کد خبر 215561
۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱

رئیس هیات مدیره انجمن CNG در گفتگو با «حیات»:

کاهش مصرف سی ان جی در کشور در ۵ ماهه امسال/ واردات خودروهای دوگانه سوز آزاد شود

کاهش مصرف سی ان جی در کشور در ۵ ماهه امسال/ واردات خودروهای دوگانه سوز آزاد شود

محسن جوهری، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی CNG با بیان اینکه با وجود بحران ناترازی مصرف بنزین در کشور مصرف بنزین افزایش؛ ولی مصرف سی ان جی کاهش یافته است، گفت: تولید خودروی دوگانه سوز می بایست دوباره کلید بخورد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ «بحران ناترازی مصرف بنزین در کشور روز به روز شدت می گیرد؛ یکی از راهکارهای حل این بحران، جایگزینی مصرف بنزین با سی ان جی است که با تولید خودروهای دوگانه سوز در کشور و واردات این خودروها مقدمات آن فراهم خواهد شد.»

محسن جوهری، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی CNG در گفتگو با ما ضمن بیان این مطلب ادامه داد: در سال گذشته میانگین روزانه مصرف سی ان جی در کشور ۲۴ میلیون مترمکعب بود که سهم ۲۱ درصدی در سبد سوخت خودروهای سبک داشت.

مصرف بنزین افزایشی شد؛ مصرف سی ان جی کاهشی

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی سی ان جی کشور با بیان اینکه با افزایش مصرف بنزین انتظارمان این بود که مصرف سی ان جی هم روند صعودی داشته باشد، گفت: برخلاف انتظار، به دلایلی مصرف سی ان جی در کشور کاهشی بود.

جوهری افزود: مصرف سی ان جی در کشور طی امسال با کاهش همراه بوده و سهم سی ان جی در سبد سوخت خودروهای سبک از ۲۱ درصد به حدود ۱۴ درصد کاهش یافته است.

کمبود تقاضای سی ان جی در کشور

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی سی ان جی کشور با اشاره به اینکه این اتفاق برای کشور خوب نیست، گفت: در حالی با ناترازی مصرف بنزین روبروییم که تقریبا ۵۰ درصد ظرفیت گازی جایگاه ها خالی است.

جوهری ادامه داد: در شرایطی که می توانستیم به جای مصرف بنزین در کشور از سی ان جی استفاده کنیم، نکردیم و متاسفانه به دلیل کمبود تقاضا این اتفاق نیفتاد.

تولید خودرو دوگانه سوز در کشور متوقف شد

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی سی ان جی کشور مقصر کمبود تقاضای سی ان جی در کشور را خودروسازان دانست و گفت: خودروسازان در سال های گذشته در ساخت خودروهای دوگانه سوز کم کاری کردند.

جوهری ادامه داد: تولید خودروی دوگانه سوز در کشور طی دو سال گذشته تقریبا متوقف شده است. هرچند مصوباتی در راستای تبدیل خودروهای بنزینی به دوگانه سوز داشتیم که به دلیل برخی مسائل و مشکلات موثر نبود.

راهکار کاهش مصرف بنزین

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی سی ان جی کشور دلیل دوم کاهش مصرف سی ان جی در کشور را ممنوعیت واردات خودروهای دوگانه سوز خارجی دانست و گفت: انتظار داشتیم در سال جاری برای واردات خودروهای دوگانه سوز شرایط ویژه ای در نظر گرفته شود که متاسفانه شرایط در نظر گرفته نشد.

جوهری در پایان خاطرنشان کرد: اگر واردات خودروهای دوگانه سوز خارجی آزاد شود در کوتاه مدت تاثیر زیادی روی کاهش مصرف بنزین و روی آوردن مردم به مصرف سی ان جی خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha