کد خبر 240761
۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲

با افزایش سرعت باد در سیستان‌وبلوچستان؛

هواشناسی استان سیستان‌وبلوچستان هشدار سطح زرد صادر کرد

هواشناسی استان سیستان‌وبلوچستان هشدار سطح زرد صادر کرد

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی توسط این اداره‌کل از پیش‌بینی افزایش سرعت باد در استان خبر داد.

امیر عابد: به گزارش گروه استان های حیات؛ علی ملاشاهی با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد توسط اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان از پیش‌بینی افزایش سرعت باد در استان خبر داد.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا استان سیستان و بلوچستان گفت: از فردا تا صبح دوشنبه 30 بهمن وزش باد شدید برای مناطق مرکزی و جنوبی استان از سمت جنوب غرب پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: بعد از ظهر یکشنبه تا دوشنبه در شمال استان وزش باد از سمت شمال شدید همراه با گرد و خاک خواهد بود؛ همچنین برای روز یکشنبه در برخی نقاط شمالی استان شرایط برای بارش پراکنده فراهم است.

ملاشاهی خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود در این مدت به نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در زمان غبار آلود شدن هوا توجه و رعایت حداکثری مقررات رانندگی در جاده‌ ایرانشهر- بم در نظر گرفته شود. همچنین از فعالیت‌های کوهنوردی به ویژه صعود به قله تفتان و از کار در ارتفاعات پرهیز شود و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان همچنین به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد دریایی در خصوص پیش‌بینی وزش باد شدید روی دریای عمان اشاره کرد و گفت: از ظهر یکشنبه تا چهارشنبه دوم اسفندماه روی دریای عمان وزش باد تا حدود 54 کیلومتر در ساعت و افزایش ارتفاع موج تا حدود دو متر به ویژه از بعد از ظهر یکشنبه تا بعد از ظهر دوشنبه پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: توصیه می‌شود در این مدت از شنا و تفریحات دریایی خودداری و در ترددهای دریایی به ویژه تردد با شناورهای سبک احتیاط شود و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha