کد خبر 268304
۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۴

کسب ۲ رتبه برتر کنکور توسط دانش آموزان یزدی‌

کسب ۲ رتبه برتر کنکور توسط دانش آموزان یزدی‌

دانش آموزان کنکوری استان یزد در آزمون سراسری امسال موفق به کسب ۲ رتبه پنجمی و هشتمی شدند؛ رتبه‌هایی که احساس می شود در مقایسه با سال‌های قبل، اندکی اُفت داشته باشد.

به گزارش گروه استانی حیات؛ طی سال‌های گذشته، در بین نفرات اول تا سوم کنکور در گروه‌های مختلف، یک یا سه دانش آموز یزدی وجود داشته اما امسال مهدی ابوطالبی در گروه ریاضی فیزیک از دبیرستان استعدادهای درخشان شهید صدوقی یزد رتبه پنجم و محمدمهدی اسلامی زارچی در گروه علوم انسانی از دبیرستان نمونه ملک ثابت یزد رتبه هشتم را کسب کردند.

در آزمون سراسری سال گذشته، سه یزدی در میان سه نفر اول کنکور بودند که این افراد شامل "محمد قانع" نفر دوم گروه علوم تجربی از دبیرستان شهید صدوقی ناحیه ۲ یزد، "فرزاد دهقان بنادکی" نفر دوم گروه هنر از هنرستان هنرهای زیبا ناحیه ۲ یزد و "فاطمه جعفری ندوشن" نفر سوم گروه هنر از هنرستان حکیم زاده ناحیه یک یزد بودند.

همچنین در سال ۱۴۰۱ ، علیرضا دهقانی در گروه علوم تجربی رتبه دوم و پوریا غفوری در گروه ریاضی و فنی رتبه پنجم کشور را در کنکور سراسری کسب کردند.

آیا یزدی ها امسال در کسب رتبه های برتر کنکور اُفت کردند؟ اگر پاسخ مثبت است، چرا؟ این پرسش را از معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش سوال کردیم که گفت: اُفتی در کار نبوده، یکسال بوده که هیچ رتبه زیر ۱۰ نداشتیم و یکسال هم ۲ تا ۳ نفر داشتیم.

"علی رضا کمالیان" روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پارسال سه رتبه زیر ۱۰ داشتیم که ۲ نفرشان در گروه هنر حائز رتبه زیر ۱۰ شده بودند اما امسال ۲ نفر در گروه نظری این رتبه ها را کسب کردند، پس اُفت نکردیم.

وی با غیر قابل پیش بینی بودن کسب رتبه های کنکور تا قبل از اعلام رسمی، اظهار داشت: سهم تک رقمی ها امسال بیشتر نصیب تهرانی ها شده که دلیل آن را نمی دانیم و استان‌هایی که رتبه تک رقمی داشتند کم بودند و بیشتر رتبه های تک رقمی را دانش آموزان تهرانی کسب کردند.

کمالیان یکی از دلایل بالا و پایین شدن رتبه ها را سهم معدل دانست و گفت: معدل دانش آموزان موجب شده تا گاهی با وجود تراز علمی مساوی بین ۲ نفر، یکی در زمره سه نفر اول آزمون باشد و در رده پایین‌تر قرار گیرد.

دانش آموزان یزدی تا سال گذشته و برای سی امین سال پیاپی رتبه نخست آزمون سراسری را از آن خود کردند؛ باید امسال منتظر این نتیجه باشیم؛ شاید کسب سی و دومین رتبه از سوی یزدی ها دور از انتظار نباشد.

حدود ۳۰۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در استان یزد به تحصیل مشغول هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha