کد خبر 146129
۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷

جزییات بیشتری از موفقیت نخبگان خانواده ایثارگران و شاهد در کنکور امسال:

قبولی 19 هزار نفر از ایثارگران و خانواده شاهد در دانشگاه های کشور

قبولی 19 هزار نفر از ایثارگران و خانواده شاهد در دانشگاه های کشور

درحالیکه 19 هزار نفر از ایثارگران و خانواده شاهد توانسته اند از سد کنکور گذشته و وارد دانشگاه های کشور شوند که 17 نفر آنها رتبه دو رقمی بدست آورده اند.

به گزارش پایگاه خبری حیات، هفته گذشته درحالی آیین تجلیل از رتبه‌های زیر 100 کشوری ویژه شاهد و ایثارگرانی که بدون استفاده از سهمیه در آزمون سراسری سال 1398 وارد شده بودند، برگزار شد که آمار در این حوزه نشانگر عملکرد قابل توجهی است.
بر اساس آمار منتشر شده از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران، در آزمون سال 1398، تعداد 56 هزار نفر از ایثارگران در این آزمون شرکت کردند که خوشبختانه 19 هزار نفر از آنها توانستند از سد کنکور عبور کرده و در دانشگاه پذیرفته شوند. 65 درصد این جمع در دانشگاه های دولتی پذیرش شده اند که این یعنی تعداد بیش از 12 هزار نفر. آماری که نسبت به پارسال با افزایش 12 درصدی روبرو بوده است.
موفقیت ایثارگران در آزمون کنکور تنها مختص پذیرفته شدن صرف آنها در دانشگاه های سراسر کشور نبود. چراکه 150 نفر از ایثارگران توانستند بدون احتساب سهمیه رتبه زیر هزار کسب کنند که از میان آنها 17 نفر رتبه دو رقمی بدست آوردند.
این درحالیست که در چهار سال گذشته تعداد رتبه های دو رقمی ایثارگران در کنکور در مجموع 75 نفر بوده است. به عبارت دیگر امسال 30 درصد چهار سال گذشته، رتبه زیر صد داشتیم که علاوه بر افزایش تعداد قبولی ایثارگران در کنکور، کیفیت آنها نیز با رشد روبرو بوده است.
بنا بر همین گزارش67 درصد رتبه های زیر صد امسال در دانشگاه تهران و 26 درصد دیگر در دانشگاه صنعتی شریف قبول شده اند. به عبارت دیگر، 93 درصد قبولی های ایثارگران و شاهد در دانشگاه های دولتی به یکی از دو دانشگاه تهران و صنعتی شریف راه یافتند.
این موفقیت در سایه برنامه مدون آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران بوده است که نخست ارایه مشاوره و هدایت تحصیلی از طریق 1800 پایگاه آموزش و پرورش در سراسر کشور و 70 پایگاه بنیاد شهید در آن موثر بوده است. ضمن اینکه فراهم کردن استفاده از ظرفیت های آموزشی موسسات معتبر بخشی خصوصی در قالب بسته های آموزشی شامل کتاب، کلاس و آزمون آمادگی بوده است.
پیش از این حسین توکلی مشاور رییس سازمان سنجش کشور در مراسم تجلیل از نخبگان ایثارگر با بیان اینکه سطح معلومات دانشجویان ایثارگر در وضعیت خوب و بالایی ارزیابی شده است، گفته بود که در آزمون امسال بیش از یک میلیون نفر داوطلب ثبت نام کردند که در مجموع 191 هزار 215 نفر در دانشگاه های دولتی پذیرفته شدند.
بنابه این گزارش، در حال حاضر ۱۱۴ هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه‌ها در رشته‌های گوناگون مشغول به تحصیل هستند و حدود ۳ هزار عضو هیات علمی در سراسر کشور از خانواده شهدا و ایثارگران هستند.

برچسب‌ها