کد خبر 267028
۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۳

بیش از ۲۱ هزار شهید ترور در کشور داریم/ لزوم هم افزایی دیپلماسی عمومی برای رساندن صدای قربانیان ترور به دنیا 

بیش از ۲۱ هزار شهید ترور در کشور داریم/ لزوم هم افزایی دیپلماسی عمومی برای رساندن صدای قربانیان ترور به دنیا 

نریمانی گفت: طبق آمار بنیاد شهید و امور ایثارگران ۲۱ هزار و ۹۰ شهید ترور و ۲۵ هزار و ۲۲۹ جانباز ترور داریم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ نریمانی مدیرکل تشکل‌های شاهد و ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران در همایش «اسوه های صبوری» گفت: خانواده شهدای ترور ولی‌نعمتان این نظام هستند، بنیاد شهید بر خود می بالد که امروز میزبان شما است، امروز روز جهانی یادبود قربانیان تروریسم است. آموزه های دینی، ملی و انسانی این واژه مقدس را ترویج میکند البته همه واژه های مقدس در عرصه ادبیات بین المللی تفسیرهای گوناگونی دارد و گاهی کشورهای غربی برای هژمونی و تثبیت استثمار نوین خود از آن استفاده میکند. 

وی ادامه داد: این روزها شاهدیم که حقوق بشر آمریکایی در هزاره سوم صحبت از تمدن نوین میکند؛ اما میبینیم که کودکان را کشته و با بحث وتو کردن تفسیر به رای میشود و این حقوق بشر را پایمال میکند. 

مدیرکل تشکل‌های شاهد و ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد:  طبق آمار بنیاد شهید و امور ایثارگران ۲۱ هزار و ۹۰ شهید ترور و ۲۵ هزار و ۲۲۹ جانباز ترور داریم. یکی از موضوعات این است که درباره ترومایی که برای خانواده شهدای ترور رخ داده، غفلت شده است. میبینیم که تروریسم نخبگان آن جامعه را هدف‌گذاری کرده و اینگونه سرنوشت ملتها را تغییر می‌دهند. کشورهای متخاصم نخبگان این کشور را شناسایی و ترور کرده اند و این در مباحث حقوق بین المللی جای کار دارد و موضوع اساسی این است که خیلی از عزیزان ما را با ترور از ما گرفتند. ما در بنیاد شهید حمایت از سمنهای بین المللی را هدف گذاری کردیم و به دادگاه لاهه و opcw اعزام داشته ایم. 

نریمانی گفت: از دیپلماسی عمومی و ظرفیت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جامعه الامصفی،وزارت امور خارجه و ... میخواهیم تا همه برای رساندن صدای مظلومیت قربانیان ترور به گوش جهانیان کمک کرده تا زمینه دغدغه مندسازی و تحقق حق رخ دهد. موضوع دیگر باب نهضت ترجمه است که خیلی از گفتمان سازی های ما ترجمه و تبدیل به رسانه نمیشود و اینجا از رسانه ها برای تولید محتوا و رسانه میخواهیم کمک کنند تا این پیام را به گوش جهانیان رسانده و دغدغه جهانی درست کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha