کد خبر 265915
۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۲

سـوپــرجــام اروپــا ۲۰۲۴؛

نبرد مربیان ایتالیایی برای فتح اروپا؛ آخرین تلاش‌ها برای توپ طلا

نبرد مربیان ایتالیایی برای فتح اروپا؛ آخرین تلاش‌ها برای توپ طلا

سوپرجام اروپا در سال ۲۰۲۴ نبرد دو سرمربی باتجربه ایتالیایی خواهد بود، کارلو آنچلوتی با رئال‌مادرید مقابل جان‌پیرو گاسپرینی با آتالانتا قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ تیم‌های رئال مادرید و آتالانتا از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران در دیدار حساس سوپرجام اروپا ۲۰۲۴ به مصاف هم می‌روند. رئال مادرید با غلبه بر دورتموند قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد و آتالانتا با شکست دادن بایرلورکوزن، قهرمانی لیگ اروپا را به دست آورد تا دو نماینده اسپانیا و ایتالیا در سوپرکاپ به مصاف هم بروند. در ادامه این مطلب، نگاه جامعی به نکات آماری رئال مادرید و آتالانتا و بررسی شرایط و سوابق دو تیم پرداخته‌ایم.

رئال‌مادرید: شکوه و افتخار همیشگی

«جام» با نام رئال‌مادرید عجین شده و کمتر فصلی به‌خصوص در سالیان اخیر در تاریخ کهکشانی‌ها پیدا می‌شود که بدون جام تمام کرده باشند. فصل جدید هم برای رئالی‌ها شاید با جام شروع شود. کارلتو تیمش را به ورشو برده تا برای کسب ششمین قهرمانی‌اش در سوپرجام تلاش کنند که اگر بگیرند می‌شود سومین جام او با سفیدهای مادرید. رئالی‌ها با کمترین تغییر وارد فصل جدید خواهند شد و تنها وسوسه خرید کیلیان امباپه باعث شد تا سرانجام این خرید را نهایی کنند. البته اندریک هم جذب شده که برای گرفتن جای بزرگان خط حمله، کار سختی در پیش خواهد داشت. حالا امباپه فرصت دارد تا ناکامی‌های تیمی‌اش را در آغاز دوران رئالی‌اش به دست فراموشی بسپارد و شروعی خاطره‌انگیز داشته باشد. شکوه و افتخار همیشگی رئال و کارلتو را در لهستان هم خواهیم دید؟

آتالانتا: الهه زیبایی

چند خرید مناسب در حد نام قهرمان لیگ اروپا تیم جان‌پیرو گاسپرینی کهنه‌کار را تقویت کرده و امید دارند که رئالی‌ها را به دردسر بیندازند. آتالانتا که چند سالی می‌شود از خیلی از بزرگان فوتبال ایتالیا هم موفق‌تر بوده، قرارداد شارل دکتلائر را دائمی کرد و نیکولو زانیولو، متئو رتگی، بن گادفری و ابراهیم سولمانا را به خدمت گرفت. لادئا امید دارد که در فصل جدید در سری A هم دردسری برای تیم‌های دیگر و به‌خصوص قدرتمندهای شهر میلان و یووه باشد. این تیم می‌تواند در ورشو برای رئال دردسرساز شود و نبرد چهارشنبه را می‌توان نبردی بین دو تکنیسین باتجربه ایتالیایی یعنی گاسپرینی و کارلتو دانست. همانطور که در فینال لیگ اروپا آلونسو غافلگیر شد، استاد او هم باید مراقب باشد به سرنوشت مشابه گرفتار نشود! آیا الهه باز هم زیبایی‌اش را به رخ خواهد کشید؟

جدال پیشین

۱۶ مارس ۲۰۲۱ در دیدار برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، رئال‌مادرید با نتیجه ۳-۱ در سانتیاگو برنابئو از سد آتالانتا گذشت. بنزما، راموس و آسنسیو برای رئال و موریل برای آتالانتا در آن دیدار گلزنی کردند.

مصدومان و محرومان

داوید آلابا به‌دلیل مصدومیت رباط صلیبی که فصل قبل برایش رخ داد هنوز هم آماده نشده و رئال را همراهی نخواهد کرد. جانلوکا اسکاماکا هم مهم‌ترین مصدوم آتالانتا برای این بازی بزرگ است.

ترکیب احتمالی دو تیم

رئال‌مادرید: کورتوا، کارواخال، رودیگر، میلیتائو، مندی، والورده، شوامنی، بلینگام، رودریگو، وینیسیوس و امباپه
آتالانتا: موسو، جیمسیتی، هین، کولاشیناتس، زاپاکاستا، پاشالیچ، ادرسون، روجری، لوکمن، دکتلائر و رتگی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha