعداد خودروهای عرضه شده در مزایده اخیر گفت: با وجود اینکه هنوز پیشنهادات این مزایده رمزگشایی نشده؛ اما یک سری از این خودروها به دستور مقامات قضایی از مزایده خارج شده، بخشی نیز با مراجعه و درخواست اعاده صاحبان خودرو، به گمرک برگشته است. البته حدود ۴۰۰ خودروی سواری در این مزایده مطرح شده که امکان دارد تا یکی، دو روز آینده این تعداد دستخوش تغییر و کم و زیاد شود.

مزایدات مهرماه ۱۴۰۲

معاون بهره ‌برداری و فروش سازمان جمع ‌آوری و فروش اموال تملیکی در مورد مزایدات برگزارشده در مهرماه ۱۴۰۲ گفت: سه مزایده اموال منقول در انتهای مهرماه ازسوی این سازمان برگزار شده است.

غلامی افزود: مزایده ۲۷۲ که مزایده سراسری بود، روز شنبه هفته جاری رمزگشایی شد و برندگان آن اعلام شدند. مزایده مربوط به خاص استان هرمزگان نیز روز ۳۰ مهرماه رمزگشایی و برندگانش اعلام می شود. مزایده سوم، مزایده ۵۸۱ که مزایده خاص وسایل نقلیه است، سوم آبان رمزگشایی می شود. بنابراین شرکت کندگان تا ۲۹ مهرماه مهلت داشتند پیشنهادات خود را ارائه دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha