کد خبر 270876
۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۲

اوحدی در آئین بازگشایی مدارس مطرح کرد؛

ابزار مهم انسان در مسیر درست زندگی علم است + فیلم

ابزار مهم انسان در مسیر درست زندگی علم است + فیلم

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در آئین بازگشایی مدارس گفت: برای انتخاب به جز فطرتی که خداوند در وجود انسان قرار داده، یکی از ابزارهای مهم علم است و اگر انتخاب خود را بر اساس علم قرار دهیم، در مسیر درستی قرار می‌گیریم.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی حیات، سعید اوحدی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در آیین بازگشایی مدارس که صبح امروز ۱ مهرماه در دبیرستان شاهد دوره دوم دخترانه معراج برگزار شد اظهار کرد: یکی از ویژگی هایی که خداوند در کمال خود به انسان عنایت کرده قوه و ویژگی بزرگ قدرت انتخاب برای انسان است و قدرت انتخاب ۲ وجه صحیح و غلط دارد.

وی افزود: برای انتخاب به جز فطرتی که خداوند در وجود انسان قرار داده، یکی از ابزارهای مهم علم است و اگر انتخاب خود را بر اساس علم قرار دهیم، در مسیر درستی قرار می‌گیریم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: بهترین راهنما برای انتخاب صحیح انسان‌ها در مسیر زندگی علم خواهد بود و امروز برای دانش آموزان روز بسیار مبارکی است.

وی با بیان اینکه موضوع علم جایگاه مهمی در آموزه های دینی ما دارد و علم محدودیت زمانی ندارد، تاکید کرد: اگر انسان در جایی احساس کرد شرایط یادگیری و علم برایش فراهم نیست، می‌تواند به شهر دیگری سفر کند و علم محدودیت زمان و مکان ندارد.

اوحدی ادامه داد: انسان در مسیر انتخاب است و علم محدودیت جنسیتی نیز ندارد، علم و آموزش آن برای همه واجب است.

وی با بیان اینکه امروز برای یک انتخاب درست در زندگی اراده می‌کنیم و تصمیم می‌گیریم، گفت: دانش آموزان باید قدر محیط زیبای آموزش را بدانند و نواخته شدن زنگ مدارس تلنگری باشد تا هوشمندانه برای زندگی خود تصمیم بگیریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha