کد خبر 217484
۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹

در یکصد و یکمین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران مطرح شد؛

راه اندازی خانه های ایثار و مقاومت در سراهای محلات از ابتدای هفته دفاع مقدس

راه اندازی خانه های ایثار و مقاومت در سراهای محلات از ابتدای هفته دفاع مقدس

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: قرار است راه اندازی خانه‌های ایثار و مقاومت در سراهای محلات از ابتدای هفته دفاع مقدس آغاز و تا پایان سال تکمیل شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، یکصد و یکمین جلسه رسمی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه مورخ ۲۶ شهریورماه با هدف بررسی اقدامات شهرداری تهران در خصوص مصوبه برنامه عملیاتی ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت و با حضور مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، معاون امور اجتماعی و فرهنگی، سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک، معاون هماهنگی و امور مناطق، رئیس سازمان فرهنگی و هنری، مدیرکل سرمایه انسانی، مدیرکل امور ایثارگران، مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران، مدیرعامل سازمان بهشت حضرت زهرا (س) و مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در محل ساختمان شماره 2 شورای اسلامی شهر تهران ( سالن الغدیر ) برگزار شد.

معدنی پور در این جلسه گفت: در پیوست این برنامه عملیاتی مقرر شد یک شورای هماهنگی و برنامه ریزی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به ریاست علیرضا زاکانی شهردار تهران و ۱۶ عضو با تعریف وظایفی تشکیل شود.

وی ادامه داد: برگزاری یادواره ها، تجلیل از خانواده شهدا و تشکیل خانه های ایثار، مقاومت و جهاد در محلات جز برنامه های عملیاتی مصوبه برنامه عملیاتی ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت می باشد که تاکنون به آن توجهی نشده است و امیدواریم در هفته دفاع مقدس شاهد احیا و راه اندازی خانه های ایثار و مقاومت در سراهای محلات باشیم.

غلامعباس کیانی رئیس اداره کل امور ایثارگران شهرداری تهران در ادامه این جلسه گفت: قرار است کنگره هایی تحت عنوان شعر، داستان و دلنوشته و در قالب ایجاد نمایشگاه با هدف ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت و با هدف جذب آثار شخصیت های جهاد مقاومت در  مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران برگزار شود.

کیانی با اشاره به اینکه ما همواره تاکید بر اجرای قوانین ایثارگری داشته ایم، مطرح کرد: ما پیشنهاد داده ایم که یادمان شهدای شهرداری تهران مانند شهدای آتش نشانی در حیاط ساختمان اصلی شهرداری جا گذاری شود.

وی ادامه داد: ما همچنین در سال گذشته پیشنهاد داده ایم که ساختمان های شهرداری تهران به نام ۱۷۳ شهدای شهرداری نامگذاری شود. تا این لحظه نگاه ما در اداره کل امور ایثارگران توجه به ارائه خدمات و توجه به فرهنگ ایثار و شهادت است.

معدنی پور با بیان اینکه اداره کل امور ایثارگران شهرداری تهران وظیفه برگزاری و مدیریت کنگره و همایش هایی از این دست را برعهده دارد، افزود: اداره کل امور ایثارگران شهرداری تهران باید با توجه به مصوبه موجود نسبت به برگزاری چنین مراسمی اهتمام ورزد.

وی گفت: قرار است راه اندازی خانه های ایثار و مقاومت در سراهای محلات از ابتدای هفته دفاع مقدس آغاز و تا پایان سال تکمیل شود.

کریمی نماینده بنیاد شهید و امور ایثارگران در اینباره در ادامه جلسه تصریح کرد: متاسفانه چنین مصوبه ای با اصول، قواعد، قوانین و مطالبه گری جامعه هدف بنیاد شهید کارایی ندارد. در واقع این مصوبه با سیاست های بنیاد شهید مطابقت ندارد. ایثارگران شهرداری موظف به ارائه خدمات به ایثارگران خود می باشد.

معدنی پور در ‌واکنش به این اظهارات بیان کرد: ملاک ما در این زمینه تنها مصوبه شورای اسلامی شهر تهران می باشد و قطع به یقین مصوبه شورا در حوزه ترویجی می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha