کد خبر 270177
۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۳

رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) خبر داد:

انتشار کتاب‌های کودک درباره امام راحل

انتشار کتاب‌های کودک درباره امام راحل

رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) با اشاره به تولید ۱۲ عنوان کتاب کودک و نوجوان تا پایان سال گفت: تا کنون بیش از ۱۲۰۰ عنوان کتاب با محوریت امام خمینی، سیره و زندگی ایشان در طول سه دهه فعالیت این موسسه منتشر شده است.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ حجت الاسلام والمسلمین کمساری رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) افزود: تمرکز فعالیت موسسه بر گردآوری و حفظ و تنظیم آثار امام خمینی (ره) است و هم اکنون صدها هزار سند عادی و محرمانه مربوط به امام در اختیار مؤسسه است که به صورت کتاب منتشر شده است.

وی گفت: صحیفه امام خمینی (ره) مهم‌ترین اثری است که برخی از اسناد عادی، محرمانه و سری که حضرت امام نوشته اند در آن منتشر شده است.

آقای کمساری افزود: این موسسه در ادامه فعالیت هایش به سمت گردآوری خاطرات یاران امام در قالب تاریخ شفاهی رفته و بیش از پانزده هزار ساعت نوار و فیلم وجود دارد که بخشی از آنها نیز منتشر شده است و در همین راستا مجموعه موسوعه امام خمینی (ره) هم در سال ۱۳۹۳ منتشر شده است.

وی در خصوص حرکت به سمت فعالیت‌های ترویجی همزمان با سومین دهه فعالیت این موسسه گفت: سایت جامع و پرتال امام خمینی همه آرا و اندیشه‌های امام را منتشر می‌کند.

رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) افزود: سایت خبرگزاری جماران و انتشار مجله در حوزه کودک و نوجوان، برگزاری جشنواره‌ها، حضور در نمایشگاه‌های معتبر و اصلی کشور و تولیدات هنری هم در این زمینه از دیگر فعالیت‌های این موسسه است.

وی گفت: قالب جدیدی تحت عنوان هفته‌های فرهنگی و هنری در سطح کشور برگزار می‌شود که هفته فرهنگیِ «بر آستان آفتاب» عنوان یکی از آنهاست که از دوسال پیش در زادگاه امام آغاز شده است.

کمساری افزود: برنامه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی با محوریت نام و یاد امام خمینی در قالب یک بسته فرهنگی متنوع مثل نمایش فیلم، شب شعر و برنامه‌های کودک و نوجوان برگزار شده است.

رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) ادامه داد: سومین هفته فرهنگی خمین در دی ماه امسال و اولین هفته فرهنگی امام خمینی-اصفهان در بهمن ماه امسال برگزار می‌شود.

وی گفت: در صورت همکاری نهادهایی مثل استانداری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امکان برگزاری این هفته فرهنگی در سایر نقاط کشور و حتی خارج از ایران وجود دارد.

کمساری افزود: به مناسبت سی و ششمین سالگرد تأسیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در روز بیست و شش شهریور ماه مراسمی اجرا خواهد شد که در آن مدیران موسسه و شعبات قم، مشهد، خمین و نجف و تعدادی از وزرا و مدیران فرهنگی در آن حضور دارند.

حجت الاسلام والمسلمین کمساری در پایان گفت: در این مراسم از نسخه جدید پرتال امام‌خمینی (ره)، سایت «دلیل» که به منظور پاسخگویی به شبهات و راستی‌آزمایی برخی ادعاها راه اندازی شده است و نرم‌افزار هوشمندسازی آرشیوها رونمایی می‌شود.

بنا به گفته مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در اسفندماه امسال جشنواره شعر «یار و یادگاران» در این موسسه برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha