کد خبر 151556
۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰

گفتگوی حیات طیبه با رتبه 25 آزمون سراسری:

با زحمت و تلاش خودم به جایگاهی که دارم رسیدم/ نحوه مطالعه از ساعات مطالعه مهم‌تر است

با زحمت و تلاش خودم به جایگاهی که دارم رسیدم/ نحوه مطالعه از ساعات مطالعه مهم‌تر است

یوسف کوهگرد گفت: نحوه مطالعه کردن از ساعات مطالعه مهم‌تر است زیرا روش مطالعه‌ تاثیر بسیار زیادی بر موفقیت فرد دارد و همین نکته باعث قبولی در رشته مورد نظر آنها خواهد شد.

یوسف کوهگرد فرزند علی کوهگرد جانباز 35 درصد نیروی انتظامی در گفت‌وگو با خبرنگار حیات طیبه گفت: در کنکور سراسری 1400 در رشته انسانی، رتبه 1 سهمیه ایثارگران، 10منطقه 2 و 25 کشوری را کسب کردم.

وی با اشاره به اینکه از سال دهم به صورت مداوم با روزی پنج ساعت مطالعه شروع کرده است گفت: سال دهم در آزمون‌های آزمایشی ثبت نام کردم و تا سال دوازدهم ادامه دادم. از همان سال دهم که مطالعه را شروع کردم هدفم رشته علوم قضایی بود و متناسب با رتبه‌ای که برای ورود به این رشته مورد نیاز بود عمل کردم.

کوهگرد با بیان اینکه کنکوری‌ها باید بدانند هر درسی را به چه صورتی مطالعه کنند تاکید کرد: صحبت من با کنکوری‌های سال آینده این است که نحوه مطالعه از ساعات مطالعه مهم‌تر است زیرا روش مطالعه‌ تاثیر بسیار زیادی بر موفقیت فرد دارد و همین نکته باعث قبولی در رشته مورد نظر آنها خواهد شد.

این دانشجو با اشاره به ساعات مطالعه خود توضیح داد: مطالعه من از سال دهم و یازدهم روزی پنج ساعت، سال دوازدهم شش ساعت و دوماه قبل از کنکور به روزی هشت ساعت رسیده بود. برای هر دقیقه و ساعت از مطالعه، برنامه ریزی داشتم و عموما سعی می‌کردم طبق برنامه پیش بروم.

وی با بیان اینکه سهمیه ایثارگران بر تراز علمی تاثیر ندارد گفت: سهمیه فقط برای انتخاب دانشگاه تاثیرگذار است. مانند باقی بچه‌هایی که با زحمت خود رتبه‌ زیر 100 شده‌اند من نیز با زحمت و تلاش خودم و کمک پدر و مادرم به جایگاهی که امروز دارم رسیدم. در واقع سهمیه چندان تغییری برای ایجاد نکرد. من رتبه‌ 25 کشوری را کسب کردم و تراز مورد نیاز برای قبولی در رشته علوم قضایی را به دست آوردم.

کوهگرد در پایان سخنانش با اشاره به اینکه قبولی او در رشته علوم قضایی نتیجه تلاش‌هایش بوده تصریح کرد: من هم نسبت به باقی دانش‌آموزان ایثارگر که بدون سهمیه رتبه زیر 100 کنکور را کسب کرده‌اند در شرایط مشابهی قرار داشتم. چرا که از اطرافیانم می‌شنیدم که به من طعنه می‌زنند که ما با سهمیه در این رشته‌ها قبول شدیم. در فضای مجازی همه درباره ما صحبت می‌کنند و معتقدند که ما با سهمیه وارد دانشگاه شدیم اما کسی دقت نمی‌کند که رتبه کشوری من 25 بوده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها