کد خبر 253126
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۶

جزئیات حادثه برای هلی‌کوپتر حامل رئیس جمهور / شهادت رئیس جمهور و همراهانش

جزئیات حادثه برای هلی‌کوپتر حامل رئیس جمهور / شهادت رئیس جمهور و همراهانش

جستجوها برای یافتن رئیس جمهور و همراهان وی ادامه دارد و بامداد امروز دوشنبه 31 اردیبهشت‌ماه، بالگرد حامل رئیس جمهور و همراهان پیدا شد.

به گزارش گروه سیاسی حیات، برخی اخبار از بروز سانحه برای یکی از هلی کوپترهای همراه آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور حکایت دارد.

️این هلی کوپتر در منطقه عمومی ورزقان‌ دچار سانحه شده و تیم های امدادی واکنش سریع استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل و زنجان به سوی دمحل سانحه اعزام شده‌اند.

آیت‌الله رئیسی، آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و چند تن دیگر از همراهان از جمله سرنشینان این بالگرد بوده است، گروه‌های امدادی در مسیر اعزام به محل سانحه هستند.

شرایط سخت آب و هوایی و مه سنگین تلاش گروه‌های امدادی را با سختی روبرو کرده است.

محمودی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: به دنبال اعلام خبری مبنی بر وقوع حادثه برای بالگرد حامل کاروان همراه رئیس جمهوری، تیم‌های امدادی از سوی جمعیت هلال احمر به محل اعزام شده‌اند و محل وقوع حادثه در محدوده کلیبر و ورزقان بوده است.

تیم‌های پهپادی و امدادی هلال احمر به محل اعزام شده‌اند و تاکنون گزارشی مبنی بر سقوط دریافت نکرده‌ایم.

طبق اطلاعات کسب شده حدود یک ساعت بعد از زمان اعلام وقوع سانحه به امدادگران، تیم های امدادی به محل اعلام شده رسیدند و جست و جوها آغاز شده است.

۱۶ تیم امدادی به منطقه اعزام شده اند اما به دلیل صعب العبور بودن منطقه و شرایط آب و هوایی نامناسب بویژه مه شدید، عملیات جست و جو و نجات زمانبر خواهد بود.

وحیدی وزیر کشور اظهار کرد: گروه‌های امدادی هنوز به محل حادثه نرسیده‌اند. به دلیل وضعیت آب و هوا و مه بالگرد حامل رئیس‌جمهور مجبور به فرود سخت شده است.

اولین تصاویر عملیات جستجوی سانحه بالگرد رئیس جمهور

سخنگوی دولت: معاون اجرایی به همراه برخی از اعضای دولت عازم تبریز شدند

علی بهادری جهرمی، سخنگو و دبیر هیأت دولت خبر داد:جلسه امروز هیات دولت برگزار و ضمن تصمیم گیری در خصوص موضوعات روز، آخرین گزارش‌ها از سانحه اخیر ارائه شد.معاون اجرایی نیز به همراه بخشی از اعضای دولت عازم تبریز شدند.

سگ‌های زنده یاب به دنبال نشانی از سرنشینان حادثه

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفتگو با خبرنگار حیات گفت: ۲۰ تیم که ۱۵ سگ زنده یاد به همراه داشتند به محل حادثه اعزام شدند.

امکان جستجوی هوایی برای بالگرد حامل رئیس جمهور نیست/ اعزام تیم‌های امدادی 3 نفره به محل حادثه

سخنگوی اورژانس به «حیات» خبر داد: امکان جستجوی هوایی برای بالگرد حامل رئیس جمهور نیست و اورژانس کشور 8 دستگاه آمبولانس به محل احتمالی حادثه اعزام کرده است.

محل دقیق سانحه برای بالگرد رئیس جمهور مشخص شد

محل سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور و همراهان در اطراف روستای اوزی واقع در جنگل‌های ارسباران بوده و تیم‌های امدادی سریعاً به اعزام شده‌اند.

جزئیات حادثه برای یکی از هلی کوپترهای همراه رئیس جمهور + فیلم

همه امکانات درمانی در محل منطقه مستقر هستند

وزیر بهداشت در گفت و گویی بیان کرد: در منطقه مس سونگون هستیم، همه نیروهای امدادی مشغول جست و جو هستند و منطقه بسیار مه آلود است و به همین دلیل امکان جست و جو خیلی سخت شده است. همه امکانات درمانی اتوبوس آمبولانس جراح و پزشکان در محل مستقر هستند تا اقدامات درمانی پس از پیدا شدن بالگرد را انجام دهیم.

سخنگوی دولت: امدادگران همچنان در حال جستجو هستند
بهادری جهرمی سخنگوی دولت در شبکه ایکس نوشت :در شرایط سخت آب و هوایی و صعب‌العبور منطقه حادثه، امدادگران همچنان در حال عملیات جستجو و نجات هستند.
حرکت تیم های امدادی به سمت منطقه حادثه ادامه دارد.

جزئیات حادثه برای یکی از هلی کوپترهای همراه رئیس جمهور + فیلم

در هوای مه آلود منطقه؛ جست‌وجوها ادامه دارد

هوا به شدت مه آلود است و امداد را سخت کرده است هنوز اطلاع موثقی از محل سقوط به دست نیامده گروه های جدید امدادی و برخی کوه نوردان به تیم امداد و نجات پیوسته اند.

دستور سرلشکر باقری برای امدادرسانی و تفحص بالگرد رئیس‌جمهور

سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد: از همه امکانات، تجهیزات و ظرفیت‌های ارتش، سپاه و فرماندهی انتظامی برای امدادرسانی و تفحص (سانحه بالگرد رئیس‌جمهور و همراهان) استفاده شود.

حضور یگان ویژه و تکاوری پلیس در منطقه

 سردار منتظرالمهدی" سخنگوی فراجا از حضور نیروهای امدادی و یگان‌های ویژه و تکاوری پلیس به همراه یگان موتورسوار در مناطق صعب‌العبور و همچنین سگ‌های آموزش دیده در منطقه احتمالی سانحه هلی کوپتر رییس جمهور خبرداد.

مفقود شدن تیم عملیاتی هلال احمر واقعیت ندارد

۱۹:۵۸ دبیر مرکز کنترل و هماهنگی اضطراری جمعیت هلال احمر گفت: به دستور رئیس جمعیت هلال احمر همان لحظات اول سانحه بالگرد رییس‌جمهور، ستاد اضطراری تشکیل شد. هر خبری از طریق این ستاد یا رئیس جمعیت هلال احمر منتشر خواهد شد و بقیه اخبار تأیید نمی‌شود. اخبار مبنی بر مفقود شدن تیم عملیاتی هلال احمر واقعیت ندارد و تکذیب می‌کنیم. متأسفانه شرایط جوی به گونه‌ای است که مه و بارندگی وجود دارد و رصد هوایی از طریق پهپاد امکان پذیر نیست.

سخنگوی دولت: در این لحظه‌ها، صبر و دعا و اعتماد به گروه‌های امدادی راهگشاست

علی بهادری جهرمی، سخنگو و دبیر هیأت دولت در صفخه شخصی خود نوشت:شرایط سخت و پیچیده‌ای را تجربه می‌کنیم؛ این حق مردم و رسانه‌ها است که در جریان آخرین اخبار حادثه بالگرد رییس‌جمهور قرار گیرند اما با توجه به مختصات محل حادثه و شرایط جوی، تا این لحظه «هیچ» خبر جدیدی وجود ندارد.در این لحظه‌ها، صبر و دعا و اعتماد به گروه‌های امدادی راهگشاست.

جزئیات حادثه برای یکی از هلی کوپترهای همراه رئیس جمهور + فیلم

محل احتمالی حادثه شناسایی شد

ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر در اطلاعیه خود نوشت؛ ۲۳۰ امدادگر واکنش سریع و تخصصی کوهستان هلال‌احمر از ساعات اولیه در محل حادثه حاضر و در مسیر رسیدن به نقطه احتمالی حادثه هستند. گزارش‌های اولیه حاکی است محل احتمالی حادثه شناسایی شده و امدادگران در این مسیر در حال حرکت هستند. در حال حاضر جهت تقویت تیم.های امدادی و به‌کارگیری تمامی امکانات، ۱۵ تیم آنست هلال‌احمر (سگ‌های زنده‌یاب) در حال جست‌وجوی منطقه هستند. 

رهبر انقلاب: امیدواریم رئیس جمهور به آغوش ملت برگردد

رهبر معظم انقلاب اسلامی امشب در دیدار جمعی از خانواده‌های سپاهیان پاسدار که به مناسبت شب میلاد امام رضا(ع) برگزار شد، با ابراز تاثر از حادثه نگران کننده عصر امروز برای رئیس جمهور محترم و همراهان ایشان گفتند: امیدواریم خداوند متعال رئیس جمهور محترم و مغتنم و همراهان ایشان را به آغوش ملت برگرداند. همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند. ملت ایران نگران و دلواپس نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور: به دو کیلومتری محل حادثه رسیده‌ایم/ پس از سقوط چند

محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور در گفتگوی زنده با خبر 21 شبکه یک سیما گفت: ارتباط بالگرد رئیس‌جمهور ساعت یک‌ونیم بعداز ظهر به دلیل مه‌آلود بودن هوا دچار سانحه شده و دو بالگرد همراه هم پس از اینکه ارتباط‌شان با بالگرد رئیس‌جمهور قطع شد، مدتی به جستجو پرداخته و پس از آن به دلیل مه‌آلودگی هوا مجبور به فرود شده‌اند.

وی افزود: دو نفر از همراهان رئیس‌جمهور در چندین نوبت پس از سانحه تماس برقرار کرده اند. 

وی همچنین ضمن تقاضا از مردم برای عدم توجه به اخبار ضد و نقیض و توصیه به پیگیری اخبار تنها از طریق مراجع رسمی گفت: در شب میلاد امام رضا از مردم می‌خواهیم که برای خادم‌الرضا دعا کنند. نیروهای امدادی هم اکنون به دو کیلومتری محل احتمالی حادثه رسیده‌اند و امیدواریم که طی ساعات آینده رئیس‌جمهور و هیات همراه را به سلامت پیدا کنیم.


 

روسیه: امیدواریم رییس‌جمهور ایران سلامت باشد

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: روسیه از نزدیک اطلاعات مربوط به سرنوشت مسافران بالگرد رئیس جمهور ایران را زیر نظر دارد، ما صمیمانه امیدواریم که مسافران زنده باشند و جان و سلامت آنها در خطر نباشد.

کولیوند: هنوز محل حادثه را پیدا نکرده‌ایم

رئیس سازمان هلال احمر در گفتگویی با اشاره به تلاش گسترده برای یافتن بالگرد رئیس جمهور، عنوان کرد: هنوز محل حادثه بالگرد حامل رئیس جمهور را پیدا نکردیم و محل‌های احتمالی را در حال گشت‌زنی هستیم.

از پهبادها نیز در حال استفاده هستیم اما به دلیل هوای بد و مه‌آلود منطقه تنها از طریق نیروهای زمینی در حال پیگیری هستیم.

وی در نهایت خاطر نشان شد: منطقه‌ای که برای بالگرد رئیس جمهور، حادثه رخ داده است، منطقه‌ای کوهستانی است و امدادگران در همه مناطق نزدیک آن در حال جستجو هستند.

پیدا شدن مختصات دقیق بالگرد حامل رئیس جمهور

بر اساس اعلام منابع میدانی، مختصات دقیق موقعیت جغرافیایی بالگرد سانحه دیده حامل رئیس جمهور با پایش هوایی منطقه مشخص شده است و جستجو برای رسیدن به نتیجه ادامه دارد.

تیم‌های عملیاتی و امدادی هم‌اکنون در مسیر عزیمت به نقطه تایید شده سانحه به نام طویل هستند. سخت گذر و صعب العبور بودن منطقه، وجود مه غلیط و تاریکی هوا امکان جستجو را سخت کرده است.

جزئیات حادثه برای هلی‌کوپتر حامل رئیس جمهور + فیلم/ بالگرد پیدا شد

اطلاعیه شماره ۵ ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر

ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر در اطلاعیه‌ شماره ۵، آخرین اقدامات جست‌وجو در سانحه بالگرد رئیس جمهوری را اعلام کرد.

۱. با توجه به شناسایی ۲ نقطه حرارتی توسط پهباد ترکیه‌ای در روستای طویل، تیم‌های امدادی هلال‌احمر به سمت محل احتمالی فرود بالگرد حامل رئیس جمهور و همراهانش در حرکت هستند.

۲. در حال حاضر تعداد ۷۳ تیم امدادی، در منطقه جست‌وجوی بالگرد حادثه‌دیده در روستای طویل حضور دارند که از این تعداد، ۲۳ تیم‌ آنست هلال‌احمر (سگ‌های زنده‌یاب) هستند که به همراه تجهیزات پیشرفته و تخصصی از تهران و استان‌های مجاور به منطقه وقوع حادثه اعزام شده‌اند.

۳.شرایط جوی منطقه، مه‌گرفته و بارانی بوده و عملیات جست‌وجو با وجود شرایط سخت و کاهش دید در منطقه و همچنین مخاطرات محیطی از سوی تیم‌های امدادی ادامه یافته است.


فاصله ما با محل حادثه بالگرد حداقل ۴ ساعت است

بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، با اشاره به پیدا شدن نقطه حرارتی توسط پهباد ترکیه‌ای ، بیان کرد: نزدیک‌ترین فاصله‌ای که نیروهای امدادگر به نقطه مذکور دارند، حداقل ۴ ساعت است.

وی ادامه داد: اوضاع جوی بشدت نابسامان است؛ هوای بارانی، مه شدید و نبود دید کافی، کار ما را برای جست و جو سخت کرده است و این ماجرا تا دو روز دیگر نیز به همین ترتیب است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه، سپاه پاسداران با پهباد نیز در حال جست و جو هستند. به هرحال امیدواریم رئیس جمهور و همراهانش، به صورت زنده و سلامت پیدا شوند.

لاشه بالگرد حامل رئیس جمهور پیدا شد

 کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر ساعتی بعد از اعلام مختصات توسط پهپاد در خبری کوتاه گفت: محل بالگرد رئیس جمهور پیدا شد.

به گفته وی هم اکنون امدادگران در حال نزدیک شدن به محل هستند.

اولین تصاویر از لحظه پیدا شدن بالگرد رئیس جمهور

امدادگران به نزدیک‌ترین محل به بالگرد رئیس‌جمهور رسیدند و اولین تصاویر از لحظه پیدا شدن بالگرد رئیس جمهور منتشر شد.

 اعزام تیم امدادی به محل حادثه

آثاری از زنده بودن سرنشینان بالگرد مشاهده نشد

پیرحسن کولیوند،  رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه نیروهای امدادی به بقایای بالگرد رسیدند، گفت: با کشف محل بالگرد سانحه دیده، آثاری از زنده بودن سرنشینان بالگرد مشاهده نشده است.

جزئیات حادثه برای هلی‌کوپتر حامل رئیس جمهور + فیلم/ بالگرد پیدا شد

آیت‌الله رئیسی و همراهان به شهادت رسیدند

در پی وقوع سانحه هوایی برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور در استان آذربایجان شرقی، متاسفانه دکتر آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور ایران، به همراه وزیر امور خارجه کشورمان، استاندار آذربایجان شرقی و نماینده ولی‌فقیه در این استان به شهادت رسیدند.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه کشورمان، سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و مالک رحمتی، استاندار آذربایجان‌شرقی نیز از دیگر سرنشینان این بالگرد بودند که همگی به شهادت رسیدند.

اسامی شهدای حادثه سقوط بالگرد بدین شرح است:

١- آیت‌الله سیدابراهیم رئیس‌الساداتی (سیدابراهیم رئیسی)
٢- آیت‌الله سید محمد علی آل‌هاشم
٣- دکتر حسین امیرعبداللهیان
۴- دکتر مالک رحمتی
۵- سردار سید مهدی موسوی
۶- یک نیروی سپاه انصارالمهدی(هویت نامشخص)
٧- خلبان (هویت نامشخص)
٨- کمک خلبان (هویت نامشخص)
٩- کروچیف (هویت نامشخص)

گفتنی است، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی که در ۲۷ خردادماه سال ۱۴۰۰ با رای مردم به‌عنوان رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران، انتخاب شده بود و در 12 مردادماه همان سال به‌صورت رسمی کار خود را در ریاست جمهوری آغاز کرده بود، در ۳۰ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ به شهادت رسید. وی دومین رئیس جمهور شهید جمهوری اسلامی ایران لقب گرفت. پیش از وی، شهید محمدعلی رجایی که روز ۱۱ مردادماه سال ۱۳۶۰ به‌عنوان رئیس جمهور منتخب مردم و دومین رئیس جمهور ایران انتخاب شده بود، ۸ شهریورماه همان سال، یعنی ۲۸ روز بعد از انتخاب به این سمت، در حادثه انفجار در دفتر نخست‌وزیری به درجه رفیع شهادت دست رسیده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha