کد خبر 267206
۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۷

«حیات» گزارش می‌دهد؛

فیلم/ آخرین وضعیت مرز مهران امروز پنجشنبه اول شهریورماه

فیلم/ آخرین وضعیت مرز مهران امروز پنجشنبه اول شهریورماه

امروز پنجشنبه اول شهریورماه، ۳ روز مانده به اربعین حسینی خیل عظیمی از عاشقان و شیفتگان حسینی مرز مهران را که یکی از پرترددترین مرزهای کشور است برای عبور انتخاب کرده اند.

به گزارش خبرنگار حیات؛ یکی از پربرکت‌ترین ایام در هر سال ایام اربعین است که عاشقان راه حسین(ع) فقط حال این روزها را درک می کنند. هر سال با شروع اربعین حسینی همه شهرهای کشور رنگ و بوی دیگری به خود می گیرد و این عشق به حسین(ع) است که کوچک و بزرگ و پیر و جوان را به میعادگاه عاشقان می کشاند.

به راستی؛ این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست. 

امسال هم علی رغم گرمای شدید هوا، شایعه شیوع بیماری های واگیر دار و هزار توطئه و تهدید از جانب دشمنان، باز هم شاهد خیل عظیم عاشقان حسینی هستیم انگار نام و راه و عشق امام حسین(ع) هر روز بیشتر در قلبها فوران می کند. 

۳ روز مانده به اربعین حسینی و هر روز در این ایام شاهد تردد زائران زیادی از مرز مهران نسبت به سایر مرزهای کشور هستیم. اینجا، مهران در چند کیلومتری کربلا دلدادگی هایی را شاهدیم انگار زائرین با پای دل آمده اند و تا پای جان ایستاده اند؛ اینجا دیگر گرما و سختی و خستگی و گرسنگی معنایی ندارد اینجا دیگر کلاس درس شروع می شود هر قدم که میگذاری درسی از معرفت و عشق را تداعی می کند.

وضعیت آب و هوای مرز مهران 

وضعیت آب و هوای این روزهای مرز بین المللی کشور آسمانی صاف در بعضی ساعات همراه با وزش باد شدید با دمای ۴۸ درجه سانتیگراد را در روز دارا است. 

روز گذشته وزیر کشور برای بازدید از زیرساخت های مرز مهران به پایانه ی مرزی «شهید قاسم سلیمانی» این مرز آمد و با حضور در میان زائران به گفت و گو با آنها پرداخت.

امسال نسبت به سالهای گذشته وضعیت مرزهای زمینی کشور به خصوص مرز مهران در ایام اربعین تغییرات چشمگیری داشته است. از جمله ایجاد سایبان ها، دسترسی به آب خنک و یخ، دسترسی به سرویس های بهداشتی، کنترل ترافیک، تسهیل در عبور و مرور زائرین، ایجاد مواکب متعدد و ادامه فعالیت موکب ها تا ۴ روز پس از اربعین که همگی باعث رفاه و ایجاد رضایت در بین زائرین حسینی شده است.

‌آمار تردد از مرز مهران از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر گذشت

حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام روز پنجشنبه ۱ شهریورماه، پس از بازدید از پارکینگ بزرگ اربعین، پایانه شهید سلیمانی مرز مهران و پایانه شهید رئیسی (برکت) اظهار کرد: قبل از سال ۹۸ زوار برای مسیر حد فاصل ایلام - مهران ساعت‌ها گرفتار ترافیک بودند که با احداث چندین تونل و چهارخطه شدن مسیر ایلام - مهران، شاهد تسهیل تردد زوار و ترافیکی روان هستیم.

بهرام‌نیا در خصوص مترددین از مرز مهران گفت: از اول صفر تاکنون بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار زائر از مرز مهران خارج و حدود ۷۰۰ هزار زائر هم از زیارت عتبات عالیات برگشتند و از طریق مرز مهران وارد کشور شدند.

بازگشت ۵۰ درصدی زائران به کشور

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا گفت: از سه میلیون و ۳۰۰ هزار زائری که به عتبات عالیات مشرف شدند، یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر به کشور برگشتند.

سردار محمد شرفی با بیان اینکه با رعایت و همکاری خوب زائران، برگزاری منظم‌ترین و منسجم‌ترین پیاده‌روی اربعین تا این لحظه صورت گرفته است، گفت: ۴۰ درصد ظرفیت توقف‌گاه‌های مرز مهران تخلیه شده است و ۸۰ درصد زائران با خودروی شخصی به مهران آمده‌اند. 

وزیر راه و شهرسازی از مرز مهران بازدید کرد

صبح امروز هم وزیر راه و شهرسازی با هدف بازدید از زیرساخت های اربعین در شهرستان مهران به استان ایلام سفر کرد و وضعیت تردد زوار اربعین در مسیرهای منتهی به مرز مهران را مورد بررسی قرار داد.

استقرار ۵ فروند بالگرد و هواپیما در مرزهای اربعینی

مدیر بهداری رزم ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در حال حاضر تعداد ۳ فروند بالگرد ویژه امداد با کادر فنی متخصص آموزش دیده و پک‌های ویژه و ۲ فروند هواپیمای ویژه امداد در تمامی مرزهای منتهی به عتبات عالیات فعال هستند.

تحول در زیرساخت‌های پایانه شهید رئیسی (برکت)

رییس ستاد اربعین استان ایلام در خصوص تحول در زیرساخت‌های پایانه شهید رئیسی (برکت)، گفت: این پایانه با ۴۸ هکتار، در گذشته هیچ ساختار و زیرساختی نداشت که طی سه سال گذشته با اهتمام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و استان، این پایانه تکمیل شده است.

پایانه شهید رئیسی (برکت) آمادگی کامل جهت خدمت رسانی به زائران به نقاط مختلف کشور را دارد؛ همزمان با موج بازگشت زوار، پایانه برکت امکانات و تجهیزات زیادی مثل تامین ۳۰ دستگاه آبسردکن، استراحتگاه موقت برای زوار پیاده، سرویس بهداشتی تجهیز شده، پارکینگ برای خوردوهای شخصی، و همینطور خدمت رسانی موکب ها در مسیر برگشت زوار حسینی است و همینطور ناوگان اتوبوسرانی مستقر شده و آماده خدمت رسانی به زائرین حضرت حسین(ع) هستند.   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha