قائم مقام بنیاد: آموزش کارکنان بنیاد در جهت افزایش رضایت ایثارگران انجام می شود

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: هدف از آموزش کارکنان بنیاد، ارتقای دانش، آگاهی و مهارت افزایی در راستای افزایش میزان رضایت ایثارگران است.
به گزارش حیات، سردار «محسن انصاری» قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران، روز شنبه (26 فروردینماه) در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی جانشین پروری بنیاد شهید و امور ایثارگران «مبین 2» که با حضور معاونان و مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در مجتمع فرهنگی ایثار استان البرز برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد ماه رجب، حرکت به سمت تعالی سازمان را امری با اهمیت دانست و گفت: خوشبختانه این حرکت در حال حاضر در مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران جریان دارد و موضوع آموزش و جانشین پروری نیز در همین راستا است. انصاری ادامه داد: طرح آموزشی مبین از دهه 80 و پس از تجمیع 3 نهاد ایثارگری و تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران همواره در دستور کار بوده است و موضوع جانشین پروری در دوره مدیریت اخیر بنیاد شهید و امور ایثارگران و پس از حضور حجتالاسلاموالمسلمین شهیدی در این مجموعه برقرار شده است. قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران به تشریح اهداف آموزش کارکنان در دوران شکلگیری بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت و گفت: در دهه 80 هدف از آموزش ایجاد بستر برای تحول و ایجاد سازمان الکترونیک در جهت بهبود خدماترسانی و تکریم ایثارگران بود که در آن زمان با برگزاری بیش از 32 دوره آموزشی حدود 8 هزار نفر از پرسنل بنیاد شهید و امور ایثارگران تحت آموزش قرار گرفتند و نتایج بسیار مثبت آن را شاهد بودیم. سردار انصاری با بیان اینکه شرایط امروز نسبت به دهه 80 بسیار حساستر است، اذعان داشت: امروز نقش بنیاد شهید و امور ایثارگران بسیار پررنگتر از سالهای قبل شده است و بنیاد از سازمانی خدمات دهنده به سازمانی قدرت ساز در جهت توان نرم و ایجاد امنیت ملی ارتقا یافته است و بنیاد با توسعه فرهنگی در صدد توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است که این فرهنگ قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران است که همین قدرت نرم ناشی از فرهنگ ایثار و شهادت است که امنیت ملی را تضمین می کند. وی افزود: با توجه به این تغییر جایگاه آموزش نیز باید در بنیاد شهید و امور ایثارگران تغییر کند و با شرایط روز همراه شود. بنیاد سازمانی یادگیرنده است که متناسب با تغییرات جامعه در نحوه خدمات رسانی تغییرات را ایجاد می کند. قائممقام بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: با توجه به این تغییرات امروز نقش آموزش در بنیاد شهید و امور ایثارگران، حفظ و ارتقای سرمایههای انسانی بنیاد در جهت حفظ و ارتقاء سرمایههای اجتماعی نظام است. سردار انصاری با بیان اینکه در سال 1398 تمام کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران که در دوران انقلاب و جنگ جذب مجموعه شده بودند به دوران بازنشستگی میرسند تصریح کرد: این عزیزان سرمایههای انسانی مهمی برای سازمان تلقی میشوند و باید جایگزین مناسبی برای آنها در نظر گرفته شود و به همین دلیل طرح جانشین پروری و کادرسازی از اولویت های بنیاد است. وی یکی از ضرورتهای اساسی آموزش در بنیاد شهید و امور ایثارگران را ایجاد روحیه جهادی و انقلابی در پرسنل دانست و گفت: این موضوع باید همراه با آگاهی، ایجاد مهارت و ارتقاء دانش باشد. دکتر انصاری یکی از ویژگیهای مهم سازمانهای یادگیرنده را خلاقیت و نوآوری عنوان کرد و گفت: سازمان موفق باید بر اساس نیازهای روز و با فکر و روشهای نوین بهپیش برود و در غیر این صورت این سازمان، سازمانی بدون کارایی است. قائممقام بنیاد شهید و امور ایثارگران به تشریح نقش بنیاد در سالهای پیش رو پرداخت و گفت: بنیاد آینده بهغیراز دو نقش خدمات دهنده و قدرت زا، در سالهای پیش رو نقش مشارکت در شکلگیری تمدن اسلامی را بر عهده دارد و این موضوع نیازمند طراحی جدیدی برای سازمان است. سردار انصاری افزود: بنیاد آینده سازمانی با محوریت فعالیتهای فرهنگی است و نهادی هوشمند، دانشمحور با نیروی توسعهیافته و مشارکت نخبگان است که باید در شکل گیری تمدن اسلامی مشارکت داشته باشد. وی در پایان تأکید کرد: آموزشها در بنیاد شهید و امور ایثارگران باید بر اساس این فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودهاند: «عرصه جنگ نرم بصیرتی عمارگونه و استقامتی مالک اشتروار میطلبد؛ با تمام وجود خود را برای این عرصه آماده کنید»، تنظیم و اجرا شود که پرسنلی با بصیرتی عماری و استقامتی مالکی داشته باشیم. سید منصور میرمرادی معاون توسعه مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این مراسم، خاطرنشان کرد: ارتقای سطح دانش و توانایی کارکنان و اشراف بر قوانین و مقررات موضوعی است که بر اساس دستور رییس محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران و تأکید قائم مقام محترم بنیاد در قالب این دوره آموزشی پیگیری میشود. وی گفت: تغییر و اصلاح لازمه تحول نظام اداری است و این موضوع جز با هوشمند سازی سازمان محقق نمیشود، سازمان هوشمند، آموزش پذیر و یادگیرنده است و این آموزش باید به یادگیری تبدیل شود.