کد خبر 263641
۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۷

وحیدی اعلام کرد؛

خدمات مواکب عراقی از دهم صفر آغاز می‌شود/ الزام ثبت‌نام در سامانه «سماح»

خدمات مواکب عراقی از دهم صفر آغاز می‌شود/ الزام ثبت‌نام در سامانه «سماح»

وزیر کشور گفت: افرادی که قصد عزیمت به سفر زیارتی اربعین را دارند حتما در سامانه سماح ثبت نام کنند چراکه ارز و گذر نامه را باید با توجه به این سامانه دنبال کنند و در آن سامانه جزییات سفر را مشخص کنند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ احمد وحیدی وزیر کشور ظهر امروز در حاشیه جلسه ستاد مرکزی اربعین با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: موضوعات متنوعی در جلسه مطرح شد، موضوع حمل و نقل همواره جزو دستور کار ما بوده است، زیرساخت و تکالیفی که هرکدام از دستگاه های دولتی و غیر دولتی باید انجام دهند، هماهنگی ها با کشور عراق، موضوعات بهداشتی برای زایران ایرانی و بخشی به عهده وزارت بهداشت و علت احمر دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: مدت سفر اربعین از اول ماه صفر آغاز می‌شود و عزیزان از اول ماه صفر برنامه ریزی کنند تا آخر دچار مشکل نشویم. مواکب در اواخر ماه صفر بیشتر از سه روز نمی‌توانند خدمات دهند و مردم حتما برنامه ریزی کنند که تا آن زمان برگردند.

وزیر کشور افزود: مردم زمان سفر خود را مدیریت کنند تا دچار مشکل نشوند؛ ۶ یا ۷ روز بیشتر در سفر نباشند تا همه زوار بتوانند از خدمات استفاده کنند، در جلسه امروز در رابطه با توسعه حمل و نقل عمومی و هوایی بحث شد و با تدابیر وزارت راه ظرفیت‌های بیشتری اضافه می‌شود، تاکید شد افرادی که قصد عزیمت به سفر زیارتی اربعین را دارند در سامانه «سماح» ثبت نام کنند چراکه ارز و گذر نامه خود را باید با توجه به این سامانه دنبال کنند و در آن سامانه جزییات سفر را مشخص کنند تا بتوانیم ساماندهی بهتری داشته باشیم.

وحیدی تاکید کرد: از دیگر موضوعات گرمای هوا است که مردم آمادگی داشته باشند، دستگاه هایی که در مرز هستند سایبانها و امکانات را آماده می‌کنند. مواکب عراقی از دهم صفر شروع به خدمات رسانی می‌کنند تا تدابیری اندیشیده شده تا مواکب ایرانی از یکم تا دهم صفر از این بار را به دوش بگیرند همچنین ممکن است مواکب عراقی نیز زودتر از دهم بتوانند فعالیت کنند.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه جوانان از بهترین اقشار هستند، افزود: کاروانهای دانش آموزی را میتوان با ضوابط و گذرنامه راهی این سفر معنوی کرد؛ همچنین حمل و نقل دریایی مطابق سال گذشته اجرا می‌شود، البته بار زیادی از حمل و نقل را کم نمیکند، اما بعنوان یک امکان، آمادگی داریم که عمدتا از مرز شلمچه خواهیم داشت. کشور عراق در رابطه ورود اتوبوس های ایرانی فعلا آمادگی ندارد؛ همچنین سربازان مطابق سال گذشته با گذرنامه زیارتی امکان تشرف خواهند داشت.

وحیدی در پاسخ به سوالی درباره نرخ بلیط هواپیما برای سفر زیارتی اربعین گفت: در این زمینه حساسیت داریم تا قیمت‌ها به صورت مناسب به زوار داده شود. طبق اعلام وزارت راه، عدد مشخصی را اعلام کردند و آن ملاک است و همه باید به آن پایبند باشند. درباره نرخ حمل و نقل زمینی هم توسط وزارت راه مشخص و اعلام می‌شود تا هم به زوار فشار وارد نشود و هم برای خدمت‌دهندگان هم مشکلی به وجود نیاید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha