کد خبر 269190
۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۶

زراعی خبر داد:

میانگین نمرات دانش آموزان در امتحانات نهایی اعلام شد + نمرات 

میانگین نمرات دانش آموزان در امتحانات نهایی اعلام شد + نمرات 

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش میانگین اعلام کرد که امسال نسبت به سال گذشته از ۱۰.۲۶ به ۱۰.۹۸ بهبود یافته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، محسن زراعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش نشست خبری با خبرنگاران  میانگین نمرات  دانش آموزان در امتحانات نهایی در ۳ رشته اصلی اعلام کرد.

براساس گفته های وی، در رشته علوم تجربی میانگین نمرات دانش آموزان پایه دهم: ۱۲.۶۴، یازدهم: ۱۱.۵۲، دوازدهم: ۱۲ اعلام شده است.

وی در رابطه با رشته ریاضی و فیزیک، افزود: نمرات دانش آموزان پایه دهم: ۱۲.۶۹،یازدهم: ۱۱.۲۶،دوازدهم: ۱۱.۸۲ و در رشته ادبیات و علوم انسانی، نمرات دانش آموزان پایه دهم: ۹.۴۴، یازدهم: ۹.۰۷، دوزادهم: ۹.۱۳ بوده است. 

محاسبه نمره کل برای ۱.۵ میلیون داوطلب

زارعی در خصوص روند تصحیح اوراق امتحانی اظهار کرد: بعد از بارگذاری پاسخبرگ‌ها، اوراق به صورت تصادفی دو بار تصحیح کامل شد که در این فرآیند معلمان مصحح به دانش‌آموزان استان خودشان دسترسی نداشتند.

وی عنوان کرد: برگزاری آزمون با حضور ۱۳۸ هزار فرهنگی به عنوان عوامل اجرایی روسای حوزه‌های اجرا به عنوان منشی، مراقبان، حفاظت‌های آزمون و سایر همکارانی که در این امر مشارکت داشتند انجام شد.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش اظهار کرد: محاسبه نمره کل برای حدود ۱.۵ میلیون داوطلب انجام شد. این محاسبه تقریبا برای ۱۳۶۰ عنوان درس نفر بوده که برای دومین سال پیاپی توسط وزارت آموزش و پرورش این کار بزرگ انجام شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha