کد خبر 149250
۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲

رسالت سنگین بسیج، جلوگیری از تحریف تاریخ انقلاب اسلامی

رسالت سنگین بسیج، جلوگیری از تحریف تاریخ انقلاب اسلامی

حیات- معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امروز دشمن با هجمه‌ی سنگین و خطرناک تحریف تاریخ انقلاب اسلامی، قصد آسیب زدن به آن را دارد. بسیج باید در این حوزه وارد عمل شود و مانع از اقدام دشمن برای تحریف تاریخ انقلاب اسلامی گردد.

به گزارش «حیات»، مهندس سعید اوحدی صبح شنبه 9 اسفند ماه در دیدار صمیمانه با فرماندهان پایگاه‌های تابعه و اعضای شورای مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید در سالن رسول زاده ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت زینب(س) گفت: امیدواریم خداوند توفیق حرکت در مسیر حضرت زینب(س)، آنطور که شایسته است را به ما بدهد. برای حرکت در مسیر این بانوی بزرگوار که مسیر رشد و کمال انسان است، او نیازمند حجت و الگوهایی است که در حرکت به سمت رشد و کمال به انسان کمک کند، این الگوها ائمه اطهار و پیامبران هستند.

وی افزود: انسان بنابر داشتن قدرت انتخاب، که خداوند در وجودش قرار داده است، می‌تواند در مسیر کمال و یا شقاوت حرکت کند. یکی از ویژگی‌های بسیار خطرناک انسان در طول تاریخ، توجیهی است که انسان از رفتار غلط خود می‌کند. مناسبت‌هایی مانند ولادت و یا شهادت ائمه معصومین (ع) تلنگری است به انسان زده می‌شود که در مسیر صحیح قرار بگیرد.

مهندس اوحدی واقعه‌ی کربلا را مصداق عینی قدرت انتخاب دانست و بیان داشت: با مطالعه‌ی تاریخ عاشورا می‌توانیم انتخاب‌های درست و غلط هر شخصیت را بینیم که نتایج آن انتخاب‌ها سبب کمال یا شقاوت آن‌ها شد. همین انتخاب‌ها در زمان دفاع مقدس حکمفرما بود، برخی با انتخاب درست از بطن انقلاب بیرون آمده و در مسیر رشد و کمال قرار گرفتند، بعضی نیز از درون همین انقلاب با انتخاب مسیر غلط راه شقاوت را طی کردند.

وی با اشاره به آیه‌ی «أللهم أرنی ألاشیاء کَما هِیَ» گفت: همانطور که امام سجاد(ع) از خداوند می‌خواهد باطن امور را همانطور که هست به او نشان دهد، ما نیز باید از باطن خود به شناخت کافی برسیم متناسب با همین شناخت صحیح است که انسان می‌تواند مسیر رشد و کمال را طی کند. رهبر انقلاب اسلامی با شناخت ظرفیت‌های مردمی و ملی توانسته است تا به امروز تصمیمات قاطع و سنجیده‌ای بگیرد که نمونه‌ی آن را در جنگ سوریه و حضور نیروهای ایرانی در این کشور مشاهده کردیم.بسیج هم باید با همین دیدگاه وارد میدان شود و با شناخت کامل از تاریخ انقلاب اسلامی مانع از تحریف آن توسط دشمن شود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان تصریح کرد: اگر در گذشته الگوی عینی برای بسیجیان نبوده است، امروز الگوهای بسیار از شهدا از جمله سیدالشهدای محور مقاومت «حاج قاسم سلیمانی» هستند که می‌توان با تأسی از آن‌ها مسیر درست را طی کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها