کد خبر 217508
۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۰

کیانی در گفتگو با «حیات»:

لزوم پیوستگی میان نسل دفاع مقدس و نسل جدید در خانه های ایثار، مقاومت و جهاد در محلات

لزوم پیوستگی میان نسل دفاع مقدس و نسل جدید در خانه های ایثار، مقاومت و جهاد در محلات

مدیر کل امور ایثارگران شهرداری تهران بر لزوم پیوستگی میان نسل دفاع مقدس و نسل جدید در خانه های ایثار، مقاومت و جهاد در محلات تاکید کرد و گفت: ما باید با دخیل کردن سپاه پاسداران و آموزش و پرورش بتوانیم از اثرگذاران دفاع مقدس دعوت به عمل آوریم تا خاطرات ویژه خود را برای دانش آموزان و نسل جدید بازگو نمایند.

عباس کیانی مدیر کل امور ایثارگران شهرداری تهران درخصوص ویژه برنامه های این سازمان به مناسبت هفته دفاع مقدس به خبرنگار اجتماعی حیات گفت: با توجه به فراز و نشیب های اداره کل امور ایثارگران طی چند وقت اخیر، اطلاعات زیادی از مصوبه برنامه عملیاتی ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت وجود ندارد. اما اداره کل درخصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برنامه های بسیاری را در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره به لزوم تشکیل خانه های ایثار، مقاومت و جهاد در سراهای محله افزود: ما پیشتر با ارسال نامه ای به شهردار تهران بر لزوم تشکیل این خانه ها در محلات شهر تهران تاکید کردیم تا در سرای محله های محیط ویژه ای تعبیه شود تا با دعوت از پیشکسوتان حوزه دفاع مقدس ارتباطی را میان نسل قدیم و جدید ایجاد نماییم.

کیانی ادامه داد: قطعا تشکیل این خانه ها نیازمند یک پیش ساخت و ایجاد زمینه سازی مناسب است. 

مدیر کل امور ایثارگران شهرداری تهران مطرح کرد: زاکانی با قبول ایجاد چنین محیط هایی در سراهای محلات دستور بررسی این درخواست را صادر کرد.

کیانی بیان داشت: اداره کل ایثارگران شهرداری تهران همواره بر اجرای قوانین ایثارگری تاکید ویژه دارد. لذا مقرر کردیم تا یادمان شهدای شهرداری تهران مانند شهدای آتش نشانی در حیاط ساختمان اصلی شهرداری جا گذاری شود تا مهمانان و مدعوین شهرداری تهران از این المان ها بازدید نمایند.

وی با بیان اینکه ایجاد خانه های ایثار، جهاد و مقاومت نیازمند برنامه های پخته و مستمر است گفت: باید اهداف ایجاد چنین خانه هایی در سرای محلات به طور ویژه بررسی شود. همچنین نیازمندیم برای ایجاد این خانه ها با کمک مجموعه های درون شهرداری و برون شهرداری مانند سپاه پاسداران، بنیاد شهید و امور ایثارگران و آموزش و پرورش به یک پیوستگی و یکپارچگی دست یابیم.

مدیر کل امور ایثارگران شهرداری تهران تصریح کرد: باید بتوانیم در این مکان ها به ایثارگران، رزمندگان، جانبازان و خانواده های شهدا خدمات ارائه دهیم.

وی بر لزوم پیوستگی میان نسل دفاع مقدس و نسل جدید تاکید کرد و افزود: ما باید با دخیل کردن سپاه پاسداران و آموزش و پرورش بتوانیم از اثرگذاران دفاع مقدس دعوت به عمل آوریم تا خاطرات ویژه خود را برای دانش آموزان و نسل جدید بازگو نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha