کد خبر 265131
۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۲

اسدی‌فرد در گفتگو با «حیات»:

بیشترین غزال‌ها در حوزه دارو فعالیت دارند/ آفریقا به مقاصد صادراتی دانش‌بنیان‌ها اضافه شد

بیشترین غزال‌ها در حوزه دارو فعالیت دارند/ آفریقا به مقاصد صادراتی دانش‌بنیان‌ها اضافه شد

معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی گفت: بیشترین غزال‌ها در حوزه دارو فعالیت می‌کنند.

رضا اسدی فرد، معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در گفتگو با حیات با بیان اینکه ۱۲۱ شرکت در مسیر تبدیل شدن به غزال دانش‌بنیان هستند، گفت: البته ۱۲ شرکت تاکنون توانسته اند ۴ شاخص غزال بودن را کسب کنند.

دارو، حوزه محبوب غزال‌ها شد

معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی در پاسخ به سوال «حیات» مبنی بر اینکه «غزال ها در چه حوزه هایی فعالیت دارند؟» گفت: این شرکت ها در حوزه هایی مانند دارو، فناوری اطلاعات، ماشین آلات و تجهیزات، فرآورده های های تک پیشرفته پتروشیمی و... فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه بیشترین شرکت ها در حوزه دارو فعال هستند، افزود: حدودا ۲۵ درصد شرکت ها در حوزه دارو فعالیت دارند.

مقاصد صادراتی غزال‌های دانش‌بنیان

معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی با اشاره به اینکه بازار صادراتی این شرکت ها بسیار متنوع است، گفت: صادرات این کشورها بیشتر به همسایگان و منطقه جنوب شرق آسیاست.

اسدی فرد افزود: البته بیشتر حجم صادرات این شرکت ها به کشورهای همسایه و سپس شرق آسیاست. اخیرا کشورهای آفریقایی نیز به مقاصد صادراتی اضافه شده است.

موانع تجاری غزال‌ها

معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی در مورد صادرات به اروپا نیز گفت: این شرکت ها به اروپا صادرات دارند؛ اما به لحاظ حجم زیاد نیست.

اسدی فرد خاطرنشان کرد: تبادلات مالی یکی از موانع مهم بر سر راه شرکت ها برای صادرات است. ازطرفی شبکه تجاری ایران در حال حاضر خیلی به شبکه تجاری اروپا وصل نیست. طبیعتا در موضوعات دیگر هم شبکه تجاری مان با کشورهایی غیر از اروپا و آمریکا بیشتر کار می کند. طبیعتا این بستر در حوزه دانش بنیان نیز به چشم می خورد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha