کد خبر 152056
۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷

معاون هماهنگ کننده سپاه پنجمین سالگرد شهادت شهید شعبان نصیری:

در مقابل هر تجاوزی پاسخ متناسب را می‌دهیم / انوار انقلاب اسلامی جهان را در نوردیده است

در مقابل هر تجاوزی پاسخ متناسب را می‌دهیم / انوار انقلاب اسلامی جهان را در نوردیده است

مراسم پنجمین سالگرد شهادت سردار شهید مدافع حرم شعبان نصیری در مجموعه تالار شهیدان نژاد فلاح و باحضور سردار محمدرضا نقدی معاون، هماهنگ کننده سپاه پاسداران، خانواده شهدا و جمعی از مردم کرج برگزار شد.

به گزارش حیات طیبه از  البرز؛ معاون هماهنگ کننده سپاه کل پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر خون شهدای صدر اسلام بخش اعظمی از جهان آن روز را تحت تاثیر خود قرار داد، امروز این جامعه و جهان با خون شهید سلیمانی‌ها، نصیری‌ها و ابومهدی مهندس‌ها تسخیر خواهد شد.

سردار  محمدرضا نقدی در مراسم پنجمین سالگرد شهادت سردار شهید مدافع حرم حاج شعبان نصیری که در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد، افزود: شهید نصیری از نوجوانی به میدان جهاد پا گذاشت و در مبارزه با رژیم ستمشاهی تا زمانی که انقلاب پیروز شد و پس از آن در مقابله با گروهک های تروریستی و نفاق در میدان بود و یک رزمنده پا به رکاب امامش بود.

وی اظهار داشت: این شهید زمانی که جنگ به ملت ما تحمیل شد معرکه های بزرگ دفاع مقدس از حضور او خالی نبود و فرمانده رشید خط شکن گردان و محور در لشکر پرافتخار سیدالشهدا (ع) بود.

نقدی گفت: در میان این معرکه به جمع مجاهدان مهاجر عراقی پیوست و در سازماندهی آنها در کنار شهید سردار اسماعیل دقایقی نقش بارز و تعیین کننده ای داشت.

وی افزود: این شهید در ستاد لشکر ایفای مسوولیت می کرد و تا پایان جنگ این مسوولیت را بر دوش کشید و در میدان های معرکه مهم حاضر بود و پس از جنگ باز هم میدان های جهاد را ترک نکرد و نه فقط در جهاد فرهنگی و اقتصادی و کمک به محرومان بلکه در هر جایی که لازم بود، غایب نبود و در حوادث بزرگ و میدان رزم در سیستان و بلوچستان در مبارزه با اشرار آموزش دیده رژیم های فاسد در معرکه بود.

معاون هماهنگ کننده سپاه کل پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: هر جا پنجره و دریچه ای برای جهاد باز بود خود را به آن میدان می رساند به طوری که حتی به آفریقا برای کمک به محرومان آنجا رفت و سپس زمانیکه باب دفاع از حرم باز شد با وجودی که در ظاهر بازنشسته شده بود و کسی انتظار حضور او در میدان جنگ را نداشت و جوانان بودند ولی با آشنایی که با مجاهدان عراقی داشت احساس مسوولیت کرد و به این میدان آمد و جهادش را استمرار بخشید.

وی اضافه کرد: شهید نصیری در این میدان نیز به شدت مجروح شد ولی میدان را ترک نکرد و آنقدر این جهاد را ادامه داد تا به فیض شهادت نایل آمد.

معاون هماهنگ کننده سپاه کل پاسداران تصریح کرد: این شهید انسانی بود که از همه لذت های دنیا چشم پوشید و ده ها سال میدان مبارزه را ترک نکرد و از عراق و سوریه و آفریقا در میدان و معرکه بود که در این میان اگر انقلاب اسلامی هیچ کاری نکرده باشد و هیچ دستاوردی نداشته باشد به جز تربیت چنین انسان هایی که الگو و اسوه بشریت هستند این انقلاب یک انقلاب استثنایی است چه رصد به اینکه انوار این انقلاب جهان را در نوردیده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه کل پاسداران تاکید کرد: فداکاری را از نصیری ها یاد بگیرید؛ در حالیکه تمام لذت ها را در چنگ داشت کسی که 10 سال در دفاع مقدس بود می توانست بعد از آن این صحنه را رها کند ولی پای دفاع از بشریت در مقابل زورگویان ایستاد.

 

وی افزود: انقلاب بزرگ ایران به سرعت در دنیا در حال پیشروی است و دلها را تسخیر کرده است، این ظالمان برای اینکه مردم دنیا و ملت هایی که به سمت این انقلاب روی آورده اند را قانع کنند که این انقلاب چیزی نیست و راه درستی نیست به دنبال ایجاد تصویرهای زشتی از این کشور هستند.

معاون هماهنگ کننده سپاه کل پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت: آنهایی که امروز قیام کردند و درهمه عالم اسلام و غرب این حرکت را پسندیده  برای این است که انقلاب برای آنها جاذبه دارد ولی دشمنان اسلام می خواهند این تصویر را مشمئز کنند و اسلام داعشی را معرفی کردند و حالا که پرونده داعش تمام شده از این افراد حقیر برای بد نشان دادن اسلام استفاده می کنند.

وی گفت: بیشترین افرادی که نسبت به این انقلاب ایمان قوی پیدا می کردند و پای بند این انقلاب می شوند کسانی بودند که حرف های زیادی از این انقلاب در رسانه ها شنیده بودند و انقلاب را به آن ها کریه نشان می دادند ولی همین که پایشان به ایران می رسید و تصویر ساخته شده توسط غرب را دروغ می دیدند باورهایشان نسبت به انقلاب و ایران تغییر می کند.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه کل پاسداران خاطرنشان کرد: ملت ها بیدار شده اند و ایستادگی ملت ایران در مقابل زورگویان بین المللی برای همه دنیا درس شده است.

وی گفت: برای ما شگفتی ساز است که نوجوانان ما اینگونه هجوم می آورند برای یک سرود سلام فرمانده و این حرکتی است که در دل ها ایجاد شده است و این موج را امام وعده داد که فرمود این انقلاب متصل به حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) خواهد شد.

در پایان این مراسم از حافظ قرآن کریم خانم زینب شیری جعفرزاده ، دخترشهید مدافع حرم شهید حبیب‌الله جعفرزاده شیری تجلیل شد.

سردار حاج شعبان نصیری که از یادگارانِ 8 سال دفاع مقدس بود و سابقه حضور طولانی در «سوریه» به منظور دفاع از «حرمِ حضرت زینب کبری (سلام الله علیها)» را در کارنامه خود داشت، در شبِ اول «رمضان المبارک» سال 1396، در جبهه عراق و طی عملیات آزادسازی «موصل» به شهادت رسید.

 

برچسب‌ها