کد خبر 221326
۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰

گزارش«حیات» از پنجمین روز عملیات «طوفان الاقصی»؛

آشوب در اسرائیل

آشوب در اسرائیل

در پنجمین روز از عملیات «طوفان الاقصی» نتانیاهو در حالی دست به دامن جوبایدن شده است که خانواده های اسرای رژیم صهیونیستی به اسحاق هرتزوگ، اخطار داده اند که اگر فرزندانشان بازنگردند، این رژیم به دست خودشان نابود خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بین الملل حیات؛ بنیامین نتانیاهو در پنجمین روز از عملیات «طوفان الاقصی» شکست خود را اعلام کرده و دست به دامن جو بایدن شده است و این در حالی رقم می خورد که این رژیم هر ساله تلاش کرده تا کودک کشی ها خود را در این سرزمین ادامه دهد.

خبرها حاکی از آن است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفتگویی تلفنی از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خواسته تا در این لحظات که رژیم صهیونیستی شرایط سختی را سپری می کند، از آنها حمایت نماید.

با توجه به اینکه نیروهای مقاومت بر اساس عقاید و دینشان با اسرای اسرائیلی بخصوص زنان و کودکان هیچ گونه رفتار توهین آمیزی نداشته‌اند اما نتانیاهو اعلام کرده است که حماس با کودکان و زنان، اشد برخورد را نموده است. وی مدعی شد که نیروهای مقاومت کودکان را سوزانده و یا اعدام کرده است. این درحالی بیان می شود که فضای مجازی، واقعیت رفتار حماس با زنان و کودکان این رژیم را که در کمال احترام بوده، بیان داشته است.

با توجه به اینکه فلسطین همیشه مظلوم بوده است و می توان از این عملیات به عنوان قوی ترین و مهلک ترین عملیات نام برد، اما بایدن اعلام داشته است که رژیم صهیونیستی حق دارد تا با مردم فلسطین پاسخ کوبنده دهد. وی اذعان داشت که پاسخ آمریکا نسبت به اقدام عملیات «طوفان الاقصی» قاطع، سریع و شدید است.

گفتنی است که جوبایدن برای پاسخی یکپارچه در حمایت از اسرائیل با رهبران فرانسه، ایتالیا و انگلیس گفت و گو کرده است. اما آیا کشورهای که ادعای آزاد منشی دارند، چشمشان را بر روی حقایق خواهند بست؟

به گزارش حیات در پنجمین روز از عملیات « طوفان الاقصی» در پی حملات شدید هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کرانه باختری، وزارت بهداشت غزه اعلام کرده است که هر روز آمار شهدا و مجروحین بیشتر شده و تا کنون قریب به 950 نفر شهید شده‌اند که از این تعداد 260 نفر کودک و 230 نفر زن بوده اند و همچنین بیش از پنج هزار نفر نیز مجروح گشته است.

این در حالی ست که وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی در آماری اعلام کرد؛ تعداد کشته شدگانشان به 1200 تن رسیده و تا به اکنون حدود سه هزار نفر مجروح، 350 نفر مفقود و حدودا 200 نفر نیز در نوار غزه اسیر شده است.

براین اساس رادیو ارتش اسرائیل در خبری اعلام کرد که از ابتدای جنگ تا به امروز کشته شدگان سربازان و افسران ارتش رژیم به 169 نفر رسیده است.

گفتنی است؛ آشوب در اسرائیل به حدی بالا رفته که خانواده های اسرای صهیونیستی به اسحاق هرتزوگ، اخطار داده اند که اگر فرزندانشان بازنگردند، این رژیم به دست خودشان نابود خواهد شد.

متاسفانه امروز 11 اکتبر خبرگزاری وفا (فلسطین) از حمله و بمباران جنگنده های اسرائیلی به دانشگاه اسلامی شهر غزه خبر داده است.

بر این اساس در پنجمین روز از عملیات «طوفان الاقصی» رژیم صهیونیستی در حملات جنگنده های خود؛ خانه ها، مدارس و مساجد و مراکز درمانی در خان‌یونس، نصیرات، دیرالبلح و تل‌ الزعتر در جنوب، مرکز و شمال غزه و همچنین حمله به منطقه النجار در شمال خان‌یونس را تخریب کرده و باعث به شهادت رسیدن و مجروحیت تعداد زیادی از شهروندان در این مناطق شده اند.

گفتنی است؛ رژیم صهیونیستی، آمبولانس های حامل مجروحین را نیز مورد هدف قرار می دهد.

لازم به ذکر است که دفتر آژانس امداد رسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک ( آنروا ) در حملات هوایی این رژیم آسیب دیده است که این سازمان در بیانیه ای اعلام کرده است که تمامی پرسنل آنروا در غزه به ساختمان دیگری پناه برده‌اند.

در روزهای ابتدایی عملیات «طوفان الاقصی» رژیم صهیونیستی در بََََُُُهتی عمیق فرو رفته بود و برای از بین بردن نگرانی مردم سرزمینش به دنبال عاملی بیرونی برای حمایت از فلسطین می گشت. از این رو  انگشت اشاره خود را به سمت جمهوری اسلامی ایران، نشانه رفته بود تا از این طریق ترس حاصله را از بین ببرد و جَو را برای مردمش آرام کند، دریغ از اینکه حماس و نیروهای مقاومت طی برنامه ریزی اصولی با اهدافی چند جانبه این عملیات را بدون هیچ حمایتی خارجی انجام داده است.

این روزها خبرها حاکی از آن است که نتانیاهو هواپیماهای حاوی مهمات آمریکا را دریافت کرده و نیروهای ایالات متحده به بهانه جستجویی اسرایشان وارد سرزمین اشغالی شده اند.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha