کد خبر 264909
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۰

احمدی در گفتگو با «حیات» مطرح کرد:

وزیران نیرو و نفت دولت چهاردهم ناترازی انرژی را جدی بگیرند/ فشار افزایی پارس جنوبی با سرعت اجرا شود

وزیران نیرو و نفت دولت چهاردهم ناترازی انرژی را جدی بگیرند/ فشار افزایی پارس جنوبی با سرعت اجرا شود

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین موضوعی که از نگاه اعضای کمیسیون و مدنظر وزیران وزارتخانه نفت و نیرو باید باشد، بحث ناترازی انرژی در برق، گاز،بنزین و گازوئیل است و این‌ها از جمله مواردی است که بیشتر مردم با آن‌ سر و کار دارند.

موسی احمدی رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات؛ درمورد اینکه وزیران نیرو و نفت چه کارهایی را باید در اولویت خود قرار دهند؟ اظهار کرد: آن چیزی که ما در کمیسیون انرژی به صورت کلی در رابطه با وزرای نیرو و نفت توجه داریم، این است که دارای برنامه و برنامه محور باشند.

احمدی بیان کرد: وزیران نفت و نیرو  باید از وابستگی سیاسی جدا و نگاه تخصصی داشته باشند. زیرا هر دوی این وزارتخانه‌ها با زندگی مردم، صنعت و سرمایه‌گذاری سرو کار دارند و باید بتوانند سرمایه گذارهای قوی در بحث صنعت، پالایشگاه‌ها و پتروشیمی ها و... جذب کنند.

احمدی درمورد اولویت هایی که این دو وزیر باید در دستور کار قرار دهند گفت: اولویت‌های این دو وزاتخانه را در کمیسیون انرژی طی دوجلسه مورد بررسی و ارزیابی قرار داریم و مرکز پژوهش‌های مجلس، سازمان‌های مربوطه گزارش‌های خود را ارائه داده‌اند. مهمترین موضوعی که از نگاه اعضای کمیسیون و مدنظر وزیران باید باشد، بحث ناترازی انرژی در برق، گاز،بنزین و گازوئیل است و این‌ها از جمله مواردی است که بیشتر مردم با آن‌ سر و کار دارند.

رئیس کمیسیون انژی مجلس تاکید کرد: در بحث برق قانونی داریم به عنوان مانع زدایی از توسعه برق که در سال 1401 به تصویب رسید و اگر وزارت نیرو واقعا بر اساس آن برنامه‌ریزی کند می‌تواند موفق باشد. وزیر نیروی دولت سیزدهم در این یک سال گذشته برنامه ریزی‌های بسیار خوبی در این زمینه انجام داد و موفقیت‌های خوبی نیز کسب کرد.

احمدی خاطر نشان کرد: در رابطه با بحث نفت،گاز و پتروشیمی و... دو موضوع بسیار مهم وجود دارد.یکی بحث فشار افزایی پارس جنوبی است که به عنوان میدان مشترک جذب سرمایه ملی به حساب می آید و باید هرچه زودتر این قراردادها منعقد و به سرعت اجرا شود. موضوع دیگر این است که از هدر رفت منابع اصلی ما مانند گاز باید جلوگیری شود. بحث مهار فلرها مهم است که از آلایندگی جلوگیری و هم از هدر رفت مسائل مالی و اقتصادی ما جلوگیری می‌کند.

وی افزود: اولویت‌های دیگر نیز در زمینه حکمرانی انرژی داریم که باید نگاه‌ها به سمت و سویی برود که بیشتر توجه به مردم شود و کارگروهی را تشکیل دادیم که بر اجرای احکام برنامه توسعه هفتم نظارت کند و کار کارشناسی خوبی انجام گرفته که اگر خوب اجرا شود.می‌تواند قسمتی از مشکلات را رفع کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha