کد خبر 269022
۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۱

اقبال از آثار ایران‌نوشت با تمثال حاج قاسم سلیمانی/ رشد ۳۸ درصدی صادرات محصولات ایران‌نوشت

اقبال از آثار ایران‌نوشت با تمثال حاج قاسم سلیمانی/ رشد ۳۸ درصدی صادرات محصولات ایران‌نوشت

معاون وزیر صمت گفت: بیشترین اقبال در میان دانش‌آموزان دوره متوسطه به دفترچه‌هایی با تمثال شهید حاج قاسم سلیمانی بوده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات ؛ دهمین نمایشگاه «ایران‌نوشت» عصر امروز شنبه، ۱۷ شهریور در مصلی امام خمینی (ره) تهران افتتاح شد.

محمد یقینی دبیر اجرایی دهمین نمایشگاه ایران‌نوشت در سخنانی با بیان اینکه اهالی نوشت‌افزار ایرانی کسب تجربه خوبی کسب کرده‌اند، اظهار کرد: امسال بیش از ۱۰۰ برند با همکاری مصلی امام خمینی (ره) تهران و مجموعه شهرداری تهران در معرض دید مخاطبین و عموم مردم و علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

وی این نمایشگاه را اجتماع و مانور تیم ملی نوشت‌افزار ایرانی خواند و ادامه داد: در دولت سیزدهم بخش ویژه نوشت‌افزار در وزارت صمت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد و در دولت فعلی دنبال شد که نتایج آن شکل‌گیری این نمایشگاه است.

در ادامه، محمدمهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت با بیان اینکه جنگ اصلی ما در عرصه فرهنگ، جنگی است که با قلم صورت می‌گیرد، گفت: از زحمات ۱۰ سال گذشته مجموعه ایران‌نوشت که برای تولید محتوای ایرانی و اسلامی و برای تقویت صنعت نوشت‌افزار داخلی صورت گرفت که شامل بیش از ۱۴۰ واحد تولیدی بزرگ، هزار واحد کوچک تولیدی و ۱۸ هزار واحدی توزیعی است، قدردانی می‌کنیم.

وی به پیام‌های رهبر انقلاب به مجموعه ایران‌نوشت پرداخت و گفت: تجلی تحقق تولید داخلی ایرانی در صنعت نوشت‌افزار ایرانی قابل مشاهده است؛ این تولیدات با نمادها و افتخارات ملی گره خورده است.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه بیشترین اقبال در میان دانش‌آموزان دوره متوسطه به دفترچه‌هایی با تمثال شهید حاج قاسم سلیمانی بوده است، ادامه داد: خوشبختانه بافضاسازی‌هایی که درخصوص کارکترهای ملی صورت گرفت، استقبال از این محصولات رو به افزایش است.

برادران از نام‌گذاری ۲۵ آبان‌ماه به عنوان روز نوشت‌افزار با تصویب شورای فرهنگ عمومی خبر داد و ادامه داد: در برنامه راهبردی که در سال‌های قبل رونمایی شد، با توجه به ابلاغ برنامه سوم توسعه در محصولات دیگر که هنوز به تولید کامل نرسیده‌ایم برنامه‌ای تصویب شد تا در این اقلام که هنوز داخلی‌سازی نشده‌اند به خودکفایی کامل برسیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در میان صنایع جمعی و کمک‌آموزشی نوشت‌افزار رشد خیلی خوبی داشته‌ایم، ادامه داد: ما در حوزه محصولات صادراتی رشد ۳۸ درصدی را نسبت به سال قبل تجربه کردیم و به رقم ۴۰۴ میلیاردی رسیده‌ایم. استفاده کاغذ داخلی امسال هم برای کتاب‌های درسی مورد استفاده قرار خواهد گرفت که توسط مجموعه چوب و کاغذ مازندران و دیگر مجموعه‌ها تأمین می‌شود.

معاون وزیر صمت، حمایت دولت و شخص رئیس جمهور از صنعت نوشت‌افزار ایرانی را حتمی دانست و ادامه داد: انشالله در روزهای آینده رئیس جمهور کشورمان از این نمایشگاه بازدید به‌عمل خواهد آورد.
در پایان از جدیدترین محصول مجمع ایران‌نوشت که آثاری منقش به شهید ریحانه سلطانی نژاد «دخترک کاپشن صورتی» بود، با حضور پدر این شهید رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha