به گزارش پایگاه خبری حیات به نقل از ایسنا، شواهد حاکی از آن است که در حال حاضر از دولت الکترونیکی به سمت دولت هوشمند عبور کردهایم و رشد خوبی در کشور در حوزه الکترونیک داشتهایم و حوزه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند حدود ۶۲ میلیون کاربر مراجعه کننده به درگاه داشته است که از این میان حدود هفت میلیون کاربر طی دوران فعالیت دولت چهاردهم به این تعداد افزوده شده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرده است در حال حاضر، همبستگی و یکپارچگی میان کدپستی و خدمات دولتی به درستی اتفاق نیفتاده و این یکی از مواردی است که باید در اولویت قرار گیرد.
در این راستا، گزارشی از اقدامات انجام شده در دولت چهاردهم در خصوص یکپارچهسازی کدپستی با خدمات دولتی به وزارت ارتباطات ارائه شد و پیشرفتهای خوبی در این زمینه مشاهده شده است. امیدواریم که امسال شاهد عملیاتی شدن این طرح در دستگاههای اجرایی کشور باشیم و این فرآیند رفته رفته تکمیل شود.
با این حال شواهد حاکی از آن است که در حال حاضر از دولت الکترونیک به سمت دولت هوشمند عبور کردهایم و رشد خوبی در کشور در حوزه الکترونیک داشتهایم و در حوزه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند حدود ۶۲ میلیون کاربر مراجعه کننده به درگاه داشته ایم که از این میان حدود هفت میلیون کاربر طی دوران فعالیت دولت چهاردهم به این تعداد افزوده شده که می توان گفت تقریبا هیچ درگاه دادهای با این میزان کاربر در کشور نداریم و این پنجره بستری مناسب برای ارائه خدمات تمامی دستگاهها محسوب میشود.
به گفته معاون وزیر ارتباطات در برنامه هفتم تکلیف تکلیف شده است به سمتی حرکت شود تا سالانه ۲۰ درصد خدمات دستگاههای اجرایی هوشمند ارائه شود.
نظر شما