کد خبر 252882
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۹

«حیات» گزارش می‌دهد؛

بررسی وضعیت ۴ تیم پایانی جام حذفی؛ دو گام تا سهمیه آسیایی

بررسی وضعیت ۴ تیم پایانی جام حذفی؛ دو گام تا سهمیه آسیایی

تیم‌های لیگ برتری سپاهان اصفهان، آلومینیوم اراک، مس رفسنجان و گل‌گهر سیرجان با عبور از حریفان خود به مرحله نیمه نهایی جام حذفی راه یافتند؛ مسابقاتی که قهرمان آن به‌عنوان یکی از نمایندگان ایران در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا معرفی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی فوتبال ایران هم با انجام ۴ بازی در دو روز پیگیری شد و به نتیجه رسید و در نهایت چهار تیم صعود کننده به نیمه نهایی مشخص شدند. آلومینیوم اراک، تیم‌های مس رفسنجان، گل‌گهر سیرجان و سپاهان اصفهان چهار تیمی هستند که موفق شدند خود را به نیمه نهایی برسانند تا در غیاب سرخابی‌های پایتخت، آرایش نمودار مرحله نیمه‌نهایی تکمیل شود.

سپاهان و شانس ویژه برای قهرمانی

روی کاغذ سپاهان شانس خوبی برای قهرمانی دارد و تیمی پرمهره‌تر و مدعی‌تر از سایر صعود کننده‌ها محسوب می‌شود. سپاهان که امید زیادی به قهرمانی در لیگ برتر داشت این عنوان را از دست داد و حالا تنها راهش برای ناکام نبودن در این فصل فوتبالی بالا بردن جام قهرمانی جام حذفی است. طلایی‌پوشان اصفهانی که تنها تیم دارای تجربه قهرمانی در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی در فصل جاری هستند، در صورت رسیدن به مقام قهرمانی هم می‌توانند به تنهایی، سومین تیم پرافتخار تاریخ جام حذفی شوند و هم گامی بلند در مسیر رسیدن به رکورد سرخابی‌های پایتخت بر می‌دارند. سپاهان در این مرحله باید به مصاف گل گهر سیرجان برود و حریف سرسختی در مسیر رسیدن به فینال دارد. سپاهان تنها تیمی است که در این مسابقات سابقه قهرمانی دارد و سایر تیم‌ها چنین تجربه‌ای نداشتند.

اراکی‌ها و فرصت دومین صعود به فینال

آلومینیوم اراک در سالیان اخیر رشد چشمگیری در فوتبال ایران داشته و بدون‌شک مهم‌ترین اتفاق برای اراکی‌ها ثبت ۲ صعود به جمع ۴ تیم برتر جام حذفی در طول ۳ فصل اخیر است. آن‌ها در فصل ۰۱-۱۴۰۰ توانستند تا مرحله فینال هم پیش بروند اما در این مرحله مغلوب نساجی شدند تا تاریخ‌سازی‌شان نیمه‌تمام بماند. شاگردان مجتبی حسینی که باید در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف مس رفسنجان بروند، امیدوار به تکمیل‌کردن ماموریت نیمه‌تمام خود هستند و رویای‌شان این است که بتوانند مس را کنار بزنند و در مرحله فینال هم پیروز شوند تا به اولین قهرمانی‌شان در تاریخ جام حذفی دست پیدا کنند.

دربی کرمان در پیش است؟

مس رفسنجان با کنار زدن تراکتور تبریز، برای نخستین‌بار در تاریخ خود به مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی رسید و گل‌گهر سیرجان هم با جشنواره گلی که برابر هوادار تهران به راه انداخت، دومین صعود خود به مرحله نیمه‌نهایی در تاریخ جام حذفی را رقم زد. دو نماینده استان کرمان در مرحله نیمه‌نهایی با یکدیگر روبرو نمی‌شوند و آن‌ها که هیچ‌گاه تجربه حضور در مسابقه فینال را در کارنامه‌شان دارند، می‌توانند با موفقیت در مرحله نیمه‌نهایی، به مسیر تاریخی خود ادامه بدهند و برای اولین‌بار، داربی استان کرمان در مرحله فینال جام حذفی شکل گیرد و برای نخستین‌بار عنوان قهرمانی این رقابت‌ها به یکی از ۲ نماینده استان کرمان برسد!

مدعیان منتظر قرعه‌کشی

در پایان دیدارهای مرحله یک‌چهارم نهایی، تیم‌های حاضر در مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات حریفان خود را شناختند. همانطور که اشاره شد، سپاهان اصفهان به مصافه گل‌گهر سیرجان می‌رود و آلومینیوم اراک با مس رفسنجان دیدار می‌کنند اما قرار است با انجام مراسم قرعه‌کشی، میزبانان این دیدارهای مهم مشخص شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha