کد خبر 224311
۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۰

یادداشت/ زینب شیاس

ظلم پایدار نمی ماند

ظلم پایدار نمی ماند

رژیم صهیونیستی از زمان پیدایش تا به امروز هیچ گاه حقوق انسانی مردم فلسطین را رعایت نکرده و هربار به بهانه‌های مختلف دست به کشتار و جنایت مردم فلسطین زد. اما ای کاش همه سران کشورهای دنیا به این نتیجه برسند که جنگ منفورترین اتفاقی است که برد ندارد.

حیات: سالیان زیادی‌ است که مردم فلسطین در برابر زور و ظلم رژیم صهیونیستی ایستاده و هر بار برای رسیدن به آزادی در برابر جنایات این رژیم ایستادگی کرده‌اند. جنگ میان فلسطین و رژیم صهیونیستی به سیبی می ماند که وقتی به آسمان پرتاب می کنی هزار چرخ میزند تا به زمین برسد، از زمان کودکی تاکنون بارها تصویر خون آلود کودکان غزه زیر خروارها آوار را در قاب شیشه‌ای تلویزیون دیده ام و دیگر نمی دانم این جنگ چه زمانی تمام خواهد شد. اما امیدوارم جنگی که با هیزم کشورهای دیگر شعله هایش افروخته تر می شود هر چه زودتر به پایان برسد. دیگر دیدن تصویر مادرانی که به جای شیر دادن به نوزادهایشان آنها را در کفن می‌گذارند برایم قابل تحمل نیست. دوستدارم زمان متوقف شود و به جای پرواز کودکان غزه در میان ابرها، صدای بازی کردنهایشان را در کوچه پس کوچه های شهر بشنوم.

چه زمانی همه سران کشورهای دنیا به این نتیجه می رسند که جنگ منفورترین اتفاقی است که برد ندارد.

گویا مظلومیت مردم فلسطین و ظلم رژیم صهیونیستی تبدیل به قصه بی پایانی شده است تا خوبی و بدی، سیاهی و سفیدی را روایت کند. سال ۱۳۶۶شمسی، اولین انتفاضه مردم فلسطین در برابر کودک کشی های این رژیم بود که به انقلاب سنگ معروف شد در این انتفاضه، تنها سلاح مردم مظلوم فلسطین، سنگ بود. چند سال از انتفاضه اول نگذشت که رژیم صهیونیستی با دیوار کشی در کرانه باختری سبب خشم مردم شد و انتفاضیه دوم شکل گرفت. دنیا همیشه اینگونه نمی ماند. شاید برای هر بار مقاومت و ایستادگی این مردم تعداد زیادی از زنان و مردان این سرزمین شهید شدند اما آنچه خود را به درستی نشان می دهد استقامتی ست که بیانگر سربلندی و مقاومت است.

رژیم صهیونیستی از زمان پیدایش تا به امروز هیچ گاه حقوق انسانی مردم فلسطین را رعایت نکرده و هربار به بهانه های مختلف دست به کشتار و جنایت مردم فلسطین زده است. اینبار سلاح مردم فلسطین سنگ نیست بلکه دل قرص و تجهیزات نظامی با افکاری مهندسی شده پشتوانه، انتفاضه‌ی دیگر است. عملیات طوفان الاقصی بزرگترین ضربه مهلک به قلب رژیم صهیونیستی از زمان پیدایشش تا به امروز بود. شاید تعداد کشته و زخمی های این عملیات برابر نباشد و یا نتواند تقاص خون همه شهدای غزه باشد ولی زخم عمیقی بر پیکره رژیم جنایتکار صهیونیستی بود که توانست نتانیاهو و همه هم‌پیمانانش را پای میز هم اندیشی بناشند، میزی آلوده به خون که پس هر تفکرش نقشه ای شومی بود برای جنایتی دوباره.

عملیات طوفان الاقصی ارائه تصویری از چگونگی فروپاشی صهیونیست ها به همه مردم جهان بود. عملیات طوفان الاقصی ایجاد یک ادراک ترسناک در راستای ناامن بودن سرزمین های اشغالی برای همه شهرک نشین های اشغالگر پس از سالها تجاوز به خاک فلسطین بود. طوفان الاقصی اثبات پوشالی بودن قدرت رژیم صهیونیستی است که اگر حامیانش نباشد، هیچ چیزی از آن بر روی زمین نخواهد ماند.

کودکان دیروز فلسطین، چگونه امروز به مردانی تبدیل شده اند که عملیاتی را  زیر چشم موساد و شاباک ترتیب داده و آنچنان ضربه مهلکی به بدنه رژیم صهیونیستی وارد کنند که هیچ گاه، قابل جبران نباشد.

در شب و روزهایی که نتانیاهو و هم پیاله هایش نقشه ای جدید برای ظلمی بزرگ‌تر بر علیه مردم فلسطین طراحی می کردند حماس و گردان القسام با فرماندهی محمد ضیف همان کودک ۸ ساله انتفاضیه اول، دستور عملیات طوفان الاقصی را صادر کرد و هیبت پوشالی صهیونیست‌ها و حامیانش را در هم شکست.

محمد ضیف امروز ۵۸ ساله است و برای هر راکت، موشک و گلوله ای که به قلب این رژیم می فرستد چهره هزاران زن و کودک بی دفاع فلسطینی را تصور می کند. چهره های که تنها سهم شان از جهان هستی، آرامش بود، آرامشی که به دست این رژیم گرفته و با شهادت خاتمه یافت.

این روزها دیگر جهانیان جای جلاد و شهید را اشتباه نمی گیرند و دیگر هیچ قدرتی نمی‌تواند واقعیت را پنهان کند. اینبار دیگر اذهان عمومی، گروهای مقاومت را با گروه های تروریستی اشتباه نمی‌گیرند. اینبار چهره های خونین کودکان غزه را نمی‌توانند با اسم جنایت از سوی مسلمین نشان دهند. اینبار مردم کشورهای غربی معترض به حمایت حکومتشان از جانیان کودک کش رژیم اسرائیلی هستند. اینبار قلب ها تکان خورده و تعبیر قران از آیه «و مکروا و مکرالله و الله خیر الماکرین» خداوند قلوب مردم جهان را به سوی حقیقت هدایت می نماید، به معنای واقعی تعبیر می شود. امروز تظاهرات همه مردم دنیا روایت گر این آیه شریفه قران کریم است که ظلم پایدار نمی ماند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha