کد خبر 219197
۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲

استاندار:

استان مرکزی در پرداخت وام فرزندآوری رتبه سوم کشور را دارد

استان مرکزی در پرداخت وام فرزندآوری رتبه سوم کشور را دارد

 استاندار مرکزی گفت: این استان در زمینه پرداخت وام فرزندآوری و جوانی جمعیت رتبه سوم را در کشور به خود اختصاص داده‌ و صف جدی در این خصوص وجود ندارد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ فرزاد مخلص‌الائمه روز پنجشنبه در آیین واگذاری ۳۱۱ قطعه زمین ماده چهار قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان مرکزی در شهر مهاجران، افزود: این استان در برخی شاخص‌های قانون جوانی جمعیت پیشتاز است و یکی از این حوزه‌ها، پرداخت وام فرزندآوری‌ است.

وی ادامه داد: ۹۷ قطعه زمین در سالروز ازدواج حضرت علی(ع) در شهر امیرکبیر و ۳۱۱ قطعه زمین نیز امروز در شهر مهاجران به خانواده‌های دارای سه فرزند اهدا شد.

استاندار مرکزی ادامه داد: یک‌هزار قطعه زمین نیز به زودی در استان مرکزی به خانواده‌های دارای سه فرزند اهدا می‌شود.

مخلص‌الائمه، با یادآوری تصویب قانون جوانی جمعیت توسط مجلس یازدهم و اجرای آن توسط دولت سیزدهم، افزود: این قانون از جمله قانون‌های طلایی مجلس شورای اسلامی است که سال‌ها در بلاتکلیفی باقی مانده‌بود اما در دولت سیزدهم اجرایی شد.

وی خاطر نشان کرد: جمعیت از جمله موضوعات بحرانی در کشور است و قانون جوانی جمعیت برای حمایت‌ از فرزندآوری و کمک به کاهش این بحران است.

استاندار مرکزی اضافه کرد: این قانون تکالیف بسیاری را برای دستگاه‌های اجرایی ایجاد کرده و این تکالیف با سرعت در حال انجام‌است.

مخلص‌الائمه، با یادآوری برخی محدودیت‌ها در شهرهای بزرگ کشور در اعطای زمین، گفت: توسعه مراکز استان‌ها به شهرهای جدید سوق داده شده و پیش‌بینی می‌شود آینده مناسبی در انتظار این شهرها بویژه امیرکبیر و مهاجران باشد.

وی اظهار کرد: مباحث مقررات و ضوابط شهرسازی، سرانه ورزشی و آموزشی با دقت باید در این شهرها رعایت شود.

استاندار مرکزی افزود: اکنون در برخی از محلات شهر اراک به دلیل عدم توجه لازم به فضاهای عمومی و آموزشی، مشکلات آموزشی وجود دارد که در شهرهای جدید رفع این مشکل در دستور کار مسئولان است.

مخلص‌الائمه بیان کرد: قانون جوانی جمعیت با قانون جهش تولید گره خورده و امید است استان مرکزی در این حوزه‌ها پیشتازی خود را حفظ کند.

وی گفت: تلاش است به تدریج خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر در استان مرکزی شناسایی شوند تا نسبت به تامین زمین برای آنان اقدام شود.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: چند قانون طلایی در مجلس یازدهم به‌تصویب رسید و دولت نیز با تلاش و غیرت زمینه اجرای این قوانین را در کشور فراهم کرد.

محمود احمدی بیغش افزود: قانون رتبه‌بندی معلمان از جمله این قوانین بود که سال‌ها باقی مانده بود و در دولت سیزدهم اجرایی شد.

وی ادامه داد: قانون مالیات بر خانه‌های بزرگ از دیگر مصوباتی است که با وجود اینکه قدرت‌های بزرگی راضی به اجرای این طرح نبودند، با تلاش دولت و مجلس شورای اسلامی اجرایی شد.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، قانون نهضت ملی مسکن و ماده چهار قانون حمایت از جوانی جمعیت از دیگر اقدامات بزرگ دولت و مجلس شورای اسلامی است.

احمدی بیغش خاطر نشان کرد: اقدامات بزرگ دولت سیزدهم کمتر اطلاع رسانی شده که باید این ضعف برطرف شود.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم گام‌های بلندی در حوزه‌های مختلف از جمله سیاست‌ خارجی انجام داده که نتوانسته به مردم منتقل کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی هم در این نشست گفت: همزمان با سراسر کشور، ۲۰ هزار قطعه زمین در استان‌های مختلف در ایام ربیع الاول در حال واگذاری‌است‌.

«حمید انعامی» افزود: ۲۱۱ قطعه زمین از مجموع این زمین‌ها در سه شهر مهاجران، شهر امیرکبیر و نیمور به خانواده‌های دارای سه فرزند واگذار می‌شود.

استاندار مرکزی در سفر به شهر مهاجران از نمایشگاه دفاع مقدس و دستاوردهای صنایع شهرستان شازند نیز بازدید کرد.

استان مرکزی از شمال به استان‌های تهران و قزوین، از غرب به استان همدان، از جنوب به استان اصفهان و لرستان و از شرق به استان های قم و اصفهان محدود است و بر اساس سرشماری سال گذشته یک میلیون و ۴۲۹ هزار و ۴۷۵ نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha