کد خبر 263929
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳

در آستان مقدس شیخ صدوق (ره) برگزار شد؛ 

قطره قطره خون شهیدان ثمرات این جهانی و آن جهانی دارد

قطره قطره خون شهیدان ثمرات این جهانی و آن جهانی دارد

سومین همایش ملی موکب داران اربعین حسینی (ع) با عنوان قدم های آسمانی برگزار شد و طی آن رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: قطره قطره خون شهیدان ثمرات این جهانی و آن جهانی دارد. 

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ سومین همایش ملی موکب داران اربعین حسینی (ع) با عنوان قدم های آسمانی با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد. 

در ابتدای مراسم آیینی از عزاداری موکب داران حسینی برگزار و از پرچم مطهر سیدالشهدا رونمایی شد. 

حجت السلام والمسلمین خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن قرائت قرآن برای درگذشت رئیس دفتر سیاسی حماس دکتر اسماعیل هنیه گفت: آقای هنیه شما در جوار شهدای غزه خواهید بود. جبهه ی حق در برابر باطل در هر حال پیروز است زیرا خداوند می فرمایند پیروز می‌شوند. 

خاموشی ادامه داد: جبهه‌ی حق دارای رهبری عظیم الشان به نام آقای خامنه ای است ان‌شاءالله شکست نظام استکبار نزدیک است و این شکست با صبر جبهه‌ی حق محقق خواهد شد. 

وی با بیان اینکه سیدالشهدا در دشت کربلا به شهادت می‌رسد و ابن زیاد می‌گوید مگر مردی این جا هست و آن جا حضرت زینب (س) به پا می‌خیزد؛ گفت: جبهه ی حق بر جبهه‌ی باطل قالب است زیرا پیروزی ازآن نظام ایثار و شهادت است. 

خاموشی صحبت‌های خود را اینگونه ادامه داد: ما فهم کردیم یا اباعبدالله پنجره‌ی کمال و نور شما هستید. انقلاب ما بیش از ۴۰ سال تجربه دارد که خون بر شمشیر پیروز است. قطره قطره خون شهیدان ثمرات این جهانی و آن جهانی دارد. 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: تمدن اسلامی در جریان اربعین شکل گرفته است. حیا و عفت، نماز واجب و نوافذ، ذکر، ایثار جان و مال از مدینه‌ی فاضله ای است که در اربعین حسینی دیده می‌شود. 

وی با بیان اینکه در تمامی جهان نام اباعبدالله می‌درخشد؛ گفت: در خط بصره به سمت نجف موکب داری حرف زیبایی را زد او گفت اگر من به اربعین حسینی و زائرین کمک کردم اما ضرر کردم و سال بعد دوباره آمدم یعنی ابی عبدالله نیت مرا پذیرفته است. 

رئیس سازمان حج و اوقاف مطرح کرد: من دست خط شهید حججی را دیدم آن جا حرف‌های عجیبی بود یکی از آن ها این بود که دوست دارم سرم مانند سیدالشهدا بریده شود و کسی به کمکم نیاید. این مسیر قرب الهی پر رونق شده است ان‌ءشالله در این مسیر به ظهور امام غایب برسیم. 

خاموشی از موکب داران ایرانی و عراقی تشکر به عمل آورد و تاکید کرد: سازمان اوقاف به اجرای نیازهای زائرین، حمایت از موکب داران و تقویت کمی این عزیزان موظف است. ما باید تعامل خود را با بردان سنی و شیعه در این واقعه‌ی عظیم محکم کنیم. 

وی در پایان گفت: ما باید مسیر زائرین خارجی در ایران را تسهیل ببخشیم ان‌شاءالله سازمان اوقاف در مسیر بهداشت غذا در موکب ها و سرویس های خدماتی مانند اسکان، درمان و خوراک روز به روز بهتر عمل خواهد کرد. 

خبرنگار: سما پالوده

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha