کد خبر 267601
۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۵

سرپرست معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید در گفتگو با «حیات»:

زمان پرداخت هزینه درمان ایثارگران در اسناد مستقیم به ۱۰ تا ۱۵ روز رسید/ ایثارگران به مراکز طرف قرارداد بیمه دی مراجعه کنند

زمان پرداخت هزینه درمان ایثارگران در اسناد مستقیم به ۱۰ تا ۱۵ روز رسید/ ایثارگران به مراکز طرف قرارداد بیمه دی مراجعه کنند

سرپرست معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه پرداخت خسارت‌های درمانی ایثارگران معزز ازسوی بیمه دی در اسناد مستقیم به جز در مورد خاص بین ۱۰ تا ۱۵ روز زمان می‌برد، گفت: این زمان پیش از این، حدود یک تا دو ماه بود.

عبدالرضا عباسپور، سرپرست معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با مقایسه زمان پرداخت هزینه درمان ایثارگران ازسوی بیمه دی با سایر شرکت‌های بیمه در گفتگو با حیات گفت: شرکت بیمه دی در زمینه پرداخت هزینه درمان ایثارگران در اسناد مستقیم، نسبت به سایر شرکت‌های بیمه برای گروه‌های دیگر به‌روزتر است.

کاهش زمان پرداخت هزینه درمان ایثارگران

سرپرست معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه شرکت بیمه دی مدت‌زمان پرداخت خسارت‌ به مراکز درمانی را به کمتر از ۲ ماه کاهش داده است، گفت: پیش از این مدت‌زمان پرداخت خسارت‌ به مراکز درمانی بعضا ۱۰ ماه بود که در حال حاضر به ۲ ماه رسیده است.

عباسپور ادامه داد: پرداخت هزینه درمان ایثارگران بستگی به شرایط پرداخت سرانه آنها توسط سازمان برنامه و بودجه دارد. اگر سازمان برنامه و بودجه به‌موقع هزینه درمان این گروه را به بنیاد شهید بدهد، بنیاد نیز به‌موقع به شرکت بیمه پرداخت خواهد کرد. به تبع، شرکت بیمه دی نیز اسناد مستقیم (هزینه درمان ایثارگران) را زودتر پرداخت می‌کند.

عباسپور افزود: پرداخت هزینه درمان ایثارگران ازسوی شرکت بیمه دی در حال حاضر بین ۱۰ تا ۱۵ روز زمان می‌برد؛ این در حالی است که این زمان، پیش از این چند ماه به طول می‌انجامید. البته توجه داشته باشید این زمان مربوط به اسنادی است که ازسوی ارزیاب شرکت بیمه دی برای پرداخت به ایثارگر تایید شده است. اگر سندی ازسوی شرکت بیمه به دلایلی همچون نداشتن مُهر پزشک و... تایید نشود، پیامکی به ایثارگر ارسال می‌شود که سند را اصلاح کند.

پرداخت هزینه درمانی ایثارگران طبق ضوابط بیمه مرکزی است

سرپرست معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران به ایثارگران معزز توصیه کرد که به مراکز طرف قرارداد شرکت بیمه دی مراجعه کنند تا روند درمان آنها به صورت رایگان انجام شود و افزود: ممکن است ایثارگران به مراکز درمانی غیر طرف قرارداد مراجعه کنند که این مراکز، تعرفه درمانی مصوب را رعایت نکنند و ازآنجایی که شرکت بیمه دی طبق ضوابط بیمه مرکزی اقدام به پرداخت هزینه درمانی بیمه شدگان می‌کند، بخشی از هزینه درمانی از جیب ایثارگر پرداخت خواهد شد که نارضایتی‌هایی را در پی خواهد داشت.

عباسپور ادامه داد: توصیه ما به ایثارگران این است که برای جلوگیری از این موارد، به مراکز طرف قرارداد بیمه دی مراجعه کنند. مراکز طرف قرارداد این شرکت بیمه به ۱۰ هزار و ۷۰۰ مرکز می‌رسد و اگر در شهری، کمبود مراکز طرف قرارداد شرکت بیمه دی باشد، بنیاد شهید و امور ایثارگران به شرکت بیمه دی اعلام خواهد کرد که در آن شهر یا استان، مراکز خود را افزایش دهد. بیمه دی برای افزایش مراکز طرف قرارداد خود اعلام آمادگی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نزدیک به ۸۰ درصد هزینه درمان ایثارگران در مراکز طرف قرارداد بیمه دی انجام می‌شود و اگر این عدد به ۹۰ درصد برسد، ایده‌آل خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha