کد خبر 160638
۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۱

پاسخ دبیر به دیر اعلام شدن هیات داوران؛ اسامی لو رفت؟!

پاسخ دبیر به دیر اعلام شدن هیات داوران؛ اسامی لو رفت؟!

روز پنجم جشنواره را می‌توان به اسم فیلم اولی‌ها سند زد، در این روز از دو فیلم «کت چرمی» و «بعد از رفتن» رونمایی می‌شود، در این روز دبیر جشنواره توضیحاتی درباره دیر اعلام شدن اسامی هیات داوران ارائه داد، این در حالی است که برخی رسانه‌ها از لو رفتن اسامی هیات دوران بخش سودای سیمرغ خبر داده‌اند.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ در روز پنجم جشنواره از آثار دو فیلم کارگردان اولی رونمایی شد. یکی فیلم «بعد از رفتن» به کارگردانی رضا نجاتی و دیگری «کت چرمی» ساخنه حسن میرزا محمدی. در این روز فقط همین دو فیلم در سینمای رسانه‌ها اکران شد تا روز پنجم جشنواره کاملا در اختیار فیلم‌اولی ها باشد. در ادامه مروری داریم بر مهمترین اتفاقات روز پنجم.

 گمانه زنی‌ها درباره دواران بخش سودای سیمرغ
یکی از رسانه در پنجمین روز جشنواره فیلم فجر از لو رفتن اسامی هیات داوران بخش سودای سیمرغ خبر داد. براساس این خبر علی اصغر پور محمدی مدیر اسبق شبکه سه، مجتبی راعی نویسنده و کارگردان، پروانه معصومی بازیگر، محمد داودی مدیر فیلمبرداری، هارون یشایایی تهیه کننده و بهرام دهقانی تدوینگر اعضای هیات دواران بخش مسابقه سینمای ایران در دوره چهل و یکم را تشکیل می‌دهند.

دلیل تاخیر معرفی هیات داوران از زبان دبیر
مجتبی امینی دبیر چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر اما با اشاره به فعالیت هیأت داوران این دوره از جشنواره دلیل تأخیر در اعلام اسامی داوران را جلوگیری از بی‌اخلاقی‌های رسانه‌ای دانست.
مجتبی امینی دبیر چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر درباره تأخیر در معرفی هیأت داوران این دوره از جشنواره توضیح داد: به دلیل شرایطی که امسال در آن قرار داشتیم در برنامه‌ریزی جشنواره فیلم فجر از ابتدای امر می‌دانستیم باید براساس پروتکل‌های جدید روند جشنواره تبیین شود تا بتوانیم به‌گونه‌ای جشنواره را مدیریت کنیم تا دست‌اندرکاران جشنواره و دوستانی که می‌خواهند در این رویداد حضور داشته باشند، اعم از صاحبان آثار و هیأت‌های انتخاب و داوری، تحت فشار جریان بی‌اخلاق رسانه‌ای قرار نگیرند.»

برچسب‌ها