کد خبر 220826
۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵

گزارش«حیات» از سومین روز عملیات «طوفان الاقصی»؛

اسرائیل کاسه گدایی به دست گرفت/ پهپادهای پیشرفته حماس در خط مقدم رزم

اسرائیل کاسه گدایی به دست گرفت/ پهپادهای پیشرفته حماس در خط مقدم رزم

در حالیکه در سومین روز عملیات «توفان الاقصی» درگیری بین نظامیان رژیم صهیونیستی و رزمندگان مقاومت فلسطین ادامه دارد، حماس برای اولین بار از حملات پهپادی خود خبر داده است. از این رو مبارزه نیروهای مقاومت در حالی انجام می شود که رژیم اشغالگر صهیونیست از واشنگتن درخواست موشک و مهمات برای سامانه گنبد آهنین داشته اند.

به گزارش خبرنگار بین الملل حیات؛ در سومین روز عملیات «توفان الاقصی» کشته‌های صهیونیست‌ها به هزار نفر رسید. بنابر این باید گفت،این جنگ که کاملا حساب شده و با تاکتیک‌های متفاوت با هدف زمینگیری رژیم صهیونیستی شروع شده است.

در سومین روز عملیات رعد آسای « توفان الاقصی »درگیری  بین نظامیان رژیم صهیونیستی و رزمندگان مقاومت فلسطین در مناطق داخل اراضی اشغالی ادامه داشته و صهیونیست‌ها حملات خود به مناطق نوار غزه را ادامه داده‌اند که در پی این حملات برخی از افراد غیر نظامی به شهادت رسیده و برخی از منازل و مساجد نیز تخریب شده است.

گفتنی است که رسانه های اسرائیلی اعلام کرده‌اندکه تا به امروز هیچ گونه کنترلی در میدان جنگ و غزه وجود نداشته است.

همانگونه که آمار کشته‌ها، زخمی‌ها و اسرای رژیم صهیونیستی نسبت به روزهای قبلی افزایش داشته است اما در پی تجاوز اسرائیلی‌ ها به نواز غزه تاکنون بیش از 436 فلسطینی، از جمله 120 کودک به شهادت رسیده‌اند.

طی گزارشی، وزارت بهداشت غزه از مجروحیت حدود 583 نفر خبر داده که از این تعداد 213 نفر کودک و 61 نفر زن می باشد. همچنین وزارت بهداشت غزه خبر از قتل عام برخی خانواده‌ها داده است.

به گزارش حیات، هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی تا کنون چندین حمله به بیت حانون، نوار غزه، محله شجاعیه در شرق غزه، خان یونس، منطقه العطاطره در غرب بیت لاهیا، شهرک القراره در جنوب نوار غزه، دیرالبلح در مرکز نوار غزه،  اردوگاه بشیت در رفح، مسجد احمد یاسین در نزدیکی اردوگاه الشاطی در غرب غزه و محله الزیتون در جنوب شرق غزه داشته است که در پی این حملات هوایی چندین خانواده قتل عام شده اند که هنوز آمار درستی از تعداد کشته شده‌ها در دست نیست و حدود 60 نفر شهید و تعداد بی شماری زخمی شده است.

هر چند بدلیل بمباران های انجام شده وضعیت جاده ای به شدت تخریب شده است، اما آمبولانس‌ها در تلاشند تا زخمی‌های نوار غزه را به بیمارستان های در ونزوئلا انتقال دهند.

از آنجایی که چهارشنبه 12 مهرماه، گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی در سی‌ و ششمین سالگرد تاسیس این جنبش با برگزاری رژه نظامی، از چندین موشک و پهپاد جدید خود رونمایی کردند در بیانیه ای اعلام داشتند که موشک‌های جدید این گردان‌  از نوع توسعه‌یافته براق ۱۰، براق ۶۰ و براق ۸۵ هستند. علاوه بر این، گردان‌های قدس در برگزاری رژه نظامی اعلام کرد که یگان موشکی جنبش جهاد اسلامی به موشک جدید و توسعه‌ یافته (بدر ۳) با کلاهک انفجاری به وزن ۴۰۰ کیلوگرم مجهز شده است.

بر اساس این گزارش طبق اعلام این گردان نظامی پهپاد شناسایی و تصویر برداری هدهد ،پهپاد شناسایی و هجومی «سحاب»، پهپاد هجومی «صیاد» که برای هدف‌ قراردادن ماشین‌های جنگی و نظامیان دشمن، به یگان پهپادی جنبش جهاد اسلامی اضافه شده است. لذا در جنگ «توفان الاقصی»، حماس برای اولین بار از حملات پهپادی خود خبر داده است؛ بنابر این طبق این گزارش نیروهای مقاومت پهپادهای پیشرفته‌ ای را در اختیار دارد و در صورت لزوم می تواند از آنان استفاده نماید.

گفتنی است؛ سخنگوی ارتش صهیونیست اعلام کرده با توجه به اینکه نیروهای مقاومت تا به امروز هشتاد نقطه از دیوار حائل بین غزه و اراضی اشغالی را تخریب کرده و به آن نفوذ کرده است بعید نیست که مبارزان فلسطینی از طریق تونل ها به دیوار حائل، نفوذ کرده باشند.

هر چند برخی از مقامات اروپایی در پی این هستند تا کشورهای را به عنوان حامیان نظامی برای نیروهای مقاومت اعلام کنند اما این رژیم اشغالگر صهیونیست است که از واشنگتن درخواست موشک و مهمات برای سامانه گنبد آهنین داشته است.

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده که واشنگتن، خواسته‌های رژیم صهیونیستی را برای دستیابی به کمک های نظامی مازاد برای انجام عملیات های بیشتر در نواره غزه را در دستور بررسی قرار داده است.

از این رو رسانه ها اعلام داشتند که اسرائیل هماهنگی اطلاعاتی و عملیاتی را با فرماندهی مرکزی آمریکا برای همکاری های بیشتر افزایش داده است.

در این راستا کشورهای اسلامی و برخی از کشورهای آزادی خواه نیز از عملیات پیروزمندانه نیروهای مقاومت، حمایت قلبی کرده‌اند در صورتیکه اسرائیل در تلاش است تا با مداخله کردن برخی از کشورهای مسلمان در اقدام نیروهای مقاومت، جو را برای مردم سرزمینش آرام نماید.   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha