کد خبر 251094
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۳۰

در گفتگو با «حیات» مطرح شد:

مجلس در بودجه ۱۴۰۳ کار بزرگی برای حوزه فرهنگ و هنر انجام داد + فیلم

مجلس در بودجه ۱۴۰۳ کار بزرگی برای حوزه فرهنگ و هنر انجام داد + فیلم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس بیش از ۳۶ هزار میلیارد تومان از یک درصد بودجه تمام شرکت‌های دولتی را با ردیف‌های مشخص -نه به صورت کلی و تجمیعی- به حوزه فرهنگ و هنر اختصاص داد.

بهروز محبی نجم‌آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات، در رابطه با اتمام بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس شورای اسلامی گفت: احکام بودجه سالانه ۱۴۰۳ در پایان سال گذشته در صحن علنی مجلس مورد بررسی و تصویب قرار گرفت. براساس قانونی که همین مجلس مصوب کرد، قرار بر این شد که ردیف‌ها و جداول بودجه هم در صحن علنی مورد بررسی قرار بگیرد؛ این درحالی است که در گذشته ردیف‌ها و جداول بودجه صرفا در کمیسیون تلفیق بودجه و عمدتا توسط هیأت رئیسه این کمیسیون بررسی می‌شد.

وی افزود: جداول بودجه را دولت بعد از عید به کمیسیون تلفیق رساند و این کمیسیون ضمن تبادل نظر با دولت درباره ابهامات موجود، افزایش قابل‌توجه اعداد برخی ردیف‌ها و تناسب بین اعداد ردیف‌های بودجه و احکام اصلی تصویب شده در سال گذشته به بررسی این جداول پرداخت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس به دلیل عدم تناسب اعداد برخی از ردیف‌ها با احکام کلی بودجه نسبت به آن‌های انتقادهایی دارد گفت: بعضی از بخش‌های جداول مربوط به پروژه‌های ملی است که سازمان برنامه و بودجه به تشخیص خود اعتبارات عمرانی لازم را اختصاص داده بود. به عنوان مثال در جدول شماره ۲۰ بعضی از پروژه‌های منطقه‌ای که به منظور تبدیل شدن به پروژهای ملی در این جدول قرار گرفته بودند حذف شده بودن؛ اما مجلس به دلیل اهمیتی که برای پروژه‍‌های منطقه‌ای قائل است این جدول را مجددا تنفیذ کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در برخی از بخش‌های جداول بودجه اعداد مربوط به مالیات‌های نقدی و غیرنقدی جابه‌جا شده بود؛ نظرات مختلفی در این باره وجود داشت اما مجلس تمام تلاش خود را به کار بست تا بتواند ردیف‌ها و جداول بودجه را به نحو درستی تنظیم کند.

نجم‌آبادی با تاکید براینکه درلایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کار بزرگی در حوزه فرهنگی صورت گرفته است، گفت: مجلس بیش از ۳۶ هزار میلیارد تومان از یک درصد بودجه تمام شرکت‌های دولتی را با ردیف‌های مشخص -نه به صورت کلی و تجمیعی- به حوزه فرهنگ و هنر اختصاص داد و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم با حضور در صحن مجلس از این ردیف دفاع کردند و این اتفاق خوبی بود که به صورت دقیق مشخص شد که این اعتبار در چه حوزه‌هایی قرار است هزینه بشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha