کد خبر 213690
۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

فرزندان شهدا الگویی برای ساخت نسل آینده هستند

فرزندان شهدا الگویی برای ساخت نسل آینده هستند

استاندار تهران گفت: فرزندان شهدا الگویی هستند که نسل های آینده را می‌سازند. ایشان مادرانی هستند که در  ربع قرن آینده شاهد حضور فرزندان آنان خواهیم بود. امید ما به آینده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛آیین سراسری تجلیل از دختران شهدای مدافع حرم صبح امروز یکم شهریورماه در تالار فرهنگیان با حضور خانواده شهدای مدافع حرم تهران، سردار علیرضا فخاری استاندار تهران، اعظم گنجی مشاور بانوان بنیاد شهید و امور ایثارگران و اصحاب کریمی مدیر کل بنیاد شهید استان تهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم اصحاب کریمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران ضمن خوشامدگویی به خانواده های محترم شهدا و مدعوین، گفت: امروز به مناسبت شهادت حضرت رقیه (س) دختران شهدای مدافع حرم در این محفل گرد آمدند تا امروز گرامی داشته شود.

وی افزود: در مدت خدمتگزاری‌ام تلاش شده تا بتوانیم شاید قسمتی از مشکلات خانواده‌های شهدا را تسهیل کنیم. 

علیرضا فخاری استاندار تهران در ادامه این مراسم گفت: ایام سوگواری ماه صفر و سالروز شهادت حضرت رقیه (س) را تسلیت عرض می‌کنم. امروز به خاطر حضور خانواده شهدا محفل ما منور است. شهدا نه بعد مسافت بلکه داشته‌های اعتقادی آنها زمینه ای برای حضور در خط مقدم حقانیت علیه باطل شد.

وی افزود: امروز می دانیم موقعیتی که انقلاب اسلامی به عنوان گسل مابین دو جریان شرق و غرب ایجاد کرد آثار ارزشمندش در حال شکل گیری است و در این رهگذر شکل گیری جریان اثر بخش شیعی در غرب آسیا به عنوان نقطه قابل اتکا برای دفاع از مستضعفین و اشاعه دین و مکتب داری در  حال شکل گیری است. 

فخاری ادامه داد: اثربخشی شکل گیری نظام اسلامی تا جایی است که ما حضور فکر، اندیشه و اخلاق منبعث از داشته های انقلاب اسلامی را در سراسر دنیا می بینیم. به همین دلیل دفاع از حق و مظلوم مرزها را فراموش می کند.

استاندار تهران با اشاره به این مطلب که شما به عنوان بقیه الشهدا خوب می‌دانید عزیز شما برای دفاع از حق و حقیقت، جلوگیری از ظلم و تباهی و دفاع از مظلومیت مظلومان تاریخ پا فراتر از مرزها گذاشتند، افزود: این عزیزان در کنار حرم آل الله خون پاک خود را تقدیم کردند.

فخاری گفت: وظایفی که برای ما و  باقی ماندگان شهدا در ترویج اراده شهدا وجود دارد، بسیار سنگین است و این در صورتی است که همه شما تلاش کنید در تبیین این حقیقت برای جامعه اسلامی امروز به عنوان یک الگو معرفی شوید و منش زینب وار را به منصه حضور برسانید.

استاندار تهران تشریح کرد: فرزندان شهدا الگویی هستند که نسل های آینده را می‌سازند. ایشان مادرانی هستند که در ربع قرن آینده شاهد حضور فرزندان آنان خواهیم بود. امید ما به آینده است.

وی گفت: گذشته درس آموزی برای آینده است و ممکن است اگر خوب عمل نکنیم به گذشته غبطه بخوریم و این غبطه موتور محرکی برای روشنایی آینده است.

فخاری افزود: امروز شما همسران شهدا در موقعیت استثنایی قرار دارید و تربیت فرزندان شهدا به عنوان الگو در دستان شماست و از شما انتظار می‌رود.

استاندار تهران گفت: تداوم مسیر انقلاب اسلامی و اهداف انقلاب اسلامی در سرپنجه تدبیر شما همسران شهدا است و این تکالیفی است که باید به آن عمل شود. نباید بگذاریم خون شهدای عزیز و ایثارگر ما  با کم کاری ها پایمال شود. این تکالیف گاهی در اختیار دولتمردان و گاهی در اختیار خانواده های معظم شهدا است و امروز روی صحبت من برای خانواده های عزیز شهدا است. 

فخاری بیان کرد: افتخار می کنیم که امروز رهرو شهدا باشیم و با تلاش بیشتر و اقدام خالصانه به وظایف خود در قبال حفظ شعائر ناشی از جانفشانی شهدا عمل کنیم. امیدوارم این مادران آینده که تمام آبروی انقلاب را به دست آنان می سپاریم مانند پدران خود اثربخش باشند؛ بتوانند نسل های آینده را تربیت کنند و زمینه بروز و ظهور تمدن اسلامی را رقم بزنند. 

 فرزندان شهدا الگویی برای ساخت نسل آینده هستند

در ادامه این مراسم ضمن پرچم گردانی حرم آل الله از دختران شهدای مدافع حرم با حضور استاندار تهران تجلیل به عمل آمد.

به همه دردانه های شهدا چفیه ای از طرف رهبر معظم انقلاب اهدا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha