کد خبر 269947
۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۱

وزیر علوم مطرح کرد:

ایجاد تفاهم برای حفظ منافع ملی

ایجاد تفاهم برای حفظ منافع ملی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد که جامعه به این موضوع رسیده که برای حفظ منافع ملی باید تفاهم کرد و از اختلاف سلیقه ها پرهیز کنیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، حسین سیمایی صراف، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در مراسم اجلاس روسای دانشگاه ها اظهار کرد: یک امید و نشاط در جامعه به چشم می خورد و دانشگاهیان سال تحصیلی را با امید بیشتری شروع می کنند. شعار وفاق ملی برای پیشرفت بیشتر کشور است. 

وی ادامه داد: جامعه به این موضوع رسیده که برای حفظ منافع ملی باید تفاهم کرد و از اختلاف سلیقه ها پرهیز کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد:  معتقدم که به جای تنازع تفاهم و به جای رویاروئی باید با همدیگر گفت و گو داشته باشیم. 

وی افزود: قدرت اجماع سازی و گفت وگو شرط انتخاب مدیران دانشگاهی است. دانشگاه باشگاه احزاب نیست. مدیران باید تنوع فکری را بپذیرند تا به جایگاه بهتری برسیم.

سیمایی صراف با تامید بر اینکه دانشگاه باید نسبت به مسائل مختلف احساس مسئولیت اجتماعی کرده و نسبت به مشکلات جامعه بی تفاوت نباشد و معتقدم که سیاست ها باید مبتنی بر شواهد باشد، یادآور شد: سهم آموزش عالی از بودجه عمومی کشور یک درصد و از تولید ناخالص داخلی نیم درصد است که باید این عدد به ۴ درصد برسد.  

وی تاکید کرد: کمیت بر کیفیت سیطره پیدا کرده است و در وزارت علوم درصدد هستیم آموزش مهارت محور را در کشور ارتقاء بدهیم. تشکیل  سازمان توسعه دانشگاه ها نیازمند سرمایه پنج همتی است.

سیمایی ادامه داد: در زمینه اقتصاد آموزش عالی دچار ضعف های بین المللی هستیم که باید رفع کنیم. برای کاهش مهاجرت باید مسکن استادان تامین شود و خوابگاه متاهلی را افزایش بدهیم تا مهاجرت کاهش پیدا کند.

وی افزود: مرکز جذب باید یک مرکز بی طرف باشد و  گرایش ها و سلایق شخصی نباید در جذب و نگهداشت اثر گذار باشد و دانشگاه ها باید در جذب نخبگان تلاش کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha