کد خبر 251456
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۳

جنبش حماس اعلام کرد؛

حمله به رفح بیانگر نیت اشغالگران برای ناکام گذاشتن توافق است

حمله به رفح بیانگر نیت اشغالگران برای ناکام گذاشتن توافق است

جنبش حماس امروز (سه‌شنبه) در بیانیه‌ای حمله ارتش رژیم صهیونیستی به شرق شهر رفح در جنوب نوار غزه را محکوم کرد و آن را بیانگر نیت این رژیم برای ناکام‌گذاشتن توافق احتمالی آتش‌بس میان ۲ طرف دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل حیات، در بیانیه حماس آمده است: حمله ارتش رژیم اشغالگر به گذرگاه مرزی رفح با مصر، تشدید خطرناک تنش علیه یک مرکز غیرنظامی تحت حفاظت قوانین بین‌المللی است که هدف آن تشدید بحران انسانی در نوار غزه با بستن این گذرگاه و جلوگیری از انتقال کمک‌های امدادی اضطراری از طریق آن است.

حماس تاکید کرد: این جنایت که مستقیماً پس از اعلام موافقت جنبش حماس با پیشنهاد میانجی‌گران صورت می‌گیرد، هدف و نیت اشغالگران برای برهم زدن تلاش‌های میانجی‌گران به منظور دستیابی به آتش‌بس و آزادی اسیران در راستای منافع شخصی نتانیاهو و کابینه افراطی او را فاش می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما از دولت آمریکا و جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که برای توقف این تشدید تنش که جان صدها هزار غیرنظامی آواره در رفح و کل نوار غزه را تهدید می‌کند، بر رژیم اشغالگر فشار بیاورند.

کابینه جنگ رژیم صهیونیستی دیروز (دوشنبه) تهاجم زمینی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را تائید کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز صبح امروز اعلام کرد که بخش فلسطینی گذرگاه رفح در مرز جنوب نوار غزه با مصر را به اشغال خود درآورده است.

سخنگوی هیات گذرگاه‌های نوار غزه نیز در سخنانی در این باره عنوان کرد که این گذرگاه به علت حضور تانک های ارتش رژیم صهیونیستی در داخل آن بسته شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha