کد خبر 247283
۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۶

تاکید ایرلند بر لزوم آتش‌بس و افزایش کمک‌ها به غزه

تاکید ایرلند بر لزوم آتش‌بس و افزایش کمک‌ها به غزه

وزیر امور خارجه ایرلند در یادداشتی برای نشریه ساندی‌تایمز با اشاره به تداوم بحران انسانی در غزه، بار دیگر بر لزوم برقراری آتش‌بس فوری و افزایش حجم کمک‌های بشردوستانه به این باریکه تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل حیات، مایکل مارتین در این یادداشت ضمن تکرار مواضع غرب نسبت به عملیات طوفان الاقصی افزود: حادثه ۷ اکتبر نباید ما را کور کند زیرا پاسخ نامتناسب اسرائیل به حمله حماس، باعث مرگ و ویرانی در غزه، در اندازه‌ای فاجعه‌بار شده است.

وی با اشاره به آمار بالای شهدای جنگ غزه یادآور شد که طی ۶ ماه گذشته «ده‌ها ‌هزار فلسطینی از جمله شمار زیادی کودک کشته‌ و تعداد بالایی آواره و مجروح شده‌اند.»

وزیر امور خارجه ایرلند تصریح کرد: اولویت ایرلند در بحران کنونی روشن و ثابت بوده است: آتش‌بس فوری، آزادی بی‌قید و شرط گروگان‌ها (اسرای اسرائیلی) دسترسی کامل و بدون مانع برای انتقال کمک‌های بشردوستانه به داخل غزه و افزایش قابل توجه و پایدار میزان کمک‌ها.

وی با بیان اینکه ایرلند «برای رسیدن به این اولویت‌ها از هر روش دیپلماتیک، حقوقی و بشردوستانه‌ای استفاده می‌کند» افزود: ما به سرعت کمک‌ها را برای مردم غزه افزایش داده‌ایم و در مقابل موانع و حملات اسرائیل به اعتبار آژانس امداد و امداد سازمان ملل متحد محکم ایستاده‌ایم.

مارتین اضافه کرد: ما خواستار پاسخگویی اسرائیل در مورد نقض قوانین بشردوستانه بین المللی هستیم و از تحقیقات جاری دیوان کیفری بین المللی حمایت می‌کنیم.

گفتنی است که ایرلند اخیرا تمایل خود را برای مداخله در پرونده آفریقای جنوبی درباره نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه، نزد دیوان کیفری بین المللی اعلام کرده است. این کشور همچنین بر خلاف موضع اتحادیه اروپا که خواستار توقف موقت درگیری‌ها برای انتقال کمک‌های انسانی به عزه است، بر لزوم برقراری آتش‌بس دائم در این باریکه تاکید دارد.

رژیم صهیونیستی در نزدیک به ۶ ماه گذشته، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته و ضمن بستن تمام گذرگاه‌ها، این منطقه را به یک ویرانه تبدیل کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد دوشنبه گذشته قطعنامه‌ای را در حمایت از برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه تصویب کرد. در این قطعنامه از تمام طرف‌ها خواسته شده است که به توقف فوری درگیری‌ها در ماه مبارک رمضان احترام بگذارند اما جنایات رژیم اشغالگر علیه مردم مظلوم فلسطین، با وجود تصویب این قطعنامه، کماکان ادامه دارد.

بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۳ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۵ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha