کد خبر 217912
۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱

دفاع مقدس تلاقی قدرت‌ها در مقابل اراده مردم ما بود

دفاع مقدس تلاقی قدرت‌ها در مقابل اراده مردم ما بود

استاندار تهران گفت: دفاع مقدس نه به عنوان تخاصم میان دو کشور بلکه نقطه تلاقی همه قدرت‌ها از یک سو در مقابل اراده مردم مقاوم ما بود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات، مراسم سراسری جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز با حضور سردار محمدقاسم ناظر رئیس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سردار شیخی جانشین رئیس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، علیرضا فخاری استاندار تهران،فرمانده بسیج شهرداری تهران،  پیشکسوتان دفاع مقدس و خانواده شهدای امنیت و سلامت صبح امروز 29 شهریورماه در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در حال برگزاری است.

فخاری استاندار تهران در این مراسم سراسری ضمن تبریک حلول ماه ربیع گفت: هفته دفاع مقدس را گرامی داشته و از شما پیشکسوتان و این همایش میلیونی تشکر می کنم. 

وی اظهار کرد: زمانی که در جمع پیش قراولان دفاع مقدس حضور می یابیم زبان از بیان آنچه که گذشت و به خاطرات ماندنی تبدیل شد قاصر است. بزرگانی که امروز در جمع ما نیستند و عزیزانی که نورانیت آنها تلالو میکند، هر زمان از آثار آنان یاد می کنیم دلمان روشن می شود. 

فخاری اظهار کرد: فضای دفاع مقدس به برکت انقلاب اسلامی ایجاد شد و کسی فکر نمی‌کرد در آن زمان با انقلابی جوان چنین برخوردی صورت گیرد و اینگونه مورد تعارض واقع شود.
باید دفاع مقدس را نقطه عطف و شروع آزمونی بزرگ برای همه اعصار و تاریخ پیش رو بدانیم و محتوای دفاع مقدس آنقدر غنی است که باید سالها تحلیل شود. همه صفات برتر و تولید کننده فکر و اندیشه جدید سرمنشاش دفاع مقدس بود. 

استاندار تهران بیان کرد: دفاع مقدس نه بعنوان تخاصم دو کشور بلکه به عنوان نقطه تلاقی همه قدرت ها از یک طرف در مقابل مردمی با اراده، مقاوم و صاحب فضل بود. هیچ وقت تاریخ نمی‌تواند این قضاوت را فراموش کند که میان دفاع مقدس ما و همه جنگها چه تفاوتی وجود دارد. امروز در همه دنیا برای کسب قدرت و تحکم اراده مستکبران جنگهای مختلفی شکل می گیرد اما با جنگ ما متفاوت است. 

وی اشاره کرد: وجود فرماندهی معزز کل قوا از ویژگی های اصلی جنگ ما بود. امامی که اسلام شناس واقعی، فقیه، دانشمند آراسته به اخلاق و سختکوش در برابر جریان استکباری بود و جایی در دنیا نمی‌توان فرمانده ای مانند امام پیدا کرد. 

فخاری افزود: در زمان ۸ سال دفاع مقدس همه اقشار در یک صف جنگیدند و حضور همسران و خواهران در پشتیبانی از جبهه فراموشمان نشده است. همه در یک مسیر، برای یک هدف، با یک عنوان و بدون تعلق و به صورت ید واحد بودند. در حقیقت دفاع مقدس عنصر وحدت بخش بین ملت و زمینه تمرین صبر و مقاومت میان یک ملت بود که پیامد آن را برای آینده میبینیم.  عامل صبر در مقابل ناملایمات به ما قدرت فکر تجدید قوا و تمرین اراده با زیرساخت دفاع مقدس را داد.

وی گفت: دفاع مقدس به ما آموخت باید زمینه را به یک الگوی ملی تبدیل کرد و ما باید سطح ناترازی ها را اصلاح کنیم. اینکه در فرازونشیب ها اراده پولادین داشته باشیم و برای خود و برای دیگران زمینه رشد و ترقی را فراهم کنیم. 
امروز به واسطه این صبر توام با عزت، سربلندی، امیدبخشی، عزت و جبران کاستی را داریم.

فخاری گفت: ما در مقام صبر محدودیتها را برداشته و زمینه های تبلور ملت را در سرپنجه دانش افزایی و دانش پژوهی به دنیا نشان دادیم.زمانی که به عقب نگاه میکنیم گذشته پرافتخاری داریم؛ چراکه هدف انسان پروری بود و هرگز دچار ناامیدی نمی‌شویم. برای ما ظلمات مفهومی ندارد و همه اینها متعلق به انسان مقاوم و انقلابی است.

فخاری گفت: دوستانی که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند بخاطر دارند که برای کمترین امکانات مادی بسیار تلاش می شد. ما برای مادیات نمیجنگیدیم و شب‌های مناجات و استغاثه ها را فراموش نکرده ایم. نباید گذشت زمان ما را تغییر دهد.

وی بیان کرد: شهدا برای کشته شدن کور به میدان نیامده بودند که برخی از روشنفکران امروزی آن را به مرگ کور تعبیر کردند، بلکه این چشم آنها بود که کور شده بود و حقایق را ندیدند.
همه کنار هم قرار گرفتند و ایستادگی و مقاومت کردند تا امروز به این عزت برسیم. اگر امروز گسل بین شرق و غرب را پر کرده ایم، محصول همین ایستادگی در کنار یکدیگر هستیم. 

استاندار تهران بیان کرد: قدرت ملی برخاسته از مقاومت ملت است که می‌تواند عزت ایجاد کند. برای همیشه تنها فرمول موجود بین همه عناصر قدرت ملی است که اولین عنصر آن انسانی است. الهام گرفتن از فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب می تواند به قدرت ملی توان دوچندان دهد. تا بتوانیم نسل امروز را با عزت به نسل آینده تحویل دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha