کد خبر 270082
۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۵

هانی‌زاده در گفتگو با «حیات» مطرح کرد:

نتانیاهو می‌خواهد قدرت‌های محور مقاومت را وارد جنگ کند/تلاش دموکرات‌ها برای آتش بس موقت

نتانیاهو می‌خواهد قدرت‌های محور مقاومت را وارد جنگ کند/تلاش دموکرات‌ها برای آتش بس موقت

تحلیلگر مسائل بین الملل گفت: تلاش دموکرات‌ها و کامالا هریس نامزد حزب دموکرات بر این است که به صورت کوتاه و مقطعی آتش بس برقرار شود تا برگ برنده انتخاباتی برای دموکرات‌ها در آمریکا و در انتخابات آمریکا تلقی می‌شود.در حالی که بنیامین نتانیاهو سعی می‌کند جنگ را ادامه دهد تا موجب پیروزی دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری‌خواه آمریکا شود.

حسن هانی‌زاده، تحلیلگر مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات، درمورد اخرین وضعیت غزه اظهار کرد:با گذشت ۳۴۵ روز از جنگ غزه و شهادت نزدیک به ۴۲ هزار نفر از مردم بی دفاع این شهر کودکان و زنان وضعیت همچنان ناپایدار است. و رژیم صهیونیستی هر روز به این شهر حمله می‌کند تمام بیمارستان‌ها و تاسیسات زیربنایی شهر منهدم شده‌است.

هانی زاده بیان کرد: هدف بنیامین نتانیاهو  از ادامه کشتار مردم غزه برای همیشه مانع بازگشت اهالی غزه به این شهر شود در طول ۱۱ ماه اخیر ۱۸ دور مذاکره بین بازیگران بحران غزه در دوحه قطر و قاهره مصر صورت گرفته که در آن حماس، مصر، قطر حتی نمایندگان آمریکا و رژیم صهیونیستی هم حضور داشتند .مذاکرات متاسفانه به دلیل کارشکنی هیئت اسرائیلی شکل گیری آتش بس صورت نگرفت با شکست مواجه شد.

وی افزود:  دلیل این امر هم این است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تلاش دارد با استفاده از سکوت جامعه جهانی همچنان نیروهای ارتش را در منطقه و گذرگاه فیلادلفیا باقی بگذارد به دلیل اینکه این گذرگاه از نظر او بنا به ادعای رژیم صهیونیستی حماس اسلحه خود را از مصر از این گذرگاه وارد غزه می‌کند. لذا نتانیاهو قصد دارد این گذرگاه را در کنترل داشته باشد که این طبیعتا با توافقنامه‌ای که در سال ۱۹۹۳ در تضاد است. در توافق‌نامه‌ صریحا اعلام شده که گذرگاه فیلادلفیا باید به صورت مشترک بین تشکیلات خودگردان و مصر اداره شود در حالی که نتانیاهو دنبال تسلط ارتش رژیم صهیونیستی بر این گذرگاه است.

هانی زاده تاکید کرد: با توجه به اینکه اکنون فشار جامعه جهانی علیه نتانیاهو افزایش پیدا کرده است. اما نتانیاهو سعی می‌کند تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا جنگ را همچنان در غزه ادامه دهد. به دلیل اینکه تلاش دموکرات‌ها و کامالا هریس نامزد حزب دموکرات بر این است که به صورت کوتاه و مقطعی آتش بس برقرار شود تا برگ برنده انتخاباتی برای دموکرات‌ها در آمریکا و در انتخابات آمریکا تلقی می‌شود.در حالی که بنیامین نتانیاهو سعی می‌کند جنگ را ادامه دهد تا موجب پیروزی دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری‌خواه آمریکا شود. مجموعه این عوامل باعث شده که جنگ همچنان در غزه ادامه پیدا کند.

وی در مورد وضعیت حماس تصریح کرد: حماس همچنان به عنوان یک نیروی مقاومت در عرصه میدانی حاضر است و تحت هیچ شرایطی تسلیم نخواهد شد. ملت فلسطین اهالی غزه هم با روحیه بالا مقاومت می‌کنند تا توطئه های مشترک آمریکا و رژیم خنثی کنند. مردم علی رغم فشارها و کشتارهایی که ارتش رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد. همچنان در شهر غزه باقی ماندند و حاضر نیستند.کوچ اجباری شوند و به خارج از مرزهای فلسطین اشغالی مهاجرت کنند و لذا به نظر میرسد که ظرف یک ماه آینده چشم اندازی برای توقف جنگ وجود ندارد .

هانی‌زاده خاطرنشان کرد: منطقه محور مقاومت لبنان،یمن و عراق همچنان به کمک مردم غزه خواهند کرد.حزب الله لبنان همچنان به عنوان یک اهرم فشار علیه اسرائیل جنگ خود را علیه ارتش رژیم صهیونیستی در شمال اراضی اشغالی ادامه خواهد داد البته نتانیاهو تلاش می‌کند که پای قدرت‌های محور مقاومت را به جنگ منطقه بازکند ولی به هر حال محور مقاومت سعی می‌کند که به نوعی فشارها را بر مردم غزه کم کند و در واقع اکنون حزب الله به عنوان یک قدرت منطقه‌ای همچنان در تقابل با رژیم صهیونیستی در شمال اراضی اشغالی مشغول است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha