کد خبر 211658
۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳

معاون استاندار تهران:

زائران اربعین حسینی برای دریافت گذرنامه اقدام کنند

زائران اربعین حسینی برای دریافت گذرنامه اقدام کنند

جانشین ستاد اربعین استان تهران با تاکید بر ثبت نام زائران در سامانه سماح و امکان ثبت نام غیرحضوری برای دریافت گذرنامه زیارتی، گفت: زائرانی که گذرنامه ندارند باید هرچه سریعتر اقدام کنند.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ محسن نایبی معاون امنیتی انتظامی استاندار و جانشین ستاد اربعین استان تهران عصر شنبه ۱۴ مرداد درباره آخرین اقدامات استانداری تهران به عنوان استان معین یکی از استان های مرزی اظهار داشت: طبق دستور ستاد مرکزی اربعین،  امسال تهران با عنوان استان معین استان ایلام اعلام شده و در همین راستا خدمات مد نظر  از قبیل راه سازی، خدمات مربوط به زائران حسینی و اسکان آنها به صورت مرتب و منظم  ارائه خواهد شد.
 
معاون استاندار تهران عنوان کرد: بخش دوم از وظایف استان تهران به عنوان استان معین در پیاده روی زائران اربعین حسینی به چند موضوع تقسیم می شود که گذرنامه‌های زیارتی ۵ ساله یا دفترچه‌های زیارتی از اهم ان است و زائران می‌توانند با ثبت نام در درگاه‌های رسمی مثل پلیس من و تایید احراز هویت؛ دفترچه خود را از طریق پست دریافت نمایند.
 
نایبی سپس گفت: تا امروز حدود ۱۳۰ هزار نفر برای گذرنامه زیارتی درخواست داده اند که ۱۵ درصد آنها مربوط به استان تهران است. انتظار ما این است که مردم به دلیل گرمای هوا به طور غیرحضوری گذرنامه های زیارتی خود را دریافت کنند.

وی تاکید کرد : افرادی که گذرنامه ندارند می توانند در زمان کمتر و همینطور هزینه کمتر گذرنامه ۵ ساله زیارتی را دریافت نمایند.
 
معاون امنیتی انتظامی استاندار تهران افزود: موضوع مهم دیگر؛ تامین سلامت و بهداشت زائران اربعین است. مجموعه وزارت کشور، هلال احمر و علوم پزشکی ایران اقدامات خوبی را در حال پیگیری هستند تا با اقدامات مناسب در مواکب، ایجاد اتاق‌های سرد و ارسال پیامک‌های آموزشی برای زائرانی که در سامانه سماح ثبت نام کرده اند؛ بهترین شرایط یک سفر معنوی را برای زائران فراهم نماییم.
 
وی تاکید کرد: زائران در سامانه سماح ثبت نام کنند تا ضمن استفاده از بیمه ما هم از آمار زائران مطلع باشیم. در کنار همه این اقدامات؛ موکب بسیار بزرگی در شهر نجف؛ پذیرای زائران در صحن حضرت زهرا(س) و ثوره العشرین با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و پذیرایی  از ۲۷ مرداد تا ۱۷ شهریور خواهد بود.
 
نایبی در مورد هموطنانی که به دلایل مختلف نتوانسته اند گذرنامه عادی یا زیارتی برای ورود به کشور عراق را بگیرند و یا گذرنامه آنها گم شده، گفت: گذرنامه زیارتی حدود ۵ روز زمان می برد تا به دست زائران برسد. اگر هموطنی بدون اوراق هویتی و گذرنامه از کشور خارج شود ممکن است با مشکلاتی در عراق مواجه شود. سفارش ما به همه این است که با سرعت برای دریافت گذرنامه اقدام نمایند.
 
جانشین ستاد اربعین استان تهران بیان کرد: عبور موکب های ایرانی به عراق از مرزهای مختلف(شلمچه، سومار، خسروی و مهران و غیره) از ۲۰ محرم آغاز و تا ۱۵ صفر ادامه دارد و بعد از ۱۵ صفر هم از مرز سومار این اقدامات انجام می شود. برای اتباع غیر ایرانی هم مرز مشخصی در نظر گرفته شده است.
 
وی تاکید کرد: اقدامات خوبی از سوی هلال احمر در شهر نجف در حال انجام است تا امروز ۹ مرکز درمانی در نجف، ۳ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۳۰ دستگاه آمبولانس برای زائران در نظر گرفته شده است.ضمن اینکه حدود ۶۰۰ نفر از کادر درمان هم در خدمت زائران در شهر نجف خواهند بود.
 
نایبی سپس گفت: یک دستگاه یخ ساز که توسط استانداری تهران ساخته شده جهت سرویس دهی به زائرین اربعین به نجف اشرف منتقل خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha