کد خبر 267768
۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۴

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات سازمان راهداری:

زیرساخت های فناورانه حوزه راهداری در خدمت اربعین حسینی قرار گرفت

زیرساخت های فناورانه حوزه راهداری در خدمت اربعین حسینی قرار گرفت

همزمان با اربعین ۱۴۰۳، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اقدامات لازم را در راستای تداوم خدمات‌رسانی بخش حمل و نقل جاده‌ای در دستور کار خود قرار داد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص اقدامات فناوری اطلاعات و ارتباطات قرارگاه مرکزی اربعین حسینی با هدف استفاده از ظرفیت‌های این حوزه به منظور تداوم خدمات حمل و نقل جاده‌ای در ایام اربعین‌حسینی گفت: تخصیص ۲۰۰۰ لیتر گازوئیل به صورت تنخواه برای ناوگان اتوبوسی فعال کشور، پیمایش ناوگان بار و مسافر برای تخصیص سوخت در ایام اربعین حسینی از جمله اقدامات انجام شده در اربعین امسال بوده است.

حسین متولی حبیبی با اشاره به مدیریت کارت هوشمند ناوگان و رانندگان و کاربران برای نظارت و پیگیری بهتر امور مرتبط با ناوگان و رانندگان گفت: امکان برقراری فعالیت رانندگان بازنشسته که توانایی فعالیت در بخش حمل و نقل را داشتند، صدور کد یکتای هوشمند برای ناوگان و رانندگان فاقد کارت هوشمند شامل ناوگان و راننده خارجی، ناوگان و راننده ناوگان درون‌شهری، ناوگان کمکی سازمان‌ها و ... فراهم کردن امکان نظارت در این سازمان و کنترل مطلوب‌تر حمل و نقل با ایجاد کاربران خاص اقداماتی است که در این زمینه انجام شده است.

وی ارائه خدمات سامانه یکپارچه صورت وضعیت مسافری در سطح کشور به شرکت‌های حمل و نقل، شرکت‌های نرم افزاری، ادارات کل راهداری وحمل و نقل جاده ای سراسر کشور و ستاد مرکزی را دیگر اقدام فناورانه این سازمان برشمرد که جابه جایی ۶۵۵ هزار و ۳۱۲ مسافر توسط ۲۸ هزار و ۴۷۱ دستگاه اتوبوس، ۱۸ هزار و ۳۶۲ مسافر توسط یک هزار و ۱۰۴ مینی‌بوس، ۳۶۱۵ مسافر توسط ۱۰۸۷ سواری در بازه زمانی ۱۶ تیر تا ۵ شهریور را به دنبال داشته است.

به گفته متولی حبیبی، بکارگیری سامانه راوی برای وقایع نگاری محتوای طرح اربعین از طریق مسئولین روابط عمومی ادارت کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها و ارائه خدمات تهیه بلیت اینترنتی از این طریق درگاه این سامانه و اتصال مستقیم به سامانه فروش بلیت و همچنین ثبت مشخصات سجلی زوار در سامانه راوی از دیگر اقدامات فناورانه بوده است.

وی به راه اندازی و پیاده سازی وب سرویس سامانه سماح وزارت کشور و در اختیار قراردادن این وب سرویس به شرکت های نرم افزاری صدور بلیت اتوبوس، راه اندازی وب سرویس فیدا تحت عنوان شناسایی اتباع خارجی دارای مجوز حضور در کشور اشاره کرد و افزود: ارسال پیامک اطلاع رسانی به مالکان ناوگان و رانندگان اتوبوسی برای حضور مؤثرتر و خدمات رسانی بهتر به زائران، راه اندازی سامانه نوبت دهی ناوگان اتوبوسی در پایانه مرزی برکت به جهت بهبود نظم خدمت رسانی به زائرین نیز در ایام یاد شده انجام شده است.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات از ارائه خدمات زیرساخت شبکه در پایانه‌های مرزی اربعین کشور و همچنین سایر نقاط و مراکز ارتباطی کشور، همچنین تأمین پایدار ارتباط از راه دور (ویدئو کنفرانس، بهبود بستر شبکه) و راه‌اندازی سامانه نوبت دهی ناوگان اتوبوسی در پایانه مرزی برکت برای بهبود نظم خدمت رسانی به زائران خبر داد.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha