کد خبر 270489
۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران مطرح کرد؛

کمبود گاز در کشور

کمبود گاز در کشور

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: دیگر با ناترازی گاز روبه‌رو نیستم، بلکه کمبود گاز داریم.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ سعید توکلی امروز (چهارشنبه) ۲۸ شهریورماه ۱۴۰۳ در نخستین رویداد تکمیل چرخه تولید لوله در صنعت گاز گفت: باید در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

وی شروع صنعت در کشور را با لوله‌سازی دانست و ادامه‌ داد: اکنون عسلویه قطب صنعت کشور شده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز با بیان اینکه بحث کاهش مصرف گاز تنها به مصرف‌کنندگان برنمی‌گردد و باید در حوزه توسعه و سرمایه‌گذاری نیز اقدام شود، افزود: توسعه صنعتی کشور با لوله‌سازی در دهه ۷۰ در ذوب‌آهن اصفهان آغاز شد و ادامه یافت و اکنون قطب صنعت عسلویه شناخته می‌شود. هر کسی بخواهد در کشور و صنعت موفق باشد، باید طرف‌های ذینفع را تعریف کند و بشناسد.

توکلی با تاکید بر اینکه نباید با مخالف‌ها جنگید، باید با ارزیابی، آنها را خنثی کرد، اظهار کرد: دغدغه نمایندگان مجلس شورای اسلامی‌ مشخص و مهم است؛ باید بدانیم نمایندگان با ما مخالف نیستند، بلکه توقع آنها یک چیز است و اختیارات و توان ما چیز دیگری است.

وی با بیان اینکه باید از تبدیل تهدید به فرصت استفاده کرد، گفت. اگر کشور راهبرد توسعه صنعتی نداشته باشد و جانمایی صنعت با توجه به آمایش کشور انجام نگیرد، بعید است به توسعه ۸ درصدی برسیم.

توافقات گازی میان ایران و روسیه و ترکمنستان

مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت: توافقات خوبی در زمینه گاز با روسیه و ترکمنستان صورت گرفته که ما در مذاکرات فی‌مابین، به‌دنبال تبدیل توافق‌نامه‌ها به قرارداد هستیم.

توکلی خاطرنشان کرد: ناترازی فعلی گاز ۲۶۰ میلیون مترمکعب در روز است که از تمام ظرفیت‌ها برای تامین سوخت زمستانی استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha